Advertenties


lawaai en schudden door differentieel!

Gestart door René „♂≈♂™, 14 augustus 2013, 12:37:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

René „♂≈♂™

hallo iedereen.

voorlopig laat ik mijn 1.6 motortje er maar in liggen, ik heb wel een goedkope 2.0 16v op het oog maar dat komt later wel

voor nu, mijn auto schud erg in de lage versnellingen bij constante snelheid, hoe lager de versnelling hoe erger, gepaard met een geluid wat echt bij speling past, het geluid gaat mee met het schudden
nou heb ik het differentieel open gemaakt en de motor in de 1 laten draaien en nu weet ik het zeker.

ik ben bang dat de bak er onderweg moet om het differentieel uberhaubt te repareren, of een andere bak eronder, of is dit op een makkelijkere manier te doen?

mvg, René
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

René „♂≈♂™

LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

maurits

#2
Hallo René,

Het is al weer een paar jaartjes geleden, maar hoe is het hiermee afgelopen?
Heb je het differentieel nog kunnen herstellen? Moest je de bak er nog onderuit halen?
Is het differentieel zelf te herstellen?

Ik vraag dat omdat ik nu dat zelfde probleem herken en nu dus heel nieuwsgierig ben!
Ik merk ook dat er een resonantie is bij een bepaald toerental: ong.:3800rpm. Die is wel zo sterk dat het niet echt niet meer leuk is. Ik vraag me af of het daarmee te maken heeft. Had jij ook zoiets dergelijks?

Mvg: Maurits.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev