Advertenties


LPG G3 problemen inhouden+backfire

Gestart door RenaultMegane98, 1 oktober 2013, 00:11:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RenaultMegane98

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Renault Megane LPG G3.
Coupe Coach 1998.
KM stand. 224.000.
1.6E motor

Is een Renzo Landi installatie (eurogas).

De auto houdt eigenlijk altijd in als ik wil wegtrekken vanuit stil
stand en geeft dat regelmatig een backfire.

Als de auto inhoudt (pruttelen) en daarna een backfire krijg lijkt net of de auto
in een keer vooruit schiet daarna rijd de auto ook even goed totdat ik
weer moet stoppen en optrekken. Dit is niet altijd soms geeft ie een geen
backfire en blijft hij inhouden en gaat dan tijdens het rijden weer
normaal rijden. Wanneer ik zelfde snelheid blijf rijden.

Als ik met de auto de snel weg op ga is het helemaal drama (vooral sóchtends)
Dan houdt de auto ontzettend in (pruttelen) en kom soms niet boven de 60/100,
dan geeft de auto vaak heel veel backfires achter elkaar (lijkt net of
er een magazijn wordt leeg geschoten) waarna de ene keer de auto weer goed
rijdt en dan andere keer blijft in houden zonder backfire's.

Als ik de auto in beide gevallen op benzine zet en dan gelijk weer op gas is
het probleem weg. Voor even dan.

Wat mij zelf opvalt is als ik hoge toeren blijf rijden ( bijv. bocht op de snelweg)
de auto bijna geen problemen heb als ik daar gas geef of weer snelheid
te maken.

Op benzine heb ik trouwens nergens last van en rijdt de auto super fijn.

Wat ik al heb gedaan/is gedaan.

Bougie's vervangen 15000 km geleden (normale benzine bougie's nooit problemen mee gehad).
Bougiekabels vervangen.
Bobine's getest met nieuwe (geen resultaat).
LPG opnieuw ingelezen.
Gasklephuis gereinigd.
Kleppen gesteld.



Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Gr Geoffrey

hansenn

is je luchtfilterhuis nog intact? Hoe loopt ie stationair op lpg?

musje83

Ik heb hetzelfde gehad (wel minder heftig) met mijn oude 2.0 8v. Heb het toen opgelost door het open luchtfilter en slang te vervangen door een origineel huis + slang + nieuw filter. Ik zou het hele lucht-inlaat traject goed nalopen: controleer het luchtfilterhuis en slang op defecten/gaten, controleer de klemmen heel goed en een nieuw luchtfilter kan ook veel gezeur oplossen.
Tweede verdachte is de luchtinlaat temperatuurmeter, die sensor zat bij mij in de slang tussen het gasklephuis en luchtfilterhuis, weet niet hoe dat bij de 1.6 zit. Als die defect is, krijgt je ECU verkeerde waarden door en gaat hij het lucht + brandstof mengsel kompleet door de war schoppen, wat ook weer leidt tot dergelijke symptomen. Op benzine merk je daar inderdaad minder van, LPG is veel gevoeliger voor een verkeerde afstelling/aansturing.

Succes!  !-!

BadEend

#3
Controleer op valse lucht bij het gasklephuis, bij het inlaatspruitstuk en of het slangetje van de map sensor nog intact is.
Als je een plastic inlaatspruitstuk en luchtfilterhuis hebt kan het zijn dat deze gescheurd zijn door de backfires.
Electrode afstand van de bougies moeten 0,8 of 0,7 mm zijn voor het rijden op LPG.
Wat je ook nog kan controleren is of de stappenmotoren van de LPG verdamper nog goed werken en schoon zijn.

Is de auto al uitgelezen op parameters en foutcodes?

Zolang de backfires niet zijn opgelost zou ik als jou was op benzine rijden om te voorkomen dat je katalysator stuk gaat,

RenaultMegane98

@hansenn
Luchtfilter set is helemaal kapot.
Dit heb ik opgelost door een HWA buis te gebruiken en daar een openlucht filter op te zetten.(google)
Enne keer loopt ie goed stationair en heel soms zakt ie heel erg weg.

@musje83
Luchttemperatuursensor was helemaal smerig en heb ik schoongemaakt me WD40 als ik het stekkertje van de LTS afhaal verandert er niks met rijden of stationair.
Weet jij een manier om deze te testen.

@Badeend
Morgen (vandaag) ga ik even met remmen reiniger controleren of de inlaatspruitstuk pakking lek is, ook ga ik even kijken naar het slangetje (volgens mij zit die er niet op)
Gasklephuispakking heeft de garage met vloeibare pakking gemaakt.
Hoe controleer ik of die stappenmotor nog werkt.

Na het opnieuw inlezen van de LPG installatie reed de auto heel kort redelijk goed(klein backfire's).

Ik heb toen die slang van me luchtfilter stuk was deze met tape dicht gemaakt en de orginele filter vervangen met een openluchtfilter(gewoon in het huis bedoel ik dan) maar dit leverde geen veranderingen op. (dus schone luchtfilter)

Weet je wat het probleem is  ik heb het laatste half jaar meer dan 1000euro uitgeven aan die auto (garage) en wil via jullie er proberen achter te komen wat het kan zijn. Dus ook eigenlijk geen dingen proberen te vervangen (om er eventueel achter tekomen) als ik dat ook op een 'gratis' manier kan controleren.
Hoop dat jullie dit snappen :q 8)7

Hou jullie morgen even op de hoogte als ik de pakking heb gecontroleerd.

BadEend

#5
Een openlucht filter i.c.m. het rijden op LPG is geen goede combi omdat bij LPG de dosering van lucht heel nauw komt.
Gasklephuis hoort met een rubberen ring gemonteerd te zijn.

Puntje van de stappenmotoren moet schoon zijn en je moet hem een beetje kunnen bewegen.

RenaultMegane98

Maar toen de orginele luchtfilter set er nog is zat had ik ook probelemen met backfire's.
Daarom maar een goedkope oplossing gekozen :q
Rubberen ring ahhhhhh dacht een slangetje heb namelijk al een paar keer naar een slangetje zitten zoeken 8)7
Dit rubberen ring is wel kei hard.

Stappenmotor ga ik morgen ook gelijk checken.

RenaultMegane98

Kan ik trouwens op die rubberenring ook remmenreiniger spuiten om te kijken of deze lek is?

BadEend

#8
Ja dat kan. Maar als die ring keihard is zou ik die maar gewoon vervangen, kost niet zoveel.
Doordat ze hard worden gaan ze lekken.

musje83

Dan is je temperatuursensor sowieso niet goed meer (je haalt 'm los en er verandert niets, toch?).

Heb destijds een nieuwe besteld bij een dealer voor 3 tientjes :)

BadEend

Als die tempsensor niet goed werkt merk je dit alleen bij het rijden op benzine.
De lpg installatie in de auto van TS maakt namelijk geen gebruik van deze sensor.

RenaultMegane98

Heb vandaag even met remmenreiniger alle pakkingen bespoten en geen effect.
Er lag een plas olie bij mijn inlaatspruik stuk ben gelijk even naar de garage gereden die mijn kleppen hebben gesteld met de vraag of dit normaal was :D.
Bleek de bouten van me kleppendeksel los te zitten, hij heeft gelijk aan gedraaid.

Hij adviseerde mij om een orginele luchtfilter buis te nemen en alles weer orgineel te maken (lucht aanzuiging)
Hij had nog een buis liggen deze erop gezet.

Ik ben vandaag naar me werk en terug en heb nog geen last van backfire's of inhouden gehad.

Ga jullie deze dagen even laten weten of dit zo blijft of dat dit verandert.

Iedergeval alvast voor alle info _o_

Alleen heb ik nog een vraag mbt me CV.
Het ontvangertje (IR) is door corrosie helemaal stuk(denk ik) kan ik deze zo vervangen en doet ie het dan weer of moet ik persee bij renault deze opnieuw laten inlezen.
Sleutel werkt nog goed.

Hoop dat jullie hier ook iets van weten :)

RobScénic

Is zo te vervangen, is alleen een doorgeefluik. Code zit in de UCH verwerkt
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

musje83

Kijk, goed nieuws. Backfires werden waarschijnlijk vooral door dat luchtfilter veroorzaakt. Maar blij te horen dat hij weer lekker loopt nu!

In mijn ervaring kan het helpen om, na een reparatie even een halve tank benzine met Wynn's injectiecleaner op te rijden. Met name de duurdere variant kan je blokje weer bij de les krijgen. :)

BadEend

LPG i.c.m. een openluchtfilter is vragen om problemen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev