Advertenties


Nieuwe remschijven en remblokken

Gestart door Patrick84, 14 oktober 2013, 00:23:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Patrick84

Mijn Megane Coupe 1 Phase 2 1.4 16V heeft nieuwe remschijven en remblokken nodig.
Nu heb ik ze zelf nog nooit vervangen en ben ik bij Winparts en Hbase aan het zoeken.
Nu zie ik dus bij Hbase dat er bij sommige schijven ABS vermeld staat.
Hoe zit dat precies met die schijven en de ABS ring?

Verder hoef ik geen sportschijven maar gewoon goede schijven waarmee ik goed kan remmen.
Dit ook omdat ik niet weet hoelang ik kan doorrijden met de auto met weinig kosten vanwege een hoge kilometerstand op LPG.

Zijn er nog bepaalde merken en types aan te raden?
Winparts heeft bijvoorbeeld Febi wat wel scherp geprijsd is.
En vanwege de kostenbesparing en aankoop van een huis ga ik het nu zelf met iemand anders proberen.

Mijn dank is groot  !-!










Jacques

Ik neem aan dat je het over de voorkant hebt. Dan maakt met of zonder ABS niets uit. Nog een adres voor goedkope remdelen is www.autopartsonline.nl  Ze kunnen zelfs de onderdelen voor je monteren.

fitz

Geen idee of Febi goed is met remmen. Zelf kies ik altijd "veilig". Dus Bosch of zo.
Kijk ook eens op www.mister-auto.nl. Schijven en blokken van bosch zijn daar momenteel in de aanbieding. Even snel gekeken, maar er zijn twee maten schijven voor jouw auto. Misschien moet je de jouwe even opmeten voordat je bestelt.
Heb je remschijven achter? dan zit de abs ring op de schijf gemonteerd. Je kunt je oude hergebruiken, Of misschien kiezen voor de TRW schijven inclusief wiellager en abs ring.

Felix

Ik heb laatst ATE schijven geplaatst die ik op onderdelenshop24.nl had besteld.
Lekker goedkoop, en prima schijven!
http://www.onderdelenshop24.com/956909-ate (Deze zijn voor de Megane II overigens)

ABS ring overzetten zou ik niet aan beginnen (althans, als ze hetzelfde zijn als bij de Megane II). Dat ding heb je zo snel gesloopt...

fitz

Oh, had ik niet goed gezegd, lol.... ABS ring overzetten begin ik ook niet aan.
http://www.autoservicejoure.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000320&lang=NL heeft ze wel te koop. Ik ben voor de gemakkelijke optie gegaan en heb schijven gemonteerd achter met vooraf geonteerde lagers en ABS ringen.

Patrick84

Bedankt voor de antwoorden.

Zelf heb ik alleen remschijven aan de voorkant.
Ik zal  vanavond eens kijken als het makkelijk op te meten is.
Ik zie nu inderdaad dat er 2 verschillende maten zijn.

Dus als je achter ook remschijven hebt dan zit de ABS ring aan de voorzijde op de remschijf,
en als je alleen voor-remschijven hebt dan zit het niet op de remschijf maar apart?

Dus in mijn geval zou ik dan beter kunnen gaan voor diegene zonder de ABS ring, maar uiteindelijk past de andere ook?












Felix

#6
Aan de voorzijde zitten de ABS ringen op de aandrijfas (althans, dat ben ik gewend). Aan de achterzijde (mits je daar schijven hebt) zitten de ABS ringen op de schijf.
Ik zeg dit ook uit mijn hoofd, maar volgens mij heeft de Megane 1 Ph2 grotere schijven dan de Ph1. Aangezien jij een 16v rijdt, zal het wel een Ph2 zijn, met dus de grotere schijven  ;)
Ik heb laatst mijn schijven besteld op onderdelenshop24.com, die shop beviel mij uitstekend!
Volgens mij heb jij dan een van deze schijven nodig (ik had gekozen voor ATE)

http://www.onderdelenshop24.com/renault-onderdelen/megane-i-ba0-1/11487/10132/remschijf

Of kijk eens hier

http://www.mister-auto.nl/fl/remschijven-vooras/renault-megane-i-ba0-1-1-4-16v-ba0d-ba1h-ba0w-ba10-95pk_v11487_g900007.html

BadEend

#7
Ik zou als ik jou was geen Bosch remblokken nemen, deze piepen regelmatig en kunnen ervoor zorgen dat je remschijf beschadigd omdat er harde stukken inzitten.
TRW remblokken zijn wel goed.

Mister auto is voor veel onderdelen de goedkoopste maar dan moet je wel rekening houden met een langere levertijd. (Hou rekening met ongeveer 5 werkdagen)

Patrick84

#8
Citaat van: Felix op 14 oktober 2013, 14:39:21
Aan de voorzijde zitten de ABS ringen op de aandrijfas (althans, dat ben ik gewend). Aan de achterzijde (mits je daar schijven hebt) zitten de ABS ringen op de schijf.
Ik zeg dit ook uit mijn hoofd, maar volgens mij heeft de Megane 1 Ph2 grotere schijven dan de Ph1. Aangezien jij een 16v rijdt, zal het wel een Ph2 zijn, met dus de grotere schijven  ;)

Net even de auto opgekrikt en er een velg afgehaald.
De schijf is inderdaad 280mm.
Omdat de Bosch schijven bij Mister auto nu voordelig zijn denk ik dat ik deze ga bestellen.
Alles er weer opgezet kom ik erachter dat er in de remblokken ook verschil zit :(

Je hebt ze namelijk in de breedte 100mm of 130mm
en ze zijn er in de hoogte 55 of 65mm.

Dus ben bang dat ik de velg er weer af kan halen.
Of weet iemand deze maten toevallig :)
Zit dan te denken aan de TRW remblokken.

ps.. op de standaard remblokken zit toch geen waarschuwingscontact?
Net niets kunnen vinden bij de remblokken toen ik het wiel eraf had.

Bedankt voor de vele reacties.



Jacques

Bij 280 horen 130mm brede blokken. (en bij 259 horen 100mm brede blokken)

Patrick84

Bedankt voor je antwoord.

Daar heb ik wat aan.
De hoogte maakt verder niets uit?
Want bij hbase en andere automaterialen zaken zie ik ze in 55 of 65 mm.



BadEend

Hoogte moet 55 mm zijn en lengte 129mm.
Als je TRW remblokken neemt moet je de GDB1405 nemen.
Waarschuwingscontact hoef je niet naar te kijken deze kan je namelijk toch niet aansluiten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev