Advertenties


Doortrekken

Gestart door Wesley, 1 juni 2005, 15:23:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birt

je gaat zuinig rijden in z'n 4 als je 50 rijd. nu rijd ik vaak 55 of 60 in de stad, maar er komt sltijd wel een die maar 40 rijd. dus moet ik dat ook wel gaan rijden. en dan rij je dus nog steeds in z'n vier. en als ik dan weer harder mag, dan leg ik het gaspedaal ietsje lager en komt hij wel weer naar de 60. verder begin wel vaker terug te schakelen, maar dat heeft meer te maken denk ik dat de bougies niet helemaal lekker meer zijn. (grote beurt komt eraan)
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Bob

En daar zit het verschil tussen een 1.6 en 2.0 16v. Bij de 16v begint de trekkracht pas bij de 4000 tpm. Dus ik trek hem, na het warmrijden natuurlijk? ;), regelmatig door richting de 6500-7000 tpm (net het rode gebied  :D).

Erik van der Velde

50 in z'n 4 heb ik ook een keer geprobeerd, vond het nu niet echt een succes dus daar ben ik maar weer vanaf gestapt. ;D

Stefan

Tis maar net of je haast hebt in zo'n geval.... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EbOoZ

Citaat van: Bob op  2 juni 2005, 19:11:14
En daar zit het verschil tussen een 1.6 en 2.0 16v. Bij de 16v begint de trekkracht pas bij de 4000 tpm. Dus ik trek hem, na het warmrijden natuurlijk  ;), regelmatig door richting de 6500-7000 tpm (net het rode gebied  :D).

Warmrijden? Waar is dat goed voor dan? ;)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Danny "EbOoZ" op  3 juni 2005, 11:49:53
Citaat van: Bob op  2 juni 2005, 19:11:14
En daar zit het verschil tussen een 1.6 en 2.0 16v. Bij de 16v begint de trekkracht pas bij de 4000 tpm. Dus ik trek hem, na het warmrijden natuurlijk ;), regelmatig door richting de 6500-7000 tpm (net het rode gebied :D).

Warmrijden? Waar is dat goed voor dan? ;)

:P

Bob

Anders krijgt mijn coupeeke het zo koud joh  :D ;D

Bartjuhh

Ik rij dus ook eigenlijk altijd 50 in zn 4, en ga bij 65/70 naar 5. Maar is dit nu zuiniger? of is het wel zuiniger maar lever je het voordeel weer in dankzij extra slijtage of iets in die sfeer?

Timo Zuiderduin

als je een langere periode op die snelheid blijft rijden is dat volgens mij wel zuiniger!
ben je aan het optrekken zou ik hem zelf ff iets verder doortrekken voordat je doorschakeld. tenminste,.. op die manier rijdt ik altijd en ik rij over het algemeen vrij zuinig (ongeveer 1 op 14.5).

rij ik in de auto van de zaak daarentegen dan rij ik 100 in 3, gewoon omdat ik het leuk vind hahaha!! :)

Marco K

Citaat van: Bartjuhh op 16 juni 2005, 12:06:06
Ik rij dus ook eigenlijk altijd 50 in zn 4, en ga bij 65/70 naar 5. Maar is dit nu zuiniger? of is het wel zuiniger maar lever je het voordeel weer in dankzij extra slijtage of iets in die sfeer?

De Doeks uut Hasselt schakelen bij 2500 toeren naar de volgende versnelling. Als ik geen haast heb doe ik dat ook. :)

Birt

2500 toeren voor een 16v is wel wat anders dan een met maar 8 klepjes. dan kun je al schakelen bij 2250. (wat ik meestal doe.) kannie prima mee uit de voeten mijn 1600etje.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Rik G

Wordt ie niet lui als je te veel in een laag toerental rijdt? ???

coupe-monte-carlo

das naar mijn idee gewoon bijgeloof.
zolang je de auto niet als boodschappen wagentje gebruikt tenminste.

Birt

dat vind ik nou ook. en stoplicht sprinten blijft leuk. kan heel goed hier.

dus. gewoon normaal rijden. lekker vroeg door schakelen en rustig met het gaspedaal en af en toe een lekker sprintje.

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Erik22

Natuurlijk kalmpies rijden, btje lief zijn voor de megane ;), maar af en toe mag je em best antrappen ;D mits hij warm is uiteraad :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev