Advertenties

Heb ik hier caroserrie garantie op???

Gestart door Meganez, 30 mei 2005, 17:13:15

Vorige topic - Volgende topic

Meganez

Renault gaf op de megane phase1 dertijd 8 jaar garantie op de caroserrie. Aangezien mijn megane nog geen 8 jaar is zou ik hier bij roest op terug kunnen vallen mits deze voldoet aan de bijkomende eis: en dat is dat de roest van binnenuit komt.

Nou zag ik laatst tijdens het wassen van mn megane dat ik roest heb zitten onder beiden voorramen net na de spiegel adapters.

zie hier zowel aan de linker als rechter kant onder de rubbers

Dit zit hier omdat er bij regenval water achter de adapter platen gaat zitten wat niet (makkelijk) meer weg kan lopen. Als het nou aan 1 kant zou zijn zou het kunnen zijn dat 1 van de adapter platen wat ver naar buiten staat maar zoals te zien is, is het dus aan beiden kanten.

Is dit dan geen constructie fout van de renault megane coupes vraag ik me dan af, zijn er meer mensen die dit ook hebben. Ik ben namelijk bang dat als ik er nu niks aan doe dat het misschien alleen nog maar erger wordt. De roest moet weggeschuurd en daarna geplamuurd worden en waar het water naar binnenkomt moet het afgekit worden.

Ik ben toch ff langs de renault dealer geweest om te kijken wat hun reactie was als ik die caroserrie garantie er toch bij betrok, maar dat wezen ze meteen af. Toen ik over een constructie fout begon, zei hij meteen dat dit onzin was omdat hij er anders wel meerdere terug had gekregen. Als dit echt het geval was had ik wel garantie gehad.

Wat ik nu dus wil weten is, of iemand anders hier ook roest heeft zitten en of jullie dan bereid zijn een foto ervan, met je naam naar mij toe te mailen zodat ik renault nederland kan mailen of dit nou wel of niet onder de garantie valt.

Michel Cijs

dit hebben alle megane's idd

nieuwe rubbers........

Meganez

Maar bij een constructie/ontwerp fout moet je toch op de garantie terug kunnen vallen?

LVD

Mijn auto heeft er aan de bestuurderskant ook last van... Maar aangezien ik op de planning heb staan om einde van het jaar alle plekjes op mn auto bij te laten werken, en wat spoilerwerk enz laat plaatsen, wil ik m toch over laten spuiten in een andere kleur..

Maar er zijn dus meerdere die er last van hebben..

Joost-cabrio

idd zelfs bij mijn megane uit 2000 zie ik al wat onder de rubber zitten
maar het wordt niet erger dus... :-\

Timo Zuiderduin

hmm,.. ik ga straks ook maar eens ff checken.... :-\

wess

het is geen carroserie :D dus denk ik dat er weinig te halen valt bij de dealer :-\

Meganez

Het is toch de caroserrie onder de rubbers?

Niels Nederlof

nee, er zit een stripje in het rubber zelf dat gaat oxideren waardoor je deze bubbels krijgt.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Meganez

Ooohww...., als ik dat dan is eerder had geweten  ;D

Dan valt het gelukkig allemaal nog wel mee  :)

Tuned

alleen nieuwe raam rubbers en klaar?

ThE-BaKeR

Waren die raamrubbers niet behoorlijk prijzig?  :(

Michel Cijs

120 euri inkoop p. kant uit mijn hoofd

en dan doen ze het weer binnen 1 a 2 jaar ;)

Tuned

kan je ze nie los halen die oxidatie er af schrappen en terug stoppen of dat deel er tussen uit knippen (dat metaal binnen in) ?

wess

nope, enzo wel dan mag jij ook de mijne doen :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev