Advertenties


Motorkap folie of plekken behandelen?

Gestart door Yorick, 14 oktober 2013, 19:44:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Goedenavond!

Gisteravond bedacht ik me ineens wat ik met die plekken wil doen op mijn motorkap. Het bekende euvel dat de blanke lak loslaat tussen de ruitensproeidopjes en het raam zelf, ik heb er ook last van.

Ik dacht na om zo'n carbon folie erover heen te trekken, oa. Mark en Christian de Vriend hebben ook zoiets, maar ik weet niet precies hoe zij dat hebben gedaan.
Is dat duur, en te doen? Ik heb wel gelezen dat je het als beginner beter niet kunt doen, maar ik vind het wel een gave optie voor mn Meg. Ik heb wel lopen speuren op internet, maar concrete antwoorden over de kosten en een eventuele 'plaatsing' van het folie kon ik niet echt vinden. Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen vertellen.

Verder had ik ook nog een vraag omtrent die plekken, stel dat dat folie te duur of niet te doen is, is er iets om die plekken tegen te gaan? Ze worden langzaamaan steeds groter..

Een nieuwe motorkap is ook schaars te vinden. Niet in de kleurcode OV377.. Eentje gevonden, geen reactie.

Hoop op wat leuke replies!
Yorick

mark

#1
Is dit een fase 1 of 2? fase 2 is een stuk moeilijker, en kan los gaan laten (bij de grilletjes) zoals bij mij is gebeurt.  ;)

Als ik jou was zou ik het plastidippen. Of door een bedrijf laten plastidippen, Bijv in glanenbrug (bij enschede) zit iemand die een motorkap dipt voor 25 euro.
Daar kun je zelf geen spuitbussen voor halen, dan ga je al over de 25 euro heen.  ;)

Dus zoek even iemand die dit vaker doet en goedkoop is.  ;)  !-!

De plastidip vult de kale plekken ook op dus het word gewoon 1 vlak geheel, en het is ook bestand tegen de hogedruk reiniger.  !-!

Yorick

Wat is plastidippen dan precies Mark?
25 euro is idd prima te doen. Nu nog weten wat het is, ondertussen even Googelen  :P

Ik heb een fase 1, dus dat scheelt.  :grin:

Dante

Lekker folie erover. Kun je makkelijk met 2 man in een overdekte ruimte in een uurtje of 2, 3 doen. Motorkap schoonmaken, met alcohol vetvrij maken, vinyl erop, hitte op de juiste plaatsen toepassen & gaan! Zeker makkelijk als je een vinyl met air drain aanschaft. Kind kan de was doen ;)
Genoeg filmpjes op YT te vinden over hoe & wat Y !-!

Vinyl is goedkoper dan spuiten, spuiten is voor langere tijd mooi. Vinyl buiten heeft een levensduur van 3-4 jaar.

Oh, en dit is Plasti Dip
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

mark

plastidip is een soort rubberen coating, en als je eenmaal een beginnetje hebt gemaakt kun je het er ook weer af trekken.  !-!

Op een fase 1 is folie wel te doen, maar het blijft lastig om het er strak op te krijgen.

Maar oefening baart kunst.  !-!

Yorick

Dus bij die man bij Enschede zou ik mn motorkap kunnen laten dippen voor 25 euro, en dan in de kleur zoals bijvoorbeeld Christian de Vriend?

mark

Die heeft toch gewoon carbonfolie? Plastidip is tegenwoordig in al aardig wat kleuren verkrijgbaar. en natuurlijk ook in het zwart.  ;)

Yorick

Ja nouja of zoals jij het hebt. Ik wist niet wat Christian heeft.

Dat plastidip lijkt me het beste, want ik kan zelf echt niets  !-! :D

Dante

Christian heeft 3M 3D carbonlook vinyl folie. Zo ongeveer het beste merk wat er op de markt te krijgen is !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Yorick

Ja, ik vind dat van Christian ook echt mooi.
Maar ik kan zelf veel te weinig en ga er geen poging op wagen om dat folie er strak op te krijgen.

Die plastidip lijkt me wel wat, heb Mark even gevraagd voor dat adresje wat hij heeft.
Dipsane uit Enschede kostte ongeveer 150 euro voor de motorkap..

Dante

#10
Voor nog geen 40,- ex. verzending heb je een lap 4D carbonlook van 152x200cm :P
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Yorick

Haha, nice gevonden. Wie wil het erop plakken voor me?  8)7

Dante

Serieus, dat folie is kinderspel. De hoeken zijn uiteraard wat moeilijker, maar met een fohn/heatgun moet dat prima komen. Ik had ook nog nooit gewrapped, maar klik maar eens op de Sedan link in m'n sig ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Yorick

Ik geloof het graag. Ziet er wel grappig uit, dat slangenmotiefje op die sedan Dante!

Maar ik ben echt a-technisch, ik kan helemaal niets. Wat dat betreft is het een groot drama met mij haha.

Als zo'n plastidip in de kleur van Mark me ongeveer 25 euro kost dan rijd ik liever een keer naar Enschede dan dat ik zelf ga knooien.

Gods wat klinkt dit allemaal onzeker  8)7

Dante

Kan me niet voorstellen dat het 25,- gaat kosten...
Daar heb je amper 400ml voor via de commerciële kanalen. Kan me niet voorstellen dat er zoveel % korting vanaf gaat bij grootverbruik... :dunno:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev