Advertenties


Renault Megane Berline 1999

Gestart door Megaan, 28 juli 2013, 21:52:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Megaan

Hallo allemaal,

Sinds kort ben ik in bezit van een Renault Megane Berline van het bouwjaar 1999.
Nu ik bij m'n vorige auto gewend ben om zelf de boel te resetten met een diagnose
kabel, wil ik dat nu ook bij mijn Renault uitvoeren, alleen weet ik niet wat ik precies
nodig heb bij deze auto.

Ik heb een beetje research gedaan op het net, enige waar ik op kwam was dat het
compatible is met ODB2, maar toch weer niet dankzij de bouwjaar (kon pas na bj. 2000
volgens hen).

Dus, dat is ongeveer de reden dat ik me hier geregistreerd heb. Zijn er mensen hier
die ook z'n eigen auto (Renault Megan Berline 1999) resetten? Zo ja, zou je mij dan
namen, linkjes wat dan ook nodig is om m'n auto succesvol te resetten, naar mij toe
willen sturen? Bijvoorbeeld een link naar webshop ofwel alleen de namen van de kabels
en software.

Alvast heel erg bedankt.

De groeten van Megaan.

mark

Ik zou zeggen koop een namaak versie van de clip.
Niet dat er zoveel valt te resetten op een Mégane 1.  ;)

Maar ik snap wel dat het handig is als je het zelf kan.  :)

KAKATOE

Ik bezit ook zo'n megane en de OBD stekker ingang zit in zekeringskast onderstuur aan linkerkant en dan zit er een zwart plastickapje rechts boven in de zekeringskast daaronder zit de OBD stekker toegang.De uitleeskast kun je bij autoshops kopen. :)

BadEend

EOBD word pas ondersteund vanaf bouwjaar 2001.

mark

Op mijn hb uit 2000 werkt het wel gewoon.  ;)

KAKATOE

Alle megane type 1 phase 2 zijn uitgerust met zo'n stekker en uittelezen. De eerste phase 2 kwam in maart 1999 op de markt. --

BadEend

#6
Dat ze zo'n stekker hebben betekent nog niet dat ze EOBD ondersteunen. Vanaf 2001 is dit pas verplicht.
Met een EOBD/OBD2 scanner kan je dan minder uitlezen als bij auto's die dat wel ondersteunen.
Als je een oranje motorstoringslampje hebt ondersteund de auto EOBD/OBD2 (zie de onderstaande foto)


KAKATOE

Dat heeft megane 1phase2 vanaf 1999 alle maal.Vraag maar na bij dealer. --

BadEend

#8
Laat maar eens zien waar dat oranje motormanagement lampje zit bij een Megane van voor 2001.
Die ga je niet vinden.  ;)

mark

Dat lampje heb ik er dacht ik wel inzitten hoor.
Ben nu op vakantie dus kan het nu niet checken, maar ik heb het lamje er wel in zitten dacht ik.

KAKATOE

He Bad Eend ik ga daar niet mee indiscussie met je want ik weet wat erin mijn auto zit en dat hij gewoon uittelezen is via OBD stekker.Is al vaak gedaan. --

BadEend

#11
Lees het nog eens, maar dan goed en oordeel dan nog een keer!
Zet je contact aan en kijk dan maar eens of je een motormanagement lampje hebt als bovenstaand. Die ga je niet vinden, heb ik op mijn Megane I PH2 van 2000 ook niet. Dus discussie is niet nodig, omdat ik weet dat ik gelijk heb.   --

bks

Ik heb een phase 1 cabrio, inderdaad zonder dat lampje. Maar de dealer kon hem wél uitlezen.

Zal dan wellicht niet volledig werken maar wel genoeg om het bruikbaar te laten zijn.

BadEend

#13
Dealer leest uit met de Renault Clip en daarmee kan je sowieso alles uitlezen.
Ik heb het over een EOBD/OBD2 uitlezer.

J to the H (Jeroen)

#14
Nou, om verdere discussies te voorkomen ben ik benieuwd naar een foto van kakatoe.
Dan is het in 1 keer duidelijk toch?

Het hoeft toch niet meteen zo welles/nietes te worden?
Kakatoe zegt dat hij het heeft, als dat niet klopt, komt er ook geen foto.
Badeend kan een exemplaar hebben die een hardnekkige storing heeft gehad en waardoor de vorige eigenaar het lampje om zeep heeft geholpen.. Ik weet het niet.

Ik weet het niet dus ga ik ook niet zeggen dat het zo IS, maar dat het zo zou kunnen. Dat klinkt al heel anders.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev