Advertenties


Wil graag mijn iphone kunnen afspelen via de radio, wel stuurbediening houden

Gestart door Mike Drenth, 20 september 2013, 17:03:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mike Drenth

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje rond te zoeken naar een oplossing.
Ik wil graag mijn iphone 5 kunnen aansluiten op mijn radio, en wil door middel van mijn stuur bediening wel door de muziek heen kunnen en hem zachter / harder of uit kunnen zetten.

Ik heb een Renault Megane 2 uit 2006, wat is de beste en eigelijk ook een beetje goedkope oplossing.
Ik zie allemaal oplossing met een Audio Connector Box, maar ik zie niet echt duidelijk welke ik moet kopen en ook niet echt waar ik die hier in nederland kan kopen.

Andere oplossing zou een nieuwe radio moeten zijn, maar daar heb je dan een extra kabel voor nodig toch? en dan moet ik een radio nemen die stuurbediening aan kan?

Zou het fijn vinden als jullie mij hier een beetje mee overweg kunnen helpen. Zit aan een bedrag tussen de 50-70 euro te denken, als dit mogelijk is.

Bedankt alvast!

Benjamin Renon

Wat je zou kunnen overwegen is, als je nog geen carkit hebt, een parrot mki9200 in te bouwen. Hier zitten allerlei kabel al bij en je kunt via je iphone muziek afspelen. Je regelt dan de meeste dingen via de bijgeleverde afstandbediening. Zodra je de Parrot uit zet heb je weer de functionaliteit van je Renault-radio.

De Parrot is een forse investering maar voor mij dubbel en dwars waard.

Of je een radio en eventuele signaal omzetter naar stuurbediening voor jouw budget zou kunnen krijgen denk ik niet. De omzetter is meestal al zo duur.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Rogier

@ Benjamin, hou er wel rekening mee dat wanneer je ios7 op de Iphone hebt staan dat veel carkits de telefoon niet meer ondersteunen.

Xabre

Dension Gateway Lite BT: http://shop.dension.com/en/gateway-lite-bt

Kan je je iPhone via Bluetooth mee connecten. Enigste is dat je je CD-wisselaar op de radio gaat missen... als je die al hebt.

Daarnaast een Brodit houder met molex aansluiting. (dus sigarettenaansteker blijft beschikbaar), hiervan zijn verschillende types: http://www.broditcenter.nl/?mod=product&com=showCategoryAccessories&id=0&pid=33375&cid=25 (voor iphone met hoesje/zonder hoesjes, etc)

Zo heb ik het, alleen dan met een Brodit houder voor een Nokia N9, werkt perfect en volume regeling werkt, en van track wisselen met scrollwieltjes werkt ook prima. En telefoon wordt tevens opgeladen. :)



Tevens heb ik de orginele microfoon die tussen de zonneklep zit weer aangesloten op de Dension, kan dus ook handsfree bellen. Als je orgineel geen microfoon heb kan je natuurlijk de bijgeleverde gebruiken.

En voor 50-70 euro red je het niet trouwens..... maar gezien je een iPhone5 ook kan veroorloven zou ik gewoon meer uitgeven voor een goede oplossing.

rened

Ziet eruit als een mooie oplossing die dension, en niet eens zo heel duur.

Ik heb zon parrot mki9200 en vind het maar een onding,
Eerst al eens een nieuwe controlunit moeten halen omdat ie niks meer doet,
En nou doet ie weer niks, net buiten hrt jaar garantie natuurlijk,
Reageert niet op de afstandsbediening, en lees veel op internet over dezelfde problemen
Dan maar weer de oude vertrouwde 3100 erin, maar helaas geen muziek nee
Misschien een bertje offtopic, maar de moraal is dat ik niemand zou aanbevelen zon ding te kopen

J to the H (Jeroen)

#5
Rened,

Ik ben heel blij met mijn Parrot 9200.
Ik herken de klachten van het niet reageren een beetje, maar dat gebeurd zelden.
Wel heb ik soms dat mijn parrot geen muziek wil afspelen via de sd kaart en bt.. Maar dit zijn ook incidentjes.
95% van de tijd werkt ie bij mij super. En je kan er zoooo veel mee..

Hier mijn foto's

Ik klaagde hier nog over het geluid wat niet via de radio ging, dit heb ik inmiddels opgelost door de tulp stekkers te gebruiken en werkt nu fantastisch.

[edit] Heb jij niet recht op de wettelijke 2 jaar garantie eigenijk?

Mike Drenth

Citaat van: Xabre op 20 september 2013, 19:45:47
Dension Gateway Lite BT: http://shop.dension.com/en/gateway-lite-bt

Kan je je iPhone via Bluetooth mee connecten. Enigste is dat je je CD-wisselaar op de radio gaat missen... als je die al hebt.

Daarnaast een Brodit houder met molex aansluiting. (dus sigarettenaansteker blijft beschikbaar), hiervan zijn verschillende types: http://www.broditcenter.nl/?mod=product&com=showCategoryAccessories&id=0&pid=33375&cid=25 (voor iphone met hoesje/zonder hoesjes, etc)

Zo heb ik het, alleen dan met een Brodit houder voor een Nokia N9, werkt perfect en volume regeling werkt, en van track wisselen met scrollwieltjes werkt ook prima. En telefoon wordt tevens opgeladen. :)



Tevens heb ik de orginele microfoon die tussen de zonneklep zit weer aangesloten op de Dension, kan dus ook handsfree bellen. Als je orgineel geen microfoon heb kan je natuurlijk de bijgeleverde gebruiken.

En voor 50-70 euro red je het niet trouwens..... maar gezien je een iPhone5 ook kan veroorloven zou ik gewoon meer uitgeven voor een goede oplossing.

Bedankt voor je bericht. Het is niet dat ik in geld nooit zit, het is meer dat ik niet de duurste oplossing wil hiervoor. Maar als jullie aangeven dat het duurder is dan ik zei is het prima. Ik wist niet in welk bedrag ik moest denken vandaar dat ik dit aangaf.

Als ik zonder hoder ga, kan ik dan alsnog de telefoon via de gateway opladen?

Weet iemand toevallig of dat deze ook werkt op de nieuwe ios7?
Ik neem trouwens aan dat de kabels er wel gewoon bij zitten. Zie ze niet op de foto namelijk?



wickydude

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 21 september 2013, 10:17:21
Rened,

Ik ben heel blij met mijn Parrot 9200.

Hier mijn foto's

Ik klaagde hier nog over het geluid wat niet via de radio ging, dit heb ik inmiddels opgelost door de tulp stekkers te gebruiken en werkt nu fantastisch.

Hoi. Ik weet dat dit topic al een tijdje stil ligt, maar ik zoek al het hele net af naar een antwoord op de vraag of de carkit nog gewoon werkt als je de telefoon opneemt. Of dat je zelf dan eerst naar aux moet switchen. Weet iemand daar het antwoord op?

Gr. Eric

J to the H (Jeroen)

De parrot 'overruled'  als het ware je radio...
De isostekker die achter in je radio zit, sluit je aan op de parrot, en de stekker van de parrot sluit je aan op de radio.
Wordt je gebeld dan wordt het geluid van je radio onderbroken en gebruikt de parrot je boxen om het geluid weer te geven.
Zoek maar eens naar de gebruiksaanwijzing van de mki9200 op internet, dan wordt veel duidelijk.


wickydude

Ja, de gebruiksaanwijzing had ik al.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk hoe het bedoeld is.
In de gebruiksaanwijzing staan twee aansluitplaatjes, 1 met alleen de iso stekkers, en 1 waar de line out aangesloten wordt. Maar bij die 2e sluiten ze de parrot kennelijk helemaal niet meer aan tussen de speakerdraden, klopt dat? Of moet het allebei, line en speakerkabels?

J to the H (Jeroen)

Daar heb ik me ook over verwonderd en contact met parrot over opgenomen. Je moet hem wel echt tussen de iso plaatsen anders werkt het gewoon niet...
De line out heb ik ook aangesloten voor de audio.

Als je muziek wilt luisteren zonder de line out, dan doet hij dat met een ingebouwde versterker en laat hij de autoradio helemaal niks meer doen.

Nadeel is beperkt geluidskwaliteit (alsnog wel redelijk), en geen gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld de subwoofer die op de radio aangesloten zit.
Voordeel is dat als je muziek via de parrot laat spelen hij alles overruled.

Als je de line out gebruikt..

Nadeel is dat je tulpstekkertjes moet solderen en dat je de radio altijd op line-in of AUX moet zetten als je muziek wilt luisteren via de parrot.
Voordeel is dat de geluidskwaliteit veel beter wordt (tenminste, als je een goede radio hebt) en je de evt. aangesloten subwoofer kan benutten.

In beide gevallen zal de radio geen signaal meer naar de speakers kunnen sturen zodra je gebeld wordt.
Het enige wat hij niet afsluit is als je bijvoorbeeld radio aan het luisteren bent en je hebt een sub, dat de parrot wel de speakers stilkrijgt maar niet de sub.

Om dit te voorkomen moet je ook de tel-mute aansluiten (dacht blauwe kabel), zodat je radio opstil gaat zodra je gebeld wordt.

Hoop dat het verhaal je een beetje duidelijk is.


wickydude

Thanks Jeroen!

Ik vind het al vreemd klinken dat ie alleen maar de line out zou gebruiken.
Ik ga het eens proberen.
Ik heb de Parrot nu met de iso stekkers aangesloten.
Inmiddels vond ik ook bij Conrad zo'n mini iso kabeltje met een 3,5mm jack. Die ga ik bestellen en aanpassen en dan eens kijken of het geluid beter wordt.
Ik heb een standaard radio in mijn megane, een update list heet dat geloof ik.
Ik geloof niet dat er standaard een sub in zit. Waar zou ik die anders moeten zoeken?

In mijn vorige auto had ik een high/low converter aangesloten achter de parrot, en vervolgens aangesloten op een losse versterker. Spelend via composet en 10" sub. Dat was wel prettig :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev