Advertenties


Raammechanisme megane 2 cc

Gestart door ilie a.k.a knikeend, 19 augustus 2013, 14:03:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilie a.k.a knikeend

Wie kan mij helpen aan 2 raammechanismes voor de achterruitjes ben bij renault geweest en daar kost het me 1000 euro.
Is er anders een goedkopere oplossing en zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

gr patrick ben nieuw hier.

BadEend


mark

Zo dat is een bak geld.  :shocked:

onderdelenlijn?

Sem_cc

Mijn raammechanisme van mijn cc was ook kapot , en inderdaad bij de dealer zou het mij 800 euro kosten .
Ik heb m naar een lokale garage gebracht en die hebben het motortje weer gangbaar gemaakt en nagekeken.
Kosten 120 euro.
Gillende gympies en rokende sloffen

ilie a.k.a knikeend

Zal idd is naar een locale garage gaan, heb al diverse onderdelen sites gebeld maar die kunnen mij er ook niet aan helpen.

Misschien zelf ff de panelen loshalen en kijken wat ik er aan kan doen.

gr patrick

Oger

Hoi , bekijk dit filmpje voor demontage en stel  de diagnose vast. Is het een mechanisch of een electrisch probleem.
Hier een video  over de werkwijze :
www.youtube.com/watch?v=26BquLJlAiA

Verder is vaak de comfortmodule van het raammechanisme defect.  De Renaultdealer  bied alleen een compleet raammechanisme aan vandaar de hoge prijs.
Als het mechanisme nog heel is zal je waarschijnlijk de  comfortmodule moeten vervangen.
Op MP  wordt deze comfortmodule door "Alpine" aangeboden ..... echter deze module werkt niet op de centrale bedieningsknop die op de tussenconsole zit.

Deze module werkt overigens perfect maar alleen op dat raam met de bedieningsknop op je deur  .
In de "normale Renault modellen" met een individueel raammechanisme per raam werkt deze module perfect.
Dus helaas .........niet de cabriolet versie !!! (waar alle ramen gelijktijdig geopend en gesloten worden).

Maar......
via  deze link :http://www.qer.biz/servReps.htm . Dit bedrijf repareert je module, zelfs de cabriomodule ,  als je hem opstuurt naar Engeland.
Ik heb gevraagd of zij een gereviseerde module verkopen.
Dit doen ze niet ,je zult dus de defecte comfortmodule moeten  opsturen voor reparatie.

anders neem even contact met ze op : www.contact@qer.biz

hopelijk heb je hier iets aan !
Gr Roger

Drekepeteke


duckie1098

Kij eens bij www.mister-auto.nl
Heb vorige week nog een kompleet mechaniek besteld van valeo en inmiddels gemonteerd.Deze was voor een 2 deurs megane2 hatchback van 2003 en kost 70 euro.Dan heb je alles nieuw.Als je handig bent kun je het zelf monteren.Koop gewoon een goed merk, geen losse kabels.Heb ik ook eens gedaan, maar is ontzettend lastig om goed op spanning te krijgen.Valeo wordt veel gebruikt door renault.

Succes ermee,

Ben

Airbus

Ik was op de sloop voor een complete rechter achter mech, 150 euro kwijt..

Bij mij oude waren de kabel blokjes defect en miste de motor.. (had dus al iemand aan gerommeld)

Wat is er defect bij jou? Vaak zijn het de blokjes die de kabels vashouden. Deze zijn van plastic en breken af als de kabels opspannen als het raam dicht/open gaat. je kunt deze plastic blokjes kopen op Ebay in aluminium.
Renault Megane CC 2.0 als daily
Renault Twingo open Air
VW Spijlbus '64 airride, 911 stuurhuis...etc Home made
Kreidler SL al 13 jaar in de schuur

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev