Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 62

Gestart door Dennis Postma, 30 oktober 2013, 14:33:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Ik heb nu ook weer niet voor de standaard A-merken gekozen hoor( dus geen Conti's,Pirelli of Michelin bijvoorbeeld) heb er nu Hangcook onder zitten. Ik heb juist express niet gekozen voor een A-merk omdat ik dan in een klasse banden kom waar ik juist slechte ervaringen mee heb, en de banden die ik wel zou willen proberen ongeveer het dubbelle kosten dan de Hancooks (en dat enkel omdat er dan een bekend merk op staat?) Heb voorheen wel vaker gegokt op minder bekende merken (Roadstone< Darkhorse, Avon) en die zijn me elke keer prima bevallen. Zat nu te twijgfelen tussen Bridgestone, Nokian, en de Hancooks, Bridgestones erg goede ervaringen mee, maar ook meteen een stuk prijziger, Nokian weinig over te vinden (wel als winterband weer goede ervaringen mee) en ook duurder, en ja de Hancooks; rijden hele volkstammen mee bij de oosterburen.... Dus die gok durf ik best te nemen, maar hadden ze bijvoorbeeld Roadstone gehad dan had ik waarschijnlijk weer daarvoor gekozen. Maar al bij al was dit de eerste keer dat ik via Popgom.nl de banden geregeld heb, maar zeker niet de laatste keer.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Ik rij in de winter met de grand tour op Hankook Icebear banden. Die kwamen in het jaar van uitkomen het beste uit de ADAC test. Misschien geen A-merk, maar met 140 euro p.st. ook niet de goedkoopste. Ik ben er tevreden mee.

Roadkill (Michiel)

Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Vanochtend alle remslangen rondom vervangen.
En omdat de ontluchtingsnippels van de remcilinders achter waren afgebroken, ook maar 2 nieuwe remcilinders.

En 1 remleiding wou niet mee werken dus heb ik ook nog een nieuwe (koperen) remleiding gemaakt.


Ook meteen de achter remmen mooi schoon gemaakt, remt weer super goed nu.  !-!

verder heb ik nu de rest van de stoelen zwart gespoten, staat nu nog te drogen. zal morgen wel ff een foto maken.  ;)

Tedo

Net mijn raammotor en comfortmodule (een van de zwakke punten van de Megane II) linksvoor vervangen door een van een Clio III (het schijnt dat die geupdated zijn). Wat een crime is het losmaken van die deurkaart zeg.  >:(. Maar; het raam doet het weer!  Y

Roadkill (Michiel)

deur bekleding demonteren is echt een ramp bij de Meg2
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Inderdaad.  8)7 Ik heb er totaal 1,5 uur over gedaan. Een monteur kan het vast sneller, maar Renault levert alleen complete raammechanismes.

Roadkill (Michiel)

Ik geloof dat ik de eerste keer ook 1,5 uur bezig ben geweest, en toen had ik dus enkel nog maar de deurbekleding er af....... (nu 2 keer bezig geweest om mijn bijrijder raam aan te gang te krijgen (geoxideerde stekker) 2e keer enkel de onderkant los gehaald en zo kunnen doen, stuk sneller enkel wat schaafwondjes en krassen op mijn armen en handen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Ow vandaag is mijn twingo de deur uit gegaan, dus heb ik nog een megane coupe gekocht, een 1600 16 klepper. Van 2000 met leer enzovoorts.
Staat wel leuk naast de andere megane coup ide  :grin:

mark29



J to the H (Jeroen)

Leuk Mark. foto's zijn altijd welkom.
Tedo, Heb je dit nieuw besteld of komen ze van de sloop?

Tedo

@Jeroen: via eBay.de, 50 euro incl. verzenden, waarschijnlijk van een sloper. Je kan ze ook wel in Nederland vinden, maar dan moet je geluk hebben dat ze de motor los willen verkopen (en niet het hele mechanisme).

J to the H (Jeroen)


Tedo


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev