Advertenties


schokken met stilstaan in de versnelling, koppeling ingetrapt megane ph1 1.6 e

Gestart door René „♂≈♂™, 25 oktober 2013, 23:19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

René „♂≈♂™

Hallo iedereen,

mijn Megane 16e '98 coupe heeft weer een nieuw probleem
(leuke auto verder om te zien maar begin na 2 jaar aardig moe te worden van de eindeloze problemen maar dat terzijde)

het probleem is dat als je de koppeling tot de bodem intrapt, en de auto staat in de versnelling schokt deze toch een beetje vooruit , als of de koppeling met schokken toch pakt

dit is sinds kort en ook moet je sindsdien de auto in de achteruit rammen, dit gaat ook gepaard met een schok achteruit, en niet rammen betekend tanden poetsen!

de bak lijkt ook moeilijker te schakelen

de koppelingsplaat, druklager en drukgroep zijn meer als een jaar geleden vervangen en nooit verder problemen ermee gehad

wel is de motorsteun rechts voor niet meer goed, met lomp optrekken is deze eruit gesprongen, blok opgekrikt , steun losgedraaid en de boel is weer goed op elkaar gekomen. alhoewel de steun kapot is heb ik hier ook nooit verder problemen mee gehad

mvg René
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Jacques

Ik denk dat je koppelingskabel op breken staat of dat je zelfstellend mechanisme, dat zit in je pendaal, aan het overlijden is. Je koppeling komt dan niet goed vrij en dat resulteerd in moeilijk in een versnelling kunnen zetten en kruipen van je auto als hij in de versnelling staat. Koppelingskabel is ca 25 euro.

René „♂≈♂™

bedankt voor je reactie Jacques,

het kan idd ook de kabel zijn, maar de koppeling lijkt wel op hetzelfde punt echt te pakken, maar ik kijk het morgen zeker na

LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

RobScénic

Als het de kabel niet is, dan zou het zelfstellend mechanisme op het koppelingspedaal de eerstvolgende verdachte zijn. Nieuw is niet zo duur, meen dat ik voor de R19 ooit 30 euro heb betaald, bij de dealer.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

René „♂≈♂™

bedankt rob voor je reactie. ik zal straks bijde dingen nakijken. ik hoop dat het iig de kabel of pedaal is. door omstandigheden kan ik nu niet ff de bak eraf halen. en ik heb de auto nu harder nodig dan ooit
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

René „♂≈♂™

ik snap er niks van maar het hele probleem is als sneeuw voor de zon verdwenen. hopen dat hwt niet terug komt maar ben daar niet zo zeker van :neen:
:
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev