Advertenties


Moeilijk starten bij warme motor.

Gestart door Diceman, 29 juli 2013, 09:22:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Diceman

Sinds een aantal weken start de megane (1.6 cabrio 1998) van mijn vrouw moeilijk
als de motor warm is.
Eventjes volhouden met starten werkt wel maar is niet de manier.
Bij een koude start slaat ie direct aan en loopt als een zonnetje.


Iemand enig idee wat de boosdoener kan zijn?

JB

Is de brandstof toevoer.
Temperatuursensor loshalen en kijken of hij dan wel goed start. Zo ja dan waarschijnlijk een slechte brandstofpomp.

Diceman

Dank voor je bericht JB.

Als het inderdaad de brandstoftoevoer is, zou het ook het filter kunnen zijn of het relais lijkt me?
Ook denk ik aan een niet goed werkende stappenmotor.

Bedankt, Joop.


JB

Je zou inderdaad het brandstoffilter even kunnen vervangen. Kost bijna niets.
Stappenmotor heeft alleen te maken met stationair draaien.
Dus daar zou ik het niet zoeken.


Paul

Benzinedrukregelaar, bdp sensor, temperatuursensor.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Diceman

Inmiddels de brandstoffilter vervangen en de auto is meteen een stuk sneller.
hij reageert weer op het gaspedaal zoals het moet.
Probleem is hiermee nog niet opgelost maar we zoeken gestaag verder.
ps. temperatuursensor is ook vervangen.

Ik begin steeds meer te denken dat de startonderbreker hier iets mee te maken heeft.

Kan dat en wat zou ik kunnen doen??

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Diceman

Bedankt Paul voor je reactie.

Waar kan ik die bdp sensor vinden?
Volstaat schoonmaken of is het beste om hem meteen te vervangen?

Bedankt.

Diceman

Inmiddels heb ik de bdp sensor gevonden, was niet eens zo moeilijk te vinden :)
Eraf gehaald, schoongemaakt en terug gezet.
Tot nu toe lijkt het probleem opgelost te zijn maar maandag, dan word de auto vaker gebruikt
dan in het weekend, kan ik er meer over zeggen.

Ik breng verslag uit.

JB


zoef100

Precies hetzelfde hier soms start de auto (megane cabrio IDE)  wel goed warm maar soms moet je een half uurtje wachten en dan start hij . Ook de BPD eraf gehaald en schoon gemaakt en de steker bekeken . De sensor was erg smerig deze schoon gemaakt met remmenreiniger en er weer opgezet. Even leek het euvel opgelost te wezen maar na een week weer het zelfde gelazer?
wat kan het wezen ?

lekkende injectoren die na uitzetten van een warme motor gaan lekken en als je na een 1/2 uur weer weg wilt dan doet hij het niet. (zou kunnen )
brandstof toevoer ?
brandstof relais (heb ik vervangen en dat was het niet )
Misschien iets met de startblokkering ? Maar na een aantal keren uit en aan gezet te hebben werkt het nog niet .
Uit laten lezen maar niets gevonden.
je wordt er wel moedeloos van . 8)7  Wie herkend dit en heeft het opgelost ?

BadEend

BDP sensor met gemodificeerde stekker monteren. (blauw)

matthew

Idd bpd vervangen zoals hierboven wordt gezegd.

Schoonmaken wil niet altijd helpen.

zoef100

#13
Ligt het nou aan die stekker contacten ? Of  zijn de sensors gewoon slecht ?
Anders soldeer ik de bedrading rechtstreeks aan elkaar .

Misschien veroorzaakt de steker een spanningsverlies van een paar tiende volt zodat de computer een verkeerde waarde krijgt en daarom slecht of niet start als de motor warm is ?

zoef100

Je kunt die draden jammerlijk genoeg niet solderen . Heb gisteravond na verwijdering luchtfilterhuis de sensor losgehaald en de contacten met een radeermesje met beleid  schoon gekrabd.
Daarna deze contacten iets uitelkaar verbogen zodat deze  stroef in de stekker gaan en beter contact maken. Verder de blanken delen van de sensor iets opgeschuurd en daarna alles weer gemonteerd . Motor weer gestart warm laten worden en weer uit gezet .
10 minuten wachten en weer gestart deed het gewoon . End gereden daarna de motor uitgezet en 20 minuten gewacht en weer gestart , deed het gewoon .
Mocht de auto weer niet starten ,  dan zet ik de nieuwe BDP sensor versie erop .

Ik vraag me nou echt af is de sensor slecht of ligt het eigenlijk gewoon aan slecht contact van het stekkertje ?
De weerstandswaarde was koud rond de 250 Ohm bij verwarming van de sensor zie je de weerstandswaarde oplopen. 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev