Advertenties

Auto geeft zelf gas?

Gestart door Ben.Wedel, 17 september 2013, 22:12:53

Vorige topic - Volgende topic

BadEend

Of de stift gangbaar is. (moet je kunnen indrukken.)
Op onderstaande link kan je een how to vinden.
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12711.0
Dit betreft wel een andere motor maar het principe is hetzelfde.

Ben.Wedel

Maar even een update geven,

Ik heb van de week een stappen plan proberen te volgen.
Nu kwam ik zelfs zover maar nog niet ver genoeg.
Voor het gasklephuis ( vanaf het motorblok gezien ) zit een plastic omhulsel waar het gasklephuis aan vast zit.
Nu heb ik van alles geprobeerd maar ik kreeg deze 2 gewoon niet los van elkaar.
Mijn vraag is, zit het gasklephuis met schroeven hier aan vast of aan het blok zelf?
Of is er een foefje om dit van elkaar los te krijgen?

Van de week ook even de anwb laten komen aangezien het motormanagement lampje ging branden.
Bleek een foutmelding van de katalysator te wezen. Hier is dus ook een probleem mee waarschijnlijk moet deze vervangen worden.
Verder zat er geen enkele fout melding of verkeerde parameter in dus dat was voor mij al een hele geruststelling.

Groet

BadEend

Wat is de precieze foutmelding  van die katalysator? (code en omschrijving van de foutcode)

Ben.Wedel

Beetje dom misschien maar ik heb het niet opgeschreven.
De anwb heeft deze weer gewist, niet dat het veel uitmaakte want hij brand weer.
Maar 50 euro voor uitlezen vind ik een beetje te debiel voor worden.
Dit lampje laat ik verder branden gezien het feit dat het motorisch geen houtje uitmaakt.

.Erik

je kan hem ook wel goedkoper laten uitlezen, dan moet je naar een goedkoper bedrijf.

De ervaring bij mij leert dat (omdat ik altijd naar dezelfde garage ga) ze hem meestal ook wel even gratis willen diagnosticeren voor je.

Ben.Wedel

Goed punt, dit was dan ook bij de renault dealer zelf. Hoor hier en daar dat van Dijk in Den Haag wel een goeie garage is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev