Advertenties


lpg3 schakelaar probleempje

Gestart door meganeclassic, 27 oktober 2013, 12:26:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

meganeclassic

Schakelaar zit goed denk ik.zou het niet kunnen zijn dat die kapot is? Kan ik dat op een of andere manier testen?

BadEend

Hoe hij volgens de foto aangesloten zit klopt het niet.
Lijkt me het beste als je gewoon eens langs een LPG installateur gaat en het daar vraagt.

meganeclassic

Hij zit al niet meer op de foto.heb hem op de plus en min gedaan zoals je zei.ben nog opzoek naar een lpg garage in de buurt eigenlijk.anders probeer ik van het weekend evennlangs te gaan

BadEend

Vraag wel eerst of ze verstand hebben van de Eurogas EAS installatie.

BadEend


meganeclassic

Vandaag bij een garage geweest.die zei dat waarschijnlijk de computer stuk is. En moeilijk te krijgen zijn

BadEend

#36
Het klopt dat de computers bij deze installaties nogal eens stuk gaan.
Je kunt deze laten reviseren of laten omwisselen met een gereviseerde.

http://www.luccio.nl/lpg-onderdelen/index.php?item=ruil-rekeneenheid-eas-eurogas-gascomputer&action=article&group_id=16&aid=60&lang=NL
http://www.vanlankveld-autos.nl/

Deze 2 bedrijven kunnen je daaraan helpen, indien gewenst.

meganeclassic

Bedankt dat is precies wat ik zocht.denk dat ik maar een ander haal.is dat zelf te vervangen? Of moet je dat ook inlezen.

BadEend


BadEend

#39
Als je zelf een beetje handig bent kan je je huidige ook repareren.
Dit doe je door hem open te schroeven en als er iets verbrand is dit te repareren.

meganeclassic

Had al zoiets gelezen ja.dus zat er aan te denken.maar vandaag toch maar op de post gedaan en na laten kijken.
Zag er allemaal ook zo geroest uit en het beugeltje zat ook al zo vast geroest dus bad er weinig zin .Dus nu maar afwachten op  de andere en of het helpt

jorritmg

ik had hetzelfde met die van mij, als ik me hand om het lampje deed en recht voor me oog hield zag ik hem heel licht flikkeren en dat is gewoon een kapot relais die je zelf kan vervangen als je beetje kan solderen. Als je de connector boven hebt is het het meeste rechter relais dat kapot is.

Kost 2€ voor het relais en half uurtje tijd ;)

meganeclassic

Zo vandaag de computer weer terug.even geprobeerd in te leren al.maar als laatste blijft bij mij het lesje snel groen knipperen.de tank meter veranderen al wel.maar als ik er dan mee stop en het draad ertussen uit haal en start doet hij nog niks op gas.

BadEend

#43
Na het groen knipperen moet hij overgaan in langzaam knipperen, dan is hij ingeleerd.
Dat kan wel even duren.
Als de auto is ingeleerd dan moet je de motor afzetten en de doorverbinding van de diagnose stekker verwijderen.

Het overschakelen op gas gebeurt als je 2000 of meer toeren maakt en het gaspedaal loslaat.


meganeclassic

Ik ben er weer naar een lange tijd.heb vandaag helaas de megane  ingeruild omdat de koppakking stuk ginge en nog wat kleinere dingen.we hebbe nu een megane station 1.4 16 lpg van bj 2000.
Alleen het probleem is dat deed heel lastig optrek op gas en onrustig stationair loop alleen op gas.
Er werd mij verteld dat er nieuwe bougies in moeten.maar moet die dan ook  iet moeilijk stationair rijden op benzine is en plaats alleen op gas?
Heeft iemand anders mischien ervaring meg dit probleem?het optrekken gaat ook lastig

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev