Advertenties


passen scenic facelift achterlichten op een phase 1

Gestart door kingkong, 9 augustus 2013, 11:41:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kingkong

beste,

ik rij sinds kort met een megane scenic phase 1 1.9 D RN van eerste eigenares. nu zijn de achterlichten wat beschadigd (passagierskant vooral) en ik vind de facelift achterlichten van een scenic veel mooier dan die zwarte van de phase 1 ..ze lijken mij hetzelfde maar is dit ook zo?

mijn model:



facelift model (is zo een met die lelijke huge koplampen)



enigste andere optie die ik dan vond waren lexus achterlichten maar das totaal mijn stijl niet  :q ben meer voor het subtiele dan de stijl met lexus achterlichten en een hele resem opvallende spoilers.

Heatzone (Mark)

Waarschijnlijk is bij de facelift de bekabeling anders omdat deze de mistlichten achter in de koplampen heeft ipv in de achterklep. Verder vermoed ik dat de achterlampen gewoon over te zetten zijn.

Tedo

Het zal ongetwijfeld fysiek passen. Maar of alle aansluitingen ook hetzelfde zijn? Meestal zitten daar bij de verschillende phases onderling verschillen in.

kingkong

#3
hmm zoiets heb ik na een tijd zoeken ook gevonden maar het ging over de achterlichten van een coupe ph1 of daar ook ph2 inpasten. en was inderdaad achtermistlicht anders en zo. zou wel mooi zijn maar of ik daar heel me bekabeling voor ga aanpassen  :q weet er niemand of er mooiere achterlichten bestaat behalve zo'n lexus heldere dingen waar ik dus echt geen fan van ben (en die volgens mij ook voor ph2 model zijn.vind immo zeer weinig voor mijn auto  :cry:

Heatzone (Mark)

Je hebt een phase 2 stekker opening aan de phase 2 lamp dan en een phase 1 stekker aan je draadboom, wat als je nu een phase 1 stekker opening haalt op de sloop alsmede een phase 2 stekker en zelf de bekabeling tussen beide sloopstekker legt, dan hou je de originele bekabeling en kan je zo switchen tussen phase 1 en phase 2 lampen?

Voor de coupe heb je wel stekkers te koop om van phase 1 naar phase 2 te gaan. Wellicht passen deze ook op een scenic?


J to the H (Jeroen)

#5
Ik heb het bij mijn Megane hatchback toendertijd ook gedaan.
Als je een beetje handig bent met solderen en krimpkous kan je het PRIMA werkend krijgen.
Als je een beetje onhandig bent.. Zoals ik, dan lukt het ook, zelfs zonder solderen, maar heb heb je kans dat je net als ik bij richtingaanwijzers gebruiken de achteruitrijverlichting laat knipperen  :D (leuk dat ik daar 's avonds achter kwam na een rit van 70 km. en ik nog weer naar huis moest.

Moraal, als je de stekker eraf knipt, en gewoon de draadjes doorsoldeerd werkt het 100 %. Voordat je de stekker eraf knipt wel even alle draadjes herleiden (massa, gewoon licht, remlicht, knipperlicht etc.) en markeren.

(fotootjes van mijn autootje, wat mis ik deze prachtige auto)






Tedo

Ik heb hetzelfde ooit gedaan bij mijn Clio II phase 1, waar ik custom achterlichten voor de phase 2 op heb gezet. Doormeten en markeren, dan komt het goed.

kingkong

bedankt allemaal  :) zal ook eens informeren wat de kosten zouden zijn van zo'n achterlichten. alleszins elektriciteit en zo ben ik niet zo onhandig in heb een jaar opleiding auto mechanica gevolgd en heb naast me auto ook nog me hobby van brommertjes en zo waar ik toerentellers, speciale koplampen en toeters en bellen opbouw. dus als ik het doe zal het wel goed komen denk ik  ;)

Tedo


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev