Advertenties


Renault Megane en GPS-Navigatie

Gestart door ErikMG, 1 juni 2005, 14:32:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ErikMG

Hallo Allemaal,

Ok, volgens mij moet ik mij eerst nog voorstellen voordat ik jullie met vragen ga bestoken. Ik ben Erik, 24 en kom uit Hilversum. Ik heb een blauwe Renault Megane (met zo'n kont) en daar heb ik een vraag over.

Ik wil namelijk graag een navigatiesysteem kopen voor in de auto (eentje voor op de voorruit) maar ik begreep dat bij veel auto's het GPS-signaal niet goed door de voorruit heen komt waardoor het hele apparaat dus zinloos wordt. Heeft er iemand ervaring met zo'n systeem in de Renault Megane?

Werkt het goed of moet ik hier dan weer een extra antenne voor installeren?

Ik hoor het graag!

Groeten Erik.

Michel Veltman

heb zelf navigatie via tomtom op de pda met een gps muis die aangesloten is op de aansteker en dat werkt prima
gps muis ligt onder dashboard en ontvang gemiddel 6-8 satellieten dus meer dan genoeg :D

weet niet of de megane 2 een warmtewerende voorraam heeft ???
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

ErikMG

Ah, heeft het daarmee te maken? Misschien dat ik dat ergens in de handleiding kan terugvinden, anders bel ik de dealer wel even wat hun ervaring hiermee is, zij zullen het toch ook wel weten.

Mocht iemand het toch nog weten, ik hoor het graag! Het gaat trouwens om de Navman ICN 510. (misschien dat dit ook nog wat uitmaakt!)

Michel, bedankt voor je reaktie!

EyesOnly

Ik heb de megane2 gereden met tomtom3 gps ontvanger
Dit werkte perfect!

EyesOnly

Citaat van: Michel Veltman op  1 juni 2005, 14:50:55
weet niet of de megane 2 een warmtewerende voorraam heeft ???
Ja zeker wel :D

ErikMG

Ik geloof dat ik het forum nu al handig begin te vinden  :D

Nou, als TomTom werkt dan zal Navman ook wel werken denk ik. Het lijkt mij in ieder geval handig wanneer hij gewoon in het midden op de voorruit kan. Je ziet vaak auto's die hem links naast het stuur hebben, ik heb altijd het idee dat dit door ditzelfde probleem komt. Deze plaatsing lijkt mij niet zo handig.


GVR

De warmtewerendevoorruit is een optie.Als je die op je auto hebt dan heb je een externe antenne nodig.Zonder deze antenne is het "ontvangst" niet optimaal.

Remco v.K.

Citaat van: GVR op  3 juli 2005, 11:40:58
De warmtewerendevoorruit is een optie.Als je die op je auto hebt dan heb je een externe antenne nodig.Zonder deze antenne is het "ontvangst" niet optimaal.
idd.. van de week met een collega zijn TT5 + GPS gereden en alleen het bovenste gedeelte van de ruit, net boven de spiegel, was 'open' voor de GPS signalen. Warmtewerende voorruit is een minpunt in dit soort gevallen.

San

Is idd een optie , als je klimaatcontrol hebt dan heb je ook een w.w voorruit!! :D

ErikMG

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels het hele spul binnen en ik kan jullie melden, de Navman ICN 510 GPS werkt perfect in de Renault Megane. Ik heb hem geplaatst in het midden van de ruit en gewoon volle ontvangst.

P.S. Echt een super aanrader, die Navman, voor mensen die overwegen zo'n ding aan te schaffen, zeker deze ook even onder de loep nemen.

Groeten Erik.

Wouter

@ Erik,

Ben jij de trotse bezitter van een Megane RS? Als je hem ooit verkoopt moet je mij maar als eerste bellen! :D Over 4 jaar of zo als ik genoeg gespaard heb!

Gr. Wouter

ps. veel  plezier op dit forum
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

solidsjakie

Citaat van: ErikMG op  4 juli 2005, 12:36:16
Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels het hele spul binnen en ik kan jullie melden, de Navman ICN 510 GPS werkt perfect in de Renault Megane. Ik heb hem geplaatst in het midden van de ruit en gewoon volle ontvangst.

P.S. Echt een super aanrader, die Navman, voor mensen die overwegen zo'n ding aan te schaffen, zeker deze ook even onder de loep nemen.

Groeten Erik.

Ik heb ook een GPS systeem. Helaas heb ik wel een ww voorruit. Ik ben dus een externe antenne nodig. Die is inmiddels besteld, verwacht hem volgende week.
Maar het effect met ww vooruit:
Je navigatie denkt dat ie weet waar hij is na ongeveer 5 minuten. Hij heeft alleen bochten en versnellingen en afremmingen veeel te laat door. Ook heb ik maar 2 of 3 satelieten, die hij door de zij ruiten ontvangt.

Je kan zien of je een ww voorruit hebt door de plek achter je binnenspiegel, als daar een andere doorkijk is door bv stickers ofzo. Ben ik ook sinds kort achter.

ErikMG

Beste Solidsjakie & Wouter,

Mijn auto heeft inderdaad zwarte stickers aan op de voorruit, achter de binnenspiegel. De navigatie is eigenlijk altijd heel nauwkeurig, maar het plaatsbepalen wil nog weleens eventjes duren. Misschien dat dit dan toch door de voorruit komt. Zodra hij eenmaal ontvangst heeft raakt hij hem (behalve in tunnels) ook niet meer kwijt.

Wouter; nee helaas, ik ben geen bezitter van de 2.0T op de foto. Ik heb de foto wel gemaakt toen ik de 2.0T een middagje van de garage mee mocht nemen. Mooie auto, ook lekker snel en er komt echt een schitterend luid gefluit uit die turbo, maar ik denk dat dit op een gegeven moment ook allemaal wel gaat wennen en dan vind ik hem nog best duur.

Ik heb zelf wel zo'n model Megane, ook blauw, maar dan een hele beschaafde 1.6  :-\

Groeten Erik.

solidsjakie

Citaat van: ErikMG op 10 juli 2005, 19:16:54
Beste Solidsjakie & Wouter,

Mijn auto heeft inderdaad zwarte stickers aan op de voorruit, achter de binnenspiegel. De navigatie is eigenlijk altijd heel nauwkeurig, maar het plaatsbepalen wil nog weleens eventjes duren. Misschien dat dit dan toch door de voorruit komt. Zodra hij eenmaal ontvangst heeft raakt hij hem (behalve in tunnels) ook niet meer kwijt.

Wouter; nee helaas, ik ben geen bezitter van de 2.0T op de foto. Ik heb de foto wel gemaakt toen ik de 2.0T een middagje van de garage mee mocht nemen. Mooie auto, ook lekker snel en er komt echt een schitterend luid gefluit uit die turbo, maar ik denk dat dit op een gegeven moment ook allemaal wel gaat wennen en dan vind ik hem nog best duur.

Ik heb zelf wel zo'n model Megane, ook blauw, maar dan een hele beschaafde 1.6 :-\

Groeten Erik.


Die sticker is bij mij ongeveer net zo groot als mn binnenspiegel, iets groter. Het zijn allemaal stipjes zegmaar.
Maar ik heb de gps antenne er inmiddels ingebouwd, hij ligt naast de accu, en ik heb super signaal. Bij een cold start(dus een dag uit geweest) istie een minuut bezig met zoeken, daarna weet hij waar hij is en weet super waar hij rijd.

Heb em net ook getest in een Celica uit 91, geen ww ruit dus, en dan valt het signaal wel mee, dan is er goed mee te rijden, maar niet zo nauwkeurig als externe antenne.

schummie

hoi

zat dit effe door te lezen

heb namelijk ook problemen met me navigatie

heb een pocket pc gekocht met navigatie dr in

maar die deed het ook niet in mij wagen

ik heb namelijk ook ww ramen dus heb ik hem weg gedaan

maar met andere woorden je moet dus een externe antenne hebben

of is dr een andere merk

bij tom tom zeg die dat hij het niet doet bij ww ramen  ???



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev