Advertenties


Moeilijk starten bij warme motor.

Gestart door Diceman, 29 juli 2013, 09:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Diceman

Na een kleine onderbreking, verhuizing, ff een reactie van mij.

Zoals ik in een eerdere post meldde, heb ik de bdp sensor schoon gemaakt en het resultaat is
dat de auto tot nu toe nog steeds feilloos doet.
Ik weet niet voor hoelang maar mocht hij weer dezelfde kuren krijgen, vervang ik direct de sensor.
Lijkt me dat het dan wél nodig is.

Voor iedereen die gereageerd heeft, Bedankt!

Umpire (Robin)

Mooi dat de Megane het weer doet. Lijkt inderdaad dat je het probleem hebt gevonden!

veel rijplezier!
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

bkneep

Hi, mijn megane uit 1998 start sinds vandaag ook niet meer. Startmotor draait prima, startonderbreking brandt niet. Kan je die er trouwens ook af laten halen? Waar zit de BDP sensor eigenlijk, wil de stekkers en sensor uit voorzorg eens nalopen en schoonmaken.

Paul

gebruik de zoekfunctie rechts boven op de pagina en je krijgt genoeg antwoorden op al je vragen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

bkneep

Had ik natuurlijk al geprobeerd maar maakte me niet wijzer

zoef100

Weer niet starten bij warme motor maar had nog een bus freeze liggen (koudspray  -40 graden) deze op de bdp sensor gespoten en de auto startte direct weer . Conclusie bdp sensor niet ok . 

BadEend

Monteer dan wel een gemodificeerde BDP sensor met blauwe stekker.

zoef100


zoef100

#23
Vervangen door een type met de licht blauwe steker , draden gesoldeerd rose op bruin en geel op zwart zoals beschreven in de gebruikshandleiding , voorlopig nog geen problemen gehad. (het is een klusje van niks ) (Kunstof afdekkap weghalen 3 bouten M6 met dopsleutel 10 -->Luchtfilterdeksel los halen (8 torx boutjes) filter en deksel verwijderen--->dan drie moertjes M6 van het luchtfilter huis los , aansluiting (dikke slang en dunne slang) op de inlaat loshalen en het complete spul weghalen---> daarna kun je  zeer gemakkelijk bij de BDP sensor komen (2 M6 boutjes) om deze met dopsleuteltje 10 los te halen. )Zag dat het enige verschil tussen nieuw en oud  de inkepinkjes +kleur  v/d steker waren  . Inbouwen in omgekeerde volgorde. Maar we wachten af het is en blijft ten slotte een IDE  motor .

RobScénic

M10 bouten? M6 zul je bedoelen, oftewel dopmaat 10......
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

zoef100

Ja rob je hebt gelijk heb het aangepast

zoef100

Auto rijd en start  nog steeds  prima , ook  af en toe stotterende/inhoudend  rijden is ook weg.

zoef100

Nou tis weer ruk hoor weer soms niet  aan de praat te krijgen bij een warme motor , na 20 minuten wachten start tie weer .   >:( 

zoef100

ijs spray op de BDP sensor  spuiten start tie gelijk weer ? WTF zit net nieuwe sensor +steker  op !!  8)7

BadEend


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev