Advertenties


Piepen/kraken/schuren onderstel

Gestart door Renegade (Mark), 27 augustus 2013, 11:14:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

Sinds kort heeft de classic een probleem waar ik echt radeloos bij sta, bij het rijden met constant gas hoor ik een piep van de passagierskant, bij het loslaten van het gas veranderd deze piep in een schurend geluid en bij het optrekken verdwijnen alle geluiden :? Het is duidelijk aan het onderstel aangezien het geluid aanhoud bij het induwen van de koppeling en er niets te horen is bij stationair in de vrij gasgeven.

Een wiellager kan het niet zijn want dit klinkt totaal anders, ashoes aan de naafkant is recent vervangen samen met de spoorstang. Ik heb al eens onder de wagen gekeken met het wiel eraf aan de passagierskant maar ik kan geen gekke dingen vinden.

matthew

Niet toch de klem los geschoten van ashoes?

Heb je er wel genoeg vet ingedaan?

Ik zou toch beginnen met het daarin te zoeken.

J to the H (Jeroen)

Omdat je het ook over kraken en schuren hebt deel ik je een ervaring van mij:

Ik had een gekraak, piep achter waar ik ook gek van werd. meer eigenlijk als ik over drempels reed, maar ook zo nu en dan tijdens het rijden.
Kwikfit adviseerde nieuwe schokbrekers, en toen ik een paar maand later hem op de brug had bij een bandenboer werd er even een stuk metaal weggebogen wat tegen mijn uitlaat aanschuurde en het probleem was verholpen. (als de auto op de brug ging met steunen onder de balken dan kwam dat stuk metaal niet meer tegen mijn uitlaat aan dus kon het probleem eerst niet gevonden worden)

Renegade (Mark)

Citaat van: matthew op 27 augustus 2013, 22:27:29
Niet toch de klem los geschoten van ashoes?

Heb je er wel genoeg vet ingedaan?

Ik zou toch beginnen met het daarin te zoeken.

Nu je het zegt :x ik heb niet opgelet of de klemmen er nog op zaten, ik heb alleen gekeken of er geen nieuwe scheur in is gekomen. Hopelijk is het het probleem wat Jeroen zegt anders kost het me een nieuwe aandrijfas l-

Renegade (Mark)

Even een toevoeging, de klemringen zitten nog op de ashoes. Het geluid verdwijnt ook af en toe op mysterieuze wijze om een kilometer later weer terug te komen :?

Heatzone (Mark)

Heb je het erger als je bijvoorbeeld over een hobbelige weg rijdt? Aangezien jij ook je auto hebt verlaagd, is het misschien zo dat hij bijvoorbeeld links iets hoger staat als rechts? Of andersom? Mij cabrio heeft hier in het begin wel last van gehad (terwijl het verschil relatief klein was) en toen ik hem iets bijstelde was het geluid weg.. Zijn je veerpoten nog goed? Als hij het geluid maakt en je stuurt scherp links of rechts wordt het geluid dan erger of minder erg of blijft het hetzelfde?

Renegade (Mark)

Gisteravond toevallig nog wat getest, het geluid verdwijnt met het sturen naar links, sturen naar rechts houd het aan maar word het niet erger. De schroefset staat op de millimeter aan beide kanten gelijk gesteld gemeten vanaf een vast punt.

Ik ga ook nog eens nakijken of de aandrijfas aan de passagierskant niet in de carrosserie aanloopt, aan de bestuurderskant heb ik dit al eerder gehad waardoor een mooie halve maan is uitgesleten 8)7

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev