Advertenties

Kennismaking/Informatie/Vragen

Gestart door davey28, 9 oktober 2013, 11:09:46

Vorige topic - Volgende topic

davey28

Beste Megane forumleden,

mijn naam is Davey Versnel, ik ben 23 jaar en woon in Nieuwerkerk a/d ijssel.
Ik ben sinds een kleine 2,5 maand een trotse bezitter van een Renault Megane 1.6 16v Privilege Luxe (Echt de opties niet normaal zoveel) met nog net geen ton op de teller.
Mijn vorige auto was een Renault Clio 1.2 16v dus al zeg ik het zelf een heuze vooruitgang :).

Ik heb de auto particulier gekocht, in principe niks mis mee maar helaas was er meer dan het oog in eerste instantie kon zien.

Uitgevoerde Reparaties tot nu toe:

Ashoesklem lv
All-in ruitenwisserblad acher
Kleine onderhoudsbeurt
interieur filter
bougies
all-in motrio luchtfilter element.
Antennevoet
Stuurkogels L+R + uitlijnen

Komende reparaties:

Distributieriem + waterpomp
nokkenasversteller
bestuurdersstoel de hoogteversteller afgebroken
dashboard Circulatie motor? (zelf inmiddels losgekoppeld)
Display radio/navigatie

De komende reparaties waren na de eerste 2 weken nog niet merkbaar, dit kwam pas aan het licht toen ik hem liet testen bij de renault dealer. Ik ging daarheen voor een prijsopvraag voor mn radio/navi display plus antennevoet, en ze kwamen terug met een waslijst aan reparaties...

Vraag:
Ik heb rommel IN mijn koplampen zitten zoals dode spinnetjes etc.. hoe ze erin gekomen zijn geen idee, zo waren de koplampen al. Maar nu zag ik een set mooie phase 2 xenon koplampen op marktplaats staan, en ik zou graag willen weten of ik deze kan plaatsen op mijn megane maar dan voorlopig nog mijn huidige lampjes kon gebruiken in deze xenon phase 2 koplampen..

Ik hoor graag jullie meningen cq. ideeën.

Met vriendelijke groet,

Davey Versnel

J to the H (Jeroen)

Hallo Davey,

Welkom hier op het forum.

Om maar even met de deur in huis te vallen: Nee, je kan niet zomaar een phase 2 koplamp in jouw auto zetten.
De bumper moet dan ook vervangen worden en ik meen ook het zijscherm (??) en de motorkap (??).
Die spinnetjes en rotzooi zullen in je koplamp gekomen zijn via de achterkant. Als het goed is zit hier een kunstof stofkap opgedraaid, maar die kan wel eens scheef zitten of compleet missen.

Je hebt nog een aardig lijstje te gaan met reparaties zo te zien.
Je distrubutieriem en nokkenasversteller kan je beide tegelijk laten doen, omdat je riem eraf moet als je de versteller vervangt.

Wat is er mis met je display van je radio?

PS Foto's zijn altijd welkom.

davey28

Bedankt voor de reactie!

Jammer dat die koplampen er niet zomaar in kunnen, jammer maar helaas.
Foto's ga ik nog even regelen,

M'n radio display flikkert en er is altijd maar een klein deel zichtbaar, soms zie je ook helemaal niets meer op het scherm.

BadEend

Als je de distributieriem laat vervangen zou ik de waterpomp ook gelijk meenemen.

J to the H (Jeroen)

Badeend,
Dat staat ook zo in zijn lijstje hè?  :q

davey28

Display die niet goed werkt :(

Bestuurdersstoel, hoogte verstel hendel afgebroken en ook de kunststof kappen om de stoel heen gebroken.

Allemaal bij de vorige eigenaar helaas ;(

Felix

Ik heb nog een display voor je liggen. Komt maar een keertje langs om te testen zou ik zeggen  !-!
Hij heeft nummer 8200107839--A, check even vantevoren of jij dezelfde hebt  ;)

Tedo

Leuke auto! Maar oei, die stoel. Zo te zien is het trouwens geen privilege luxe, want die heeft een beige interieur. Voor phase 2 koplampen kunnen de zijschermen en de motorkap trouwens gewoon blijven. Alleen de complete voorbumper moet je vernieuwen.

RichTrip

Voor het display heb je het onderdeelnummer 8200107520 nodig. Tweedehands niet te vinden (en zeker niet voor redelijke prijzen) en nieuw erg duur  l-
Het display van Felix zal niet werken, dat is voor een Tuner List radio. En jij hebt waarschijnlijk een Becker Carminat pijltjesnavigatie. Deze displays gaan vaak defect.

Tedo

RichTrip

Tedo

Ervan uitgaande dat deze het nog wel goed doet, natuurlijk.  ;)

davey28

@Richtrip @Tedo:  jullie zijn geweldig, ik heb hem gelijk gekocht. Met 35€ kan ik nog leven mocht deze ook niet helemaal goedwerken.

Zo'n Dashboard recirculatie onderdeel, dat deel tikt een paar seconde bij het starten van de auto, deze heb ik nu weliswaar losgekoppeld met de klep open maar die krengen zijn ook schandalig duur zeg :S

davey28

Toen de renault dealer besloot mn auto op meer te keuren dan waar ik om vroeg, de kosten  >.<'

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev