Advertenties


Doortrekken

Gestart door Wesley, 1 juni 2005, 15:23:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Hallo mensen,

Ik vroeg me af tot hoever het veilig is om mn Coupe 1.6 door te trekken ?
Als ik hem doortrek dan maak ik meestal 4000 / 4500 toeren en dan schakel ik door,
ben wel benieuwd wat jullie doen. Misschien dat ik veel verder door kan trekken maja ik heb een Swift 1.0 gehad dus die nieuwe franse power moet ik nog een beetje aan wennen  :)

Bob

Stop als je bijna in het rode gebied komt  ;D ;)

Timo Zuiderduin

staat ook wel ergens aangegeven in je manual.
geloof dat je niet langer dan 1.5 seconden boven de 6000 toeren mag draaien.
maar check ff je manual en je weet het zeker.

maar naar mijn mening moet je schakelen bij 2500 
das beter voor het milieu, en je portemonnee :)

Tuned

doortrekken??

hij stopt zowiezo vanzelf voor het rode  ::) (begrensor)
maar 4000-5000 toeren kan wel hoor

EbOoZ

Ik trap de boel eigenlijk ook altijd wel door. Niet helemaal tot het rode, maar 4000 toeren o.i.d.
Geeft zo?n mooi geluid :-X ;D :D

Stefan

Ik heb m 1 keer in de begrenzer getrokken om te kijken hoe ver hij kon, dus diep in het rood 6500 toeren ofzo.
Maar dat moet je niet te vaak doen ;) ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

ik heb de begrenzer nooit gevoeld,..
maar hou zeker wel van lekker doortrekken, vooral omdat ik alleen maar snelweg rijd en als ik dan eens lekker rap ergens kan wegtrekken doe ik dat maar al te graag,.. maar idd tot 4000-4500 en dan overschakelen. (met sprintjes soms iets verder)

Wouter

Hee, vriend van mij heeft een clio 1.6 en trekt hem zonder problemen door tot 6000 toeren. Als je maar onder het rooie gebied op de teller blijft! :D
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

MB82

5000(+) Maar dat doe ik niet vaak, niet in het rode gedeelte in ieder geval. Bij "normaal rustig" rijden schakel ik zo rond de 3000 toeren. Maar nu met het Green kitje gebeurt het doortrekken wel wat vaker ;)

Meganez

Het maximum koppel van de megane 1.6e heb je bij 4000 tpm
Het max vermogen heb je bij 5000 tpm

Meer als 5000 toeren draaien heeft dus niet veel nut (want dan daalt het vermogen van de auto weer). In de ideale situatie zou je moeten schakelen bij 5000 toeren (of ietsje meer) zo dat het toerental in de volgende versnelling precies rond de 4000 uitkomt.

Zo zou je het snelst kunnen rijden..

Michel Veltman

ga het morgen gelijk uitproberen ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Birt

werkt. rij namelijk vaak net zo. dorschakelen en zorgen dat hij er minimaal bij 3500 weer in komt. dat is het lekkerst.

en rustig rijden. stad enzo? dan schakel ik vaak al door bij 2000 rpm. en 40 in z'n vier wil ook heel goed. alleen wat rustiger weer optrekken anders rammelt het zo.

Bedenk me dat je dvraag ook gedeeltelijk kan omdraaien. Wat is goed en te doen voor de motor bij lage toeren tallen. rij heel vaak maar 1400 a 1500 toeren. heeft dit zin of kan ik beter terug schakelen  ( gezien verbuik en slijtage)?

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Birt op  1 juni 2005, 21:18:09
werkt. rij namelijk vaak net zo. dorschakelen en zorgen dat hij er minimaal bij 3500 weer in komt. dat is het lekkerst.

en rustig rijden. stad enzo? dan schakel ik vaak al door bij 2000 rpm. en 40 in z'n vier wil ook heel goed. alleen wat rustiger weer optrekken anders rammelt het zo.

Bedenk me dat je dvraag ook gedeeltelijk kan omdraaien. Wat is goed en te doen voor de motor bij lage toeren tallen. rij heel vaak maar 1400 a 1500 toeren. heeft dit zin of kan ik beter terug schakelen ( gezien verbuik en slijtage)?



40 in z'n 4?? en waarom zou je dat willen? veel beter gaat ie er niet door rijden en veel zuiniger volgens mij ook niet.

coupe-monte-carlo

je kunt ook nog te langzaam in een te hoge versnelling, dan is het verbruik ook hoger lijkt mij.
maar 50 in zijn 4 is  zeker wel zuiniger dan in zijn 3  ;) tenminste als je een contstante snelheid aanhoud

Timo Zuiderduin

Citaat van: matthijs op  1 juni 2005, 21:27:23
je kunt ook nog te langzaam in een te hoge versnelling, dan is het verbruik ook hoger lijkt mij.
maar 50 in zijn 4 is zeker wel zuiniger dan in zijn 3 ;) tenminste als je een contstante snelheid aanhoud


my thought's exactly

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev