Advertenties


auto trekt niet op in versnelling

Gestart door Umpire (Robin), 14 oktober 2013, 18:00:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Umpire (Robin)

Goedenavond!

Ik heb dus vandaag mijn schokbrekers vervangen. (foto's gemaakt, ga ik een how to van maken)
Ik heb echter te lange schokbrekers binnen gekregen waardoor ik, toen ik deze aan mijn draagarm wilde monteren, per ongeluk mijn aandrijfashoes eraf stootte. Inderdaad, alle olie eruit gedonderd. Toen een klein stukje gereden omdat dat noodzakelijk was (van de carport naar een parkeerplek twee meter verderop en weer terug vanmorgen.

Nu ben ik dus bij brezan geweest om olie te halen (AFT DII) en deze in de transmissiebak gegoten. Vervolgens gestart, niks aan de hand.

Ik wil hem in z'n achteruit zetten, gaat ook goed, maar rijden wil hij nu dus niet meer. Pook staat in achteruit, koppeling opkomen en auto komt niet van zijn plaats.

ik heb de auto voor en achteruit gerold in en uit de versnelling, opnieuw de aandrijfassen in de bak geklikt en het oliepeil gechecked. Ook heb ik de ecu uit en ingeschakeld. Ook niet gewerkt.

Ben nu ten einde raad, ben nu in Rosmalen en moet morgen naar Haarlem (huis..) kan hier nog 1 nachtje blijven..

_o_
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Xanquezer (Frank)

Waarom gooi je olie in de transmissie bak? (of was het wel olie???)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

mark

nou ja lijkt me logisch, om de versnellingsbak te smeren natuurlijk.  :D

Weet je zeker dat die tripode lager (linker as) er goed in zit?

Xanquezer (Frank)

Ff je check list na lopen,

Wat heb je gedaan voordat hij het niet meer deed?


*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Umpire (Robin)

Is dat bijrijderskant? Heb ik inderdaad doorgekregen dat ik dat moest controleren. Rare is dat ik gewoon een  signaal op de snelheidsmeter krijg. Reed volgens de meter 160 terwijl ik stilstond.

Denk er nu over na om mee te doen aan de 100 meter stilstaan :D
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Umpire (Robin)

@frank: bijrijderskant schokdemper vervangen, bestuurderskant ashoes bakzijde vastzetten en klemmen, transmissieolie in de bak gegoten.

Precies dit.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Xanquezer (Frank)

Blub?

Wat had je precies gedaan?
Zo te zien is er meer defect??? lijkt wel?

sluiting in je snelheidssensor ?

wielen zijn vrij?


kan je het koppelingspendaal indrukken?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Umpire (Robin)

Betekend wel dat er iets draait in m'n gearbox.. Ik verdenk inderdaad m'n tripode.

Wielen draaien vrij en koppeling kan alle kanten op. Kan in versnelling worden gezet terwijl pedaal niet ingedrukt wordt
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Xanquezer (Frank)

ik hoop het niet, andere blijf je ver van huis (ben je verder van huis)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Umpire (Robin)

Kan toch gewoon aandrijfas er weer opnieuw indrukken, kijken wat er gebeurd.. Heb gereedschap en evt. Brezan in de buurt hier.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Umpire (Robin)

Haha, ontwetendheid over aandrijfassen rijst de pan uit hoor hier! Benieuwd wat er gebeurd..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Jacques

Ik neem aan dat je geen automaat hebt, maar een 5bak. Als je aandrijfas (links) er niet goed in zit, moet je goed gaan oppassen. Als de naaldlagers van je tripod uit elkaar vallen en overal in de bak liggen, is er nog naar een oplossing. Bak demonteren en alle naalden zoeken. Een losse naald van een naaldlager in je bak en het is einde tandwielen. Gewoon een waarschuwing. Kijk goed of de tripods nog in elkaar zitten voor je verder gaat. Heel veel succes.

Umpire (Robin)

Opgelost. Een of ander ei die mij gister heeft geholpen heeft de aandrijfas niet teruggeplaatst. Ja dan kom je niet ver!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

sijm138 (jesse)

als je een hand geschakelde versnelings bak heb.
geen ATF ingooien.
dit is voor een automaat en niet hand geschakeld.
in jouw versnelings bak hoort 78W80.
geen ATF gaat je bak stuk van omdat de olie te dun is.
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev