Advertenties


klets maar raak DEEL 208

Gestart door Stefan, 23 september 2013, 14:24:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Edwin Postma

bij mijn clio is er eerder dit jaar ook een 2e handse ingegaan !-!
Truckertje

Dante

Jij hebt ook geen geluk, hè Karin :hug:

Hier ook wat nieuws te melden m.b.t. m'n Sedan. De laatste tijd weinig meer met de auto gereden, mede omdat ik merkte dat de radio de accu leeg trok. Van het weekend heeft een maatje de geschakelde plus goed aangelegd & maar eens gaan brainstormen wat te doen met de auto's.
Conclusie: Deze gaat bij hem in stalling. Zeker met het oog op de komende wintermaanden. Ik kon van de week na 2 dagen regen al zeker een liter water uit de kofferbak scheppen :maf:
De 4-bak van deze gaat onder de Coupe, zodat die weer 4 versnellingen vooruit heeft :D
Vervolgens zal voor deze een donor gezocht worden (Hopelijk een 75pk GT ;)) met goede motor & 5-bak om over te lepelen. Tevens zullen er links & rechts onderdelen verzameld worden, een lasser & spuiter zoeken. Kortom genoeg om 'm te behouden !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Ze houden je lekker bezig, Dante!  !-!

@Karin: wat een pech.  :cry: Ik hoop dat het een beetje voordelig op te lossen is.

Dennis Postma

Balen Karin. Hopelijk kun je het op een geschikte manier oplossen.

matthew

Welke computer is er stuk Karin?

Want niet alles is zo uit te wisselen  :neen:

Je zit namelijk ook met rekeneenheden waar de startvergrendeling in zit.

josje


Karin

#141
Bedankt heren. Matthew ik weet het niet, ik ga het navragen en dan hoor je nog van me.

De auto ging naar de garage omdat vorige week spontaan de auto op en van het slot ging onder het rijden en de alarm lichten aan en weer uitgingen. Ik vond dat zelf niet prettig maar de mensen achter me ook niet.

Er kwam vocht bij het stuurhuis binnen zeiden ze en ik denk dat ze daarbij dit gevonden hebben. Ze hebben het geprobeerd te herstellen maar dat lukte niet.

Karin

De uch is dus overleden. Kan deze vervangen worden door tweedehands? En moet die dan nog ingeleerd worden?

Heatzone (Mark)

Daar durf ik helaas geen antwoord op te geven Karin. Af en toe zit het je wel tegen met je Megane... :O

Ik ben in de tussentijd dan stil geweest op het forum, maar ik heb niet stil gezeten! De rode coupe heeft deels van de tijd op steunen gestaan en deels op zijn eigen wielen. Ondertussen ben ik begonnen met het opschuren en slijpen van de wielkast aan de bestuurderszijde. De dorpel ligt open en is bijna helemaal roest vrij over de hele flank. Alleen het achterste stuk moet nog wat oud prutswerk worden weg geslepen, allemaal "kamelen bulten" boven de opkrikrand met wat roest ertussen. De ruimte is alleen klein en dit moet dus worden gedaan met de hand of met een dremel (met moeite past die ertussen). Momenteel is een groot deel van de dorpel behandeld met Fertan en deze heeft een verwerkingstijd van 48 uur. Dan kan ik beginnen met het op maat slijpen van de stukken uit de nieuwe dorpel voor de Megane.
Dan kan eindelijk de dorpel weer dicht. Om toch goed bezig te blijven ben ik begonnen met het opschuren en slijpen van de wielkast om deze opnieuw te geen spuiten en behandelen tegen roest. So far so good !-!.  Dan in de winter wil ik een groot deel van het interieur eruit halen om zo de bodemplaten te inspecteren op roest en de bovenzijde van de kokerbalken. Ook wil ik aan de andere kant de wielkuip en de veertoren inspecteren en overnieuw spuiten en behandelen. Tevens ook het binnenscherm aan die kant.



Jacques

Citaat van: Karin op 18 oktober 2013, 09:46:57
De uch is dus overleden. Kan deze vervangen worden door tweedehands? En moet die dan nog ingeleerd worden?
Als je het hele spul van een andere auto overneemt: sleutel, UCH en ECU, hoef je niet in te leren. Ik heb van een monteur gehoord dat je een gebruikte UCH een keer overnieuw kan inleren. Misschien is er ook een bedrijf dat ze kan repareren. 

Jacques

Karin, BBA Reman in UK kan ze repareren leest dit even: UCH opgestuurd naar BBA-Remann want AC-tronics kon hem niet repareren.

Na en aantal dagen het app. terug gestuurd gekregen en het probleem is verholpen

en werkt alles weer naar behoren zonder alles weer opnieuw te hebben ingeleerd .

Er zat inderdaad een storing in de UCH.
komt hier vandaan http://www.amtgarageforum.nl/renault/clio/richtingaanwijzer-foute-werking-30435.html

Roadkill (Michiel)

Vandaag een bod gekregen op de Meg waar ik mee kan leven, hoop dat ie snel reageerd op mijn mailtje ;) Ben van af morgen een aantal dagen niet thuis i.v.m. met het projectje van mij en mijn zoon, het behelst 6 wielen, 2 "motoren" en 2 slaapplaatsen, en daarmee hopen we de oostelijke provincies te door kruisen.... (het weer zit ons iig mee als de weersvoorspellingen zo blijven :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Dennis Postma


Yorick

Goedesmorgens!

Het gaat allemaal weer wat beter met de Meg. Grote plannen!heb een spatbord gekocht in dezelfde kleurcode, mn startmotor wordt vervangen en ik zet dan ook mn Laguna lip eronder!
Als dat klaar is ga ik zeer wss mn motorkap en velgen zwart laten plastidippen! :)

Betere nieuws.
Andere vraag, wat zou t kosten om mn auto grondig te controleren qua motor? Zou het vervelend vinden om de buitenkant mooi te maken en dat de motor dan opgeeft.

Goed nieuws Roadkill. Is het al definitief?

Rogier

een vraagje aan de experts (ik doe vaak als of :P)

werkt dit ?

en kan ik dit geloven : De Wynn's injector plus cleaner is een multifunctioneel benzineadditief zorgt ervoor dat je het brandstofsysteem van de benzine-injectiemotor in optimale conditie houdt. Aanbevolen voor benzine-injectiemotoren om de vervuiling van de inlaatkleppen te voorkomen en om de verstuivers te reinigen en schoon te houden. Voorkomt koolaanslag op de kleppen en in de verbrandingskamers . Bij onregelmatig toerental, inhouden, pingelen, nadieselen, moeilijk starten, hoog verbruik, te veel schadelijke uitlaatgassen

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev