Advertenties


tikkende kleppen 2.0 16v f7r

Gestart door melvinhuizing, 13 augustus 2013, 12:40:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

melvinhuizing

Hallo !

Ik heb sinds 2 dagen dat me kleppen erg tikken(althans het klinkt bij de kleppen) met een koude motor met een warme motor wordt het een stuk minder en soms verdwijnt het helemaal ?
Olie is in 2011 ververst voor de rest geen gekke dingen gebeurt altijd netjes warm gereden etc.
Ik heb geen idee wat het makkelijkste is om dit op te lossen hopelijk hebben jullie een idee.

mvg melvin

melvinhuizing

En hij houd in af en toe bij de 4250 en de 6000

Christian de Vriend

Wat heeft de motor gelopen?

het kan zijn de de hydraulische klepstoters versleten zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Hoeveel km heeft de motor gelopen sinds de laatste oliewissel? aangezien deze in 2011 heeft plaatsgevonden!

Jacques

Een scheutje ATF door de olie en 5 minuten laten draaien. Daarna olie en filter vervangen. En waarschijnlijk is het getik grotendeels verdwenen. ATF heeft een reinigende werking. Ik heb het zelf ook zo gedaan met mijn F7P (R19 16V) blok dat ca 190 000 km had gelopen en met succes. Olie 10W40 semi-synthetisch. Opmerking: ATF is automatische transmissie olie. Dit gebruik je ook voor de stuurbekrachting.

melvinhuizing

Hij heeft 181 gelopen en sinds de laatste olie wissel 20dkm

Paul

Dan moet je zowieso olie verversen. Moet om de 15000km.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

massous186

moi
ik heb een megane sport 2 lieter met 86000 op teller en ik heb het ook hoor als ie net gestart is. Ik heb het toevallig vorig weekend nog nagevraagd bij de garage. Hij zei dat dat wel eens gebeurd dat er niet genoeg inspuiting is. Na een klein poosje is dit ook weer weg..
vorig jaar is de kop er nog afgeweest want de koppaking was lek. dat tikken deed ie daarvoor ook al. Bij de kop eraf is ie afgevlakt dus denk wel dat het de inspuiting dus is... misschien dat met die atf werkt maar heb er geen ervaring mee...
succes en laat me ff weten of dat geholpen heeft
grt
marcel

Heatzone (Mark)

De koppakking zit tussen de cilinders en de kleppen. De hydraulische klepstoters zitten boven de kleppen en daarvoor zal je de kleppendeksel eraf moeten halen.
De mijne heeft overigens geen last van tikkende kleppen. Hij heeft 270.000 gelopen.

Christian de Vriend

mijne ook niet,maar die heeft een kop revisie gehad.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

melvinhuizing

Hallo als goed is ben ik er al achter.
De auto heeft 1 1/2 jaar stil gestaan met de zelfde olie :neen:
Ik ga met vandaag of morgen even flushen en olie+filter verversen kijken wat dat oplevert volgens een auto monteur zou het probleem verholpen moeten worden:D

melvinhuizing

Leuke update zat dus geen druppel olie meer op het blok peilstok en meter binnen gaven verkeerd aan.
Gisteravond olie bijgevuld 3l 15w40 lekker dik en 10 minuten laten draaien de tik was weg !
Maar toen kwam het ik ging een stukje rijden en ik kreeg een raar geluid rond de kleppen/tuimelaar vanmorgen op de snelweg 15 km gered gewoon rustig 120 de afslag gepakt en jawel in bocht  krijg ineens een doffe knal vanuit het blok en helemaal dood stil gezet naast de kant en proberen te starten maar helemaal niks de startmoter gaat niet meer rond word geblokeert lekker dan vanavond kijken wat het is... kan wel janken heb hem net een maand  ;(

Karin

Balen Melvin, ik hoop dat het mee gaat vallen voor je en dat je er snel weer in kan rijden.

Christian de Vriend

Das echt balen Melvin

Hope for the best,prepare for the worst  :cry:
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Enorm balen Melvin! 15w40 is wel dik ja... Waarom heb je afgeweken van de standaard olie? En welke olie is het exact?

Ik hoop het beste voor je, maar ben bang voor het ergste!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev