Advertenties


Airbag?

Gestart door Dennis Postma, 3 juni 2005, 11:15:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Postma

Ik heb een Coupe 1.6e van het bouwjaar 1996, met een airbag stuur, niks aan de hand op het eerste gezicht  ::) maar nu zat ik ff bij de carbase van autoweek te kijken wat lees ik daar.... http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=13473&cache=no hier staat dus vermeld onder het kopje veiligheid dat er een bestuurders airbag is vanaf 7/1998  :-\ ben ik nou voor de gek gehouden? Ik kan er ook niet echt uithalen dat het vanaf 1996 optioneel was  ???  Kan iemand mij daar misschien meer over vertellen? want als er geen airbag in zit, kan er misschien ook een sportstuurtje in  ;D

Timo Zuiderduin

ook met een airbag kan je wel vervangen voor een sportstuurtje hoor.
maar als er airbag op je stuur staat moet ie er ook wel in zitten.

Dennis Postma

Dat dat stuurtje kan weet ik, maar ja daar is de prijs dan ook wel naar  ;)

Tja er staat wel airbag op daarom maakte ik me eerst ook geen zorgen tot dat ik dus las wat er in de carbase staat  :-\

Michel Cijs

vanaf toen standaard

daarvoor een extra

is echt wel echt hoor  :D

Dennis Postma

Gelukkig maar, bedankt  :D

Wouter

even terzijde, zijn er ook mensen die het standaard airbag stuur hebben vervangen voor een sportstuur met airbag? Vind het nl zonde van de veiligheid om een stuur te nemen zonder airbag
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Dennis Postma

Voor zover ik weet heeft Niels Nederlof een sport-airbag stuur in z'n cabrio, miss kun je het hem eens vragen  :D

Michel Cijs

Citaat van: Wouter op  4 juni 2005, 15:47:01
even terzijde, zijn er ook mensen die het standaard airbag stuur hebben vervangen voor een sportstuur met airbag? Vind het nl zonde van de veiligheid om een stuur te nemen zonder airbag


deze stuurtjes heb je zeker zijn van Raid geloof ik

Wouter

"lik me Raid".....haha. Sorry heb flouwe humor. Heeft iemand er toevallig pics van? Of een site waar ik even kan kijken. Kan zelf zo snel niks vinden.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Niels Nederlof

  :D .

Is inderdaad een Raid stuurtje. Mocht je een dergelijk stuurtje willen kopen raad ik je aan om in duitsland te gaan kijken..

http://www.raid-rdi.com/deutsch/index.html?http://www.raid-rdi.com/cgi-bin/db/db.cgi?db=interieur&gruppe=Airbaglenkrad
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Dennis Postma

Zo dat zijn geen kinderachtige prijzen  :-\

Jeroen

Als je geen haast hebt, wacht dan tot november en ga naar Essen.
Hier heeft Niels hem toe ook gekocht tegen een leuke beurs aanbieding.

Niels Nederlof

Ja, dat scheelt wel. Meestal krijg je daar de naaf dan gratis.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Dennis Postma

Het is en blijft een hobby, dus haast is er nooit  ;) stuur moet nog wel een keer vervangen worden gezien het stuurwiel aardig versleten is, maar ik weet niet wat een orgineel stuur kost maar als de prijzen niet te veel verschillen dan is een sportstuur te over wegen  ;D

Dennis Postma


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev