Advertenties


Een beetje olie verbruik Megane 1.2 TCe

Gestart door MegBos, 19 augustus 2013, 19:22:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MegBos

Mijn Renault Megane 1.2 TCe is nu bijna een jaar oud en ik heb zelfs ca. 10000 km mee gereden. In deze tijd heb ik ca. 1 liter olie bij moeten vullen. Op zich geen ramp, want elke motor gebruikt een beetje olie, maar mijn Fiat Marea met 235000 km op de teller gebruikte bijna geen olie.

Is 1 liter op 10000 km ook wat jullie met de 1.2 TCe aan olie verbruiken? Mijn Megane was een demonstratie model met ca. 8500 km op de teller toen ik hem over nam, vandaar dat ik benieuwd ben naar andere Megane 1.2 TCe's.

Marc H.

Ik vind het nogal veel. Bij het onderhoudsinterval van 30.000 km betekent dit dat meer dan de helft van de olie weg is. Ik zou het in de gaten houden, maar ik vermoed dat hij niet helemaal afgevuld was toen je hem kreeg.

Stefan

Lijkt me opzich geen extreem olieverbruik.
Ik kan overigens niet spreken uit ervaring met een 1, 2 tce, maar 1liter op 10000km lijkt me niet zo gek.
Misschien was hij niet helemaal afgevuld toen je de auto kreeg... :?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

mark

#3
Kan zijn dat de auto niet afgevult was, met een 0 beurt gaat er soms wel een halve liter olie bij op.  :shocked:

En de meeste Renault motoren van tegenwoordig hebben altijd wel iets olie verbruik.

Ik zou het gewoon ff in de gaten houden en verder niet al te druk over maken.

Bij de audi van mijn vader tank je olie en vul je benzine bij, elke +/- 1500km 1 liter bij vullen

Dus dan valt dit nog wel mee.  ;)

BadEend

Olieverbruik kan na verloop van tijd nog wel wat zakken als de motor wat beter ingelopen is.
Maar het olieverbruik zoals het nu is is niks om je zorgen over te maken.

matthew

Dit olie verbruik is inderdaad iets om je geen zorgen over te maken.


@Mark
Voor de audi van je vader, ligt het probleem waarschijnlijk aan de zuigerveren.(schijnt een kwaaltje te zijn, van de laatste jaren audi's te zijn).

mark

Ja hier hebben aardig wat vag auto's last van, niet alleen audi

Dus ik zeg maar zo: Rij gewoon Renault  :D

Heatzone (Mark)

Haha grappig, mijn vader heeft een Audi a6 van 2 jaar oud? Deze moest ook al 2x bijgevuld worden met olie   8)7.
Mijn Renault naast de reguliere oliewissels verbruikt nagenoeg niks  8)

mark

Die van mij verbruikt helemaal niks.
Oliepijl staat na 15000km nog precies het zelfde.  !-!
Alleen 0.3l koelvloeistof ongeveer, maargoed dat doet elke gemiddelde Renault wel.

BadEend

0,3 liter kvs?
Dat lijkt me niet normaal.

mark

Jawel hoor, toen ik nog bij de dealer werkte ging er bij bijna elke beurt iets van 0.2 / 0.3 liter op.  ;)

hansenn

olieverbruik lijkt me toch wel redelijk veel, maar niet extreem.

kvs idem dito. In mijn megane heb ik na 15000km nog geen kvs bijgevuld. Niveau nog hetzelfde

mark

Ja laatste half jaar is bij mij het niveau ook gelijk gebleven.
Als ik het bijvul dan zakt het weer iets en dan zakt het niet verder.

Maargoed ik vind het wel prima zo. ;)

BadEend

Dan heb je teveel bijgevuld, en dat verdwijnt dan weer.
KVS verbruik hoort namelijk niet aangezien het een gesloten systeem is.

mark

Het blijft in het midden tussen min en max staan.
Dus dan hadden ze dat streepje van max ook wel iets lager kunnen plaatsen. :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev