Advertenties

Melding: Stop Motor te heet

Gestart door Nosmo, 28 juli 2013, 20:54:35

Vorige topic - Volgende topic

Nosmo

Hallo,

Ik heb het volgende probleem, ik ben sinds vrijdag weer terug in Nederland na een vakantie in Spanje.
Op de heen weg ('s nachts) heb ik totaal geen problemen gehad met de auto met caravan erachter maar op de terugweg (overdag) door Frankrijk kreeg ik soms de melding Motor te heet met stop teken.
De temperatuur meter in de auto gaf niets vreemds aan en als ik dan even de airco uitzette en de verwarming en blower vol aan deed dan verdween de melding weer.
Het was buiten wel 35 graden maar ik heb vlak voor de vakantie alle vloeistoffen laten bijvullen en/of laten verversen dus deze zijn zeker op peil.
Ik vermoed dat het een sensor zal zijn maar misschien heeft iemand anders hier ook ervaring mee gehad en kan mij vertellen waar dit aan ligt en hoe dit voor de toekomst te verhelpen is.
Het gaat om een renault megane grand tour 1.5dci 105 pk.

Alvast bedankt
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

BadEend

Als het koelvloeistof peil gewoon in orde is en de temp meter niet te veel aangaf zal het wel liggen aan de koelvloeistof temperatuur sensor.
Laten uitlezen op waardes en foutcodes bied waarschijnlijk uitkomst.

Nosmo

Wat kan hier dan mee aan de hand zijn.......is het niet zo dat of hij doet het of hij doet het niet?
Of kan een vervuiling ook al storingen geven?
•Als een man de portier van zijn auto voor zijn vrouw openhoudt kan je 2 dingen bedenken, 1 zijn vrouw is nieuw of 2 zijn auto is nieuw.

Auto Historie: Golf GTI, Mazda 626, Matra Murena 2.2, Nissan 200sx 1.8i Turbo, Alfa 156 1.8 TwinSpark, Seat Toledo 1.6i, Renault Megane Grand Tour 1.5dci

matthew

Je kunt gaan gokken maar dat heeft hier geen zin.
Je moet aan de hand van uitlezen en waardes bekijken gaan bepalen wat er werkelijk aan de hand is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev