Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 61

Gestart door matthew, 5 augustus 2013, 20:47:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

Ik heb net even een gelaserde unit geplaatst. Met de verlichting uit ziet het er zo uit:



En aan zo:



Voorlopige conclusie: ziet er top uit (bij een zwarte auto) maar de lichtdoorlatendheid van de toch al niet zo felle lampen vind ik te weinig, zeker met slecht weer.
Dus eerst maar eens op zoek naar fellere achterlamp-bolletjes of led's die geen storingen opleveren. Iemand tips?

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dennis Postma

Ziet er verder wel knap uit. Zou inderdaad wel kijken naar andere lampjes. Y

Tedo

Thanks heren!

@Dante: ik zie daar alleen witte led's op staan. Geen rode voor de achter/remlichten.

J to the H (Jeroen)


Tedo

Zeker wel Jeroen.  Y Anders krijg je hele rare dingen. Bij de Megane I ook trouwens.

J to the H (Jeroen)

euhm... oke.
Wat voor rare dingen dan? Want je kan wel xenon zonder canbus plaatsen zonder problemen.
Ook als er een lampje stuk is krijg je geen storingen of meldingen..
Alleen bij je knipperlichtje zou dit een probleem kunnen zijn lijkt me, maar die is bij jou nog helder genoeg dat je met je gloeilampje prima af kan.

Tedo

Ik heb in mijn Megane 1 ooit van die Autostyle knipper led's gezet. Nou, die werkten voor geen meter, en verstoorden de hele boel. Maar misschien dat dat alleen met knipperlichten zo is, hoor.
Ik neem er geen risico meer mee, en koop alleen canbus led's.

Voor de knipperlichten gebruik ik gewoon Silvervisions.

J to the H (Jeroen)

#143
Net even naar buiten gehuppeld en de achterklep opengegooid, de auto gestart (dacht dit niet kon omdat de achterklep openstond, maar hij startte). achterlicht lampje er uitgehaald.. Geen storing.
Verlichting aan en uit gedaan, nog steeds geen storing.

Ook nog een beetje gegoogled, en er wordt inderdaad meer gezegd dat er wel een canbus op de Meg 2 zit. Behalve op de koplampen.
Maar hoe of wat die canbus doet is mij niet duidelijk. Misschien is het een systeem die af en toe checkt of alles nog is zoals het moet zijn, zoals de bandenspanningssensoren. I don't know.

[edit] Mocht je nog rode leds nodig hebben.. Probeer eens zoiets  :P rode lampjes

Zonder canbus..

Tedo

Bedankt voor de tip! Het is wel de vraag of die ledlampen een dubbelfunctie (dim én remlicht) hebben. Want die heb ik nodig.

matthew

Voor meg 2 heb je volgens mij niet perse canbus nodig.
Het geeft geen storingen, heb zelf ook gewone led stadslichten gehad no problems.

Lichten ziet er netjes uit, maar idd wat jezelf al zegd: er komt wel weinig licht uit.

Dante

#146
@Tedo: Dan moet je de BAY15d hebben, i.p.v. de BAY15s. De D staat voor dual & de S voor single. Dat zijn het aantal contactpunten op de fitting & dus ook het aantal "functies" die de lamp heeft Y
Overigens is de BAY15d een witte lamp. Mocht je rood willen dan moet je de BAW15d hebben

Zie ook Wiki ;) FF naar beneden scrollen of zoeken

@Jeroen: Grappig. Jouw LEDs worden als BAY15d aangeboden met rode kleur. Echter is BAY15d volgens ECE regulering een witte lamp. Staat ook dat die lampen voor "reverse" (Oftewel: achteruit) gebruikt kunnen worden, maar dat lijkt me niet helemaal te kloppen... :D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Edwin Postma

Truckertje

Tedo

@Dante: weer wat geleerd.  _o_  Felix vertelde me al dat het verschil ook in 1156 (enkel) en 1157 (dubbel) sockets zit. Ik heb 1157 rode ledlampen besteld via eBay. Even afwachten maar.

@Edje: thanks!  ;)  :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev