Advertenties


luie dieselmotor 1.9

Gestart door joop zoetemelk, 31 mei 2005, 04:19:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

joop zoetemelk

tweede vraagje:

Ik heb dus een 1.9 hatchback uit 1996 vorig jaar 2dehands gekocht van een secretresse bij mijn bedrijf die er korte afstanden naar het werk mee aflegde, en er altijd voorzichtigjes mee reed.? De kilometerstand is nu 166.000. (Het was een bedrijfswagen, in het begin een tijdje door een vertegenwoordiger gebruikt).

De auto is wel in heel goeie staat, maar de motor is enorm lui natuurlijk. Gaat dit terug beter worden door meer schakelen op hogere toerentallen en sportiever te rijden?

Want na een rood licht sta ik gewoon nog een tijdje stil, en dan trekt hij op als een elektrische rolstoel... In feite ook mijn schuld wegens te zuinig willen rijden want ik heb em al sinds km stand 125.000....





Timo Zuiderduin

ff een poosje lekker doortrappen.

Stefan

Zat ik ook aan te denken,
Als de auto al zoveel kilometers "lui" gereden is, dan duurt het wel ff voordat de luiheid weer weggereden is.
Het verdwijnt ook langzamerhand
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

80 in z'n 3 :D :D
moet kunnen!!

Stefan

zeker, ook met een Diesel...
1,6-16v loopt dik over de 100 in zijn 3 dus........ :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EbOoZ

Ik wou zeggen... 80 in z'n 2 8)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wouter

hoi, las toevallig een stukje in 'autoweek nr.24' en daarin stelt ook iemand de vraag hoe je dit probleem kan oplossen. er staat een heel verhaal wat ik niet helemaal overga typen, maar het komt er op neer dat het beste is je motor chemisch te laten reinigen omdat al het opgehoopte vuil (wat veroorzaakt wordt door te rustig rijden waardoor de motor niet warm genoeg word om zichzelf schoon te branden) anders schade kan veroorzaken aan je motor als je het probeert los te rijden door hard te gaan blazen.

Maar informeer anders is bij een garage bedrijf.

Suc6
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Paul

Citaat van: Stefan op 31 mei 2005, 12:11:28
zeker, ook met een Diesel...
1,6-16v loopt dik over de 100 in zijn 3 dus........ :D

In z'n 2 nog wel :) :)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Stefan

Die van jou misschien wel........... ;D
Ik denk dat ik het niet ga proberen ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

100 in z'n 2 is denk ik ook iets teveel van het goede ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev