Advertenties


SPOED!! snelheidsensor vervangen

Gestart door Rogier, 8 augustus 2013, 17:26:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rogier

Hoi allemaal,

ik heb met spoed een antwoord nodig, hoe vervang je de snelheidsensor ? we hebben hem wel gevonden, kunnen er een beetje aan draaien en in drukken. Maar we krijgen hem er met geen mogelijkheid eruit.

Hopelijk hebben jullie voor mij een antwoord, zodat ik de sensor vanavond nog kan vervangen.

Mvg Rogier

Rogier


Rogier




zoals jullie zien heb ik de sensor eruit gekregen, was nog wel een gedoe. Maar nu is het zo dat ik een andere heb, alleen deze ziet er anders uit dan degene die ik in de auto had zitten. Kan deze in de auto of moet ik een andere halen ?

Christian de Vriend

ik zou het risico niet nemen,of het moet een vervangend onderdeel zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

2 verschillende.


NIET DOEN!



Je moet het 1 op 1 vervangen, anders rij je in de 2 al 180 km/h (spreek uit ervaring)

Mocht je hulp nodig hebben,  geef maar een gil

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

hoeft niet Frank!

Het kan ook een vervangend onderdeel zijn,dat wilt nog wel eens het geval zijn bij renault.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Zoals de oude en nieuwe bdp sensor, ik fiets morgen wel even naar de brezan of renault dealer (zit bijna naast elkaar) om te vragen hoe het zit.

Christian de Vriend

juist,die bdp sensoren willen ook wel eens verschillen.

maar als ik het zo zie,werkt die sensor op het zelfde princiepe als de bdp sensor,een metalen tandwiel
gaat langs de sensor,die geeft de pulzen door aan een ecu,en die berekend daar de snelheid uit.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Hij ziet er op de pinnetjes na het zelfde eruit, alleen de vraag is gaat deze passen in mijn auto ? Zonder dat ik straks iets beschadig. Ik wil volgende week wel naar België kunnen.

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier


Christian de Vriend

kwam die van de 1,6 of 16v?

bij twijfel,niet oversteken,lees net dat die sensoren rond de 40€ zitten
dus zou ik uit voorzorg ff langs een winkel gaan.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Ik ben even bij de dealer langs gegaan, ze hadden exact dezelfde liggen die ik ook had (met de pinnen), dus ik heb deze gemonteerd en de meter werkt weer naar behoren. Dus met de pinnen is een goeie en past gewoon in je auto ;) bij degene die uit mijn auto kwam waren de pinnen afgebroken, vandaar dat deze er anders eruit zag ;)

@frank, hoe kan een snelheidssensor nu een afwijking geven in je snelheid, je veranderd er niks aan. Het lijkt mij juist dat je snelheid op de teller afwijkt wanneer je aan de teller platen hebt gezeten.


Christian de Vriend

het werkt op pulzen,zolang je niks doet met het tandwiel (wat langs die sensor gaat)
doet,dan is er niks aan de hand.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

okido

Ik heb de mijne vorige week vervangen. Die eruit kwam zag er uit zoals op jouw foto links (oud model die vastzit met een borgpin verstopt onder de versnellingsbaksteun). De nieuwe had weerhaakjes zoals op jouw foto rechts. De borgpin is dan niet meer noodzakelijk. Dus onderling uitwisselbaar.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev