Advertenties

kleur wit: nummer?

Gestart door joop zoetemelk, 31 mei 2005, 02:39:56

Vorige topic - Volgende topic

joop zoetemelk

Hallo, heb hier een gewone Megane 1.9 diesel uit 1996, kleur wit.

Maar wat is de precieze benaming van die kleur bij Renault? RAL kleur of zo? Want ik heb een kleurstift gekocht maar die blijkt nu toch te donker te zijn... Bedankt.

sebastiaan

Citaat van: joop zoetemelk op 31 mei 2005, 02:39:56
Hallo, heb hier een gewone Megane 1.9 diesel uit 1996, kleur wit.

Maar wat is de precieze benaming van die kleur bij Renault? RAL kleur of zo? Want ik heb een kleurstift gekocht maar die blijkt nu toch te donker te zijn... Bedankt.

Als het goed is vind je een sticker bij de bijrijdersdeur.. aan de binnenkant dan wel.
Daar staat een kleurnummer in.. NV...

sebastiaan

Citaat van: Remko de W. op 31 mei 2005, 12:54:02
niet overal staat er NV voor, kan ook TEB zijn... ;)

en dan heeft iedere kleur ook weer minstens 4 nevenkleuren... ???
:-X

joop zoetemelk

Hoi,

Op het stickertje staat na het chassisnummer dit:

BA0U
01 VBW 016
00 389 E1
D 007951

Iemand die daar een kleur van kan maken?

rombartus

Citaat van: Remko de W. op 31 mei 2005, 12:54:02
niet overal staat er NV voor, kan ook TEB zijn... ;)

en dan heeft iedere kleur ook weer minstens 4 nevenkleuren... ???
wit is wit
kan het me bij een metallic kleur goed voorstellen dat er meerdere tinten zijn ;)

LVD

Citaat van: Bart op 31 mei 2005, 18:21:58
wit is wit
kan het me bij een metallic kleur goed voorstellen dat er meerdere tinten zijn ;)

Dat dacht een vriend van mij ook met zn witte auto.. die was opslot ook meerdere kleuren wit... Er zit zelfs in wit nog verschillende tinten.. kijk maar eens bij de autospeciaalzaak bij de spuitbussen....

rombartus

:o
je auto verkleurd ook best wel veel door de zon ;)
snap je remko :P

Dennis Postma

Dat er van een kleurcode soms verschillende kleuren zijn klopt, heb ooit eens een spuitbus met kleurcode 377 gehaald, dit is in mijn geval gewoon geel, maar de lak was dus wit, het blijkt dus dat er ook een witte lak is met code 377  :-\

joop zoetemelk

Misschien gebruikt Renault steeds dezelfde tint wit op al zijn auto's?

Ik heb nog oude R5 met rood code 719, en de nieuwe kangoo's hebben nog dezelfde code rood.

Dat nummer heb ik uit een boekje met technische specificaties van de R5, alle modellen met alle beschikbare kleuren in combinatie met kleur van interieur. Voor de R5 Campus was het in 1988 heel eenvoudig: "hevig rood 719" ofwel "wit 348 "of "nachtblauw 455V".?That was it.

Maar van de Megane heb ik zo'n boekje niet.?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev