Advertenties


klets maar raak DEEL 209

Gestart door Rohald, 10 november 2013, 16:32:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Karin

Ik ben weer mobiel. Maar de afweging om hem te verkopen vind ik nog steeds lastig, ik ben er nog steeds helemaal gek van. Maar als ik jullie vertel dat ik hem voor 4.000 heb gekocht en in de 3 jaar dat ik hem nu heb, hetzelfde betaald heb aan onderhoud en reparaties dan is dat denk ik wel het beste.

Roadkill (Michiel)

Blijft lastig karin, die 4000 euro klinkt zo ook best veel, maar als je zeg 20.000 p/jaar rijd is het niet eens een hoog bedrag.

(en ja ook ik leef nog steeds ( en de Meg ook, staat niet meer te koop maar als er iemand met een leuk bod mag ie weg)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Ard Klok

Karin, ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Zeker als je nog steeds helemaal gek ervan bent dan ben je al snel geneigd om te denken "nu zal ik alle grote reparaties wel gehad hebben, dus nu lekker genieten". Begrijp me niet verkeerd, want natuurlijk kan dit ook zo zijn, maar helaas kun je niet in de toekomst kijken. Ook is het natuurlijk zo dat als je deze wegdoet en een andere auto koopt (neem aan dat je dan iets anders koopt als de Meg weggaat?) je niet zeker bent dat daar geen hoge bedragen aan reparatie/onderhoud zullen volgen in de eerste jaren. Sterkte in elk geval met het maken van de juiste afweging.

Heatzone (Mark)

@ Kevin, balen man!! Is de schade heel erg? :o


Benjamin Renon

Vandaag de Clio achter gelaten op mijn werk, omdat er twee wiellagers aan de achterzijde vervangen moeten worden. Helaas hebben wij ze nooit op voorraad en de onderdelen zijn pas na 16:00 uur besteld, dus waarschijnlijk pas dinsdag binnen. Heb nu een nieuwere Twingo mee en moet zeggen dat die best bevalt. Moet alleen wennen aan het display in het midden.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

kevinbreda

Citaat van: Heatzone (Mark) op 13 december 2013, 15:54:45
@ Kevin, balen man!! Is de schade heel erg? :o

nee schade is niet erg

maar wel dat die eco total is

maar 700euro van verzekering plus me auto terug

en de auto is nu ook verkocht die gaat naar me neef die ook weer blij

mark

Ik heb laatst ook voor 800 euro aan onderdelen voor mijn hatchback besteld.
Maargoed zie nog maar eens een harde helemaal roestvrije megane 1 te vinden.
Dat kost je aardig zoeken.

Mijn ruil/revisie rechteraandrijfas is gestopt met lawaai maken.  !-!
Ik weet niet of ze dan nieuwe homokineten er op persen tijdens het reviseren?
Dat daardoor de as iets langer was, omdat het niet ver genoeg er op geperst was?

Gisteren een paar keer keihard door de bochten gegaan, en sinds dien geen last meer.  !-!

Dus ik kan weer zonder rare geluiden rijden.  :P  :sturen:

matthew

@Karin

Ik zou hem juist nou nog even door rijden.
Reden, je zei dat vorig jaar de remleidingen zijn vervangen, en ik geloof 2 jaar terug de distributie riem met waterpomp en nu een UCH.
Dan heb je echt al grote kosten gehad wat bij de leeftijd van de auto hoort.
Heb je alleen nog banden en remmen, maarja dat zijn slijtage delen op elke auto.

Net wat ARD zegt, bij een nieuwe auto weet je ook niet wat je weer voor je kiezen gaat krijgen.
En er moet altijd geld bijgelegd worden bij een nieuwe auto.


Karin

Matthew, dat zijn ook mijn gedachten erbij vandaar ook de grote twijfel en omdat ik nog steeds zo gek ben van de auto. Dat heb ik nog nooit met een auto gehad. Was altijd gewoon een vervoermiddel, is deze ook maar met een stukje extra.

Christian de Vriend

gewoon houden Karin.

2 weken geleden hebben ze een vuurwerkbom tegen/naast mn 16v gelegd,en ondanks de schade
die hem totallos maakt ga ik hem toch gewoon oplappen en we gaan gewoon weer door.

de heren mag ik bedanken voor een schade van minimaal 1200€
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roy (Coup a One)

Citaat van: kevinbreda op 13 december 2013, 13:55:07
nou mijn auto is economische total los

Mocht je interesse hebben in een vervanger, dan mag je de mijne wel overnemen ;)

kevinbreda

Mijn Megane is verkocht

Komt een Bmw e38 terug

mark

Oh jammer Cristian  >:( veel succes met opknappen  ;)

Dante

Voor diegenen die (bijna) een oldtimer rijden, ook de Eerste Kamer is akkoord gegaan met het Belastingplan 2014 :neen:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Nicole

Citaat van: Karin op 13 december 2013, 14:08:44
Ik ben weer mobiel. Maar de afweging om hem te verkopen vind ik nog steeds lastig, ik ben er nog steeds helemaal gek van. Maar als ik jullie vertel dat ik hem voor 4.000 heb gekocht en in de 3 jaar dat ik hem nu heb, hetzelfde betaald heb aan onderhoud en reparaties dan is dat denk ik wel het beste.
misschien juist een goede reden? Je weet nu wat er precies aan gedaan is. :) maar het is lastig inderdaad. Ik heb ook echt getwijfeld of ik toen mijn ph1 moest verkopen of niet. Ik heb het wel gedaan, aan de ene kant een goede keuze, aan de andere kant nog steeds veel spijt van..
Mégane Coupé • 1.9 DCI (Gechipt > 130 pk) • 2001 • Zwart > Verkocht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev