Advertenties

Winterbanden met andere maat

Gestart door antonionie, 2 oktober 2013, 21:57:26

Vorige topic - Volgende topic

antonionie

Hoi allemaal,

Kan iemand mij vertellen of het kwaad kan als ik winterbanden 205-60-16 in plaats van 205-55-16 monteer.
Ik kan namelijk van iemand die ik kan een mooi setje winterbanden overnemen met eigenlijk de verkeerde maat banden.
Ik weet dat de afrolmaat van de  banden zo`n 3,2 % groter is wat betekend dat je bij 120 op de teller circa 124 km/uur rijdt.
Hier heb ik geen problemen mee want dat kan ik zelf in gaten houden maar mijn vraag is kan het technisch schade aanrichten ? (bijvoorbeeld de koppeling met wegrijden)

Groeten Ton

Tedo

Als ze niet aanlopen kan het naast de door jou aangehaalde tellerafwijking volgens mij geen kwaad.
Maar de 60 band is eigenlijk bedoeld voor een Scenic II.

.Erik

Puur theoretisch heeft het natuurlijk wel een lichte invloed op je koppel welke gedefinieerd wordt in Newton*meter, gezien je arm (diameter wiel) groter wordt, zal het koppel op het raakvlak met de weg wel iets veranderen. Maar ik verwacht dat je hier niet echt last van zult hebben.
Wat ik nog wel ff zou checken hoe dat zit met eventuele garantie en of het überhaupt mag van meneer de agent :police:

matthew

Voor de politie maakt dit echt niks uit hoor.

Normaal zou ik een verschil maximaal aanhouden van 2%, maar dit zou geen kwaad kunnen verder in ieder geval.

Alleen zelf idd even goed je snelheid in de gaten houden, je hebt standaard een afwijking, dus nu zal bv80km/u ook echt 80 zijn of 81.

antonionie

Allemaal bedankt voor de antwoorden, banden heb ik inmiddels aangeschaft.
Kan van mij een slotje op deze topic.

Groeten  Ton

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev