Advertenties


benzinemeter

Gestart door pietertjestorms, 3 juni 2005, 08:18:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Paul

#15
Michel, controleer de stekkerverbinding eens van de tankvlotter.
Die zit onder het ronde dekseltje onder je achterbank.
Brand je controlelampje wel  effe als je hem start?? als die niet brank lampje contr.
Anders is de vlotter waarschijnlijk niet goed.
Die is best duur ong.?250.-
Ik heb er al 2 kapot gehad (eigen schuld ::) gas rijden met een lege benz. tank dan loopt de pomp droog)
Ik heb er toen 1 op de sloop gevonden van een 1.6 (is dezelfde, 1.4 is anders) voor ?50
Hier op het forum staat nog een sloper :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Michel Cijs

controlelampje brandt zeker te weten voor het starten

ik zal de stekkerverbinding eens nakijken onder de achterbank, maar ik verw8 zoals ik het hoor dat het de vlotter is

hoe moeilijk is de reparatie hiervan??

Paul

Dat moet je doen met een vrij lege tank.
Omdat het een kunststof tank is kan die vervormen door het gewicht als je de dop los maakt.
let er ook op dat de rubberen afsluitring niet half opgelost is door de benzine.evt vooraf nwe bestellen.
Als je de grote ring losdraaid, kun je het gehele element eruit halen (let op dat je de vlotterstang niet verbuigd).
Hierin zit tevens de benzinepomp.
Bij het monteren er goed op letten, dat de moer er recht op gedraaid zit (gaat makkelijk scheef en dan lekt ie).
Ik geloof dat er ook pijltjes op de pomp en tank staan voor de goede montagerichting.
Als je hem gaat vervangen, ga dan buiten staan met deuren en ramen open, want van die benzinedampen kun je flink hoofdpijn krijgen :-X

Groeten, Paul
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Michel Cijs

ik hoor het al, ik kan het beter ff vragen aan de dealer in doesburg wat dit bij elkaar kost  ;D

heeft ook geen haast, maar wil het denk ik wel goed hebben

bedankt  :D

Bal

Citaat van: pietertjestorms op  3 juni 2005, 08:18:31

Weet iemand hoeveel km je kan rijden op een volle tank coupe 1.6e bij normaal rijgedrag?


Kan misschien een domme vraag zijn maar kan de reserve waarschuwing stuk zijn zonder dat de gewone benzinemeter problemen heeft ?
Het lampje licht wel op, maar ik heb het nog niet zien branden onder het rijden. Daarstraks had ik 750 km op de dagteller en vond het toch maar wijzer om te gaan tanken.

wess

duurt best lang ja voordat ie gaat branden. (bij mij dan)

Birt

En hoeveel benzine gooide je er dan in? Past 60 liter in volgens boekje.?

Als bij mij het lampje gaat branden/knipperen en ik ga direct tanken, dan kan ik er net 48 liter in krijgen.

Heb als eens 54 liter in gegooid en toen reed ik nog normaal daarvoor. geen tekenen dat hij helemaal leeg was zeg maar.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

ForeverYoung

#22
Ik heb eens 55 liter in m'n 19 gegooid.... Daar zat een tank in van... 55 liter ;D ( heb dus echt op de laatste druppeltjes gereden ofzo, zonder problemen)

nu is een tank van 55 liter nooit precies 55.0 liter natuurlijk, maar dat was toch wel naadje denk ik.
heb met de 19 ook weleens droog gestaan, das minder fijn.... ;D

het lampje is puur een waarschuwing dat je binnen nu en een 60 km. ofzo moet gaan tanken, rij je wat langer door op het lampje dan is er ook niks aan de hand want er zit nog zo'n 7,5 liter in je tank, volgens mij

en reken voor de lol eens uit hoeveel kilometers je normaal doet op 7,5 liter (mijn auto zou er met een rustige rijstijl met gemak 100 km. mee kunnen doen, dus met 60 wat ik hierboven noemde, ben ik nog aan de veilige kant...)

oh ja, antwoord op Bal z'n vraag:

uiteraard zou het lampje in je instrumentenpaneel kapot kunnen zijn.... bij 750 zou die toch zo langzaam aan wel eens moeten gaan branden... ik heb eens 790 op 1 tank gehaald, maar toen brandde het lampje al een poosje.
alleen hoe groot is de kans dat zo'n lampje kapot gaat, het brand bijna nooit :P

Bal

Lampje zelf werkt w?l, want het licht op wanneer ik de wagen op contact zet.

ForeverYoung

dan misschien het vlottertje/sensortje die opmerkt dat er minder benzine in je tank zit?
of de verbinding tussen vlottertje/sensortje en je instrumentenpaneel kapot?

dennis (red-devil)

ik haal met 50 liter net de 420 km hoe kan dat dat jullie meer halen ::)
Red-Devil

Birt

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

dennis (red-devil)

hoezo andere blok keb gewoon een 1.6e
Red-Devil

Timo Zuiderduin

16v is zuiniger!!

en het is ook een hele hoop afhankelijk wat voor soort kilometers je maakt! rijdt je veel korte stukjes of veel stadsverkeer verbruik je (veel) meer dan bij lange afstanden en snelweg kilometers.

+als je graag speelt met je pedaaltje kan dit ook makkelijk 50 km per tank verschillen!!

ik redde eerder altijd een dikke 700 KM met mijn auto, nu is dit ongeveer 600 tot 650. komt omdat ik het heerlijk vindt om het uitlaatje te laten brullen maar ja, dat gebruikt wel wat meer gasolina!!

Bal

@Dennis : ik heb ook gewoon een 1.6e hoor. Lijkt me toch ergens iets niet juist  ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev