Advertenties

resonerend dashboard

Gestart door RenéCC, 11 november 2013, 22:48:01

Vorige topic - Volgende topic

RenéCC

Hallo allemaal,
Sinds gisteren aangemeld als lid en al meteen profijt van jullie gehad.
Rij sinds mei dit jaar een Megane 2 cabrio na jaren op de motor rondgereden te hebben.
Op de motor lekker met de neus in de wind maar in een cabrio is dat in zekere zin ook.
Maar na een aantal weken, ondanks het perfecte rijden van de auto een vervelend trillend geluid vanuit het dashboard.
En ja ga dat eens zoeken, maar 2 weken terug advertentie van de dealer wintercheck voor €9.95
Geef m'n vrouw de "opdracht" tussen neus en lippen door te vragen waar dat vandaan zou komen.
Nou ze wisten het, versleten motorsteun en te repareren voor €260,-
Zal best wel redelijk zijn maar op internet las ik dat een motorsteun zo'n €50,- kost en plaatsen ongeveer 20 minuten, zelfs ook nog makkelijk zelf te doen.
Al zoekende kwam ik op de site van de meganeclub en dacht, ik zal eens kijken of dit vaker voorkomt en wat schetst eigenlijk niet mijn verbazing, dat dat zo was.
Alleen kwam het euvel niet vanuit de motorsteun maar vanuit de binnenspiegel.
Meteen naar buiten en gekeken of dat bij de mijne ook zo was, en jullie raden het al, het zat dus in het kapje van de spiegel wat tegen de ruit aan drukte.
Dus de oplossing dankzij jullie scheelde me dus een hoop geld.
Maar wat me dus eigenlijk heel erg bevreemd en wat ik ook niet in de haak vind is dat een dealer heel gemakkelijk een steun vervangt, er genoeg voor vraagt, en het probleem vervolgens niet is opgelost.
Maargoed ik ben blij dat het is opgelost.
Groeten,
René

Yorick

Dat maakt het toch super handig he.
Mooie vorm van dankbaarheid.

!-! !-! !-! !-!

J to the H (Jeroen)

Hey René,

Leuk dat je deze ervaring hier deelt.
Het is niet vreemd dat een Garage te snel een prognose stelt, en dat het probleem makkelijker op te lossen dan je denkt.
Neus hier lekker rond, en doe er je voordeel mee.

Oh, en als je het leuk vindt, Stel je met een paar footootjes hier!! even voor.
Das altijd leuk.

Hier lees je hoe je foto's kan plaatsen op het forum

(Ik doe mezelf eigenlijk geen eer dat ik 3 uur bezig ben geweest met een How-to en vervolgens alleen maar die van Dante zit te promoten overal....  :?)

Leo

Bekend verhaal, bij mij het zelfde verhaal, volgens de dealer een lager van een veerpoot zou de oorzaak zijn van een rammeltje, 180 euro armer en nog steeds een rammeltje.
Hou bij de cabrio de pennen van de voorste dakrand in de gaten, deze waren bij mij los getrild, schijnt vaker voor te komen.

Lennart

Hoi Rene,

Goed verhaal en thanks dat je dit hier hebt willen delen!
Zo zie je maar weer waar een forum goed voor is!

In ieder geval nog vele kilometers zonder rammeltjes of problemen !!

assumption is the mother of all f*ck ups

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev