Advertenties


Lekkende hydraulische cilinder cabriodak

Gestart door ezaat, 25 juli 2013, 13:33:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ezaat

Ik heb last van een lekkende hydraulische cilinder van mijn cabriodak (Megane Cabrio 1999, Phase II heet dat geloof ik).

Het is die aan de linkerkant, eentje die er voor zorgt dat de achterkant van de kap open kan, zodat de klep waar de kap in opgeborgen wordt open kan.

Ook al gebruik ik de kap niet, hij lekt toch, zo komt er een klein plasje olie onder mijn auto te liggen.
Bijvullen van de olie helpt dan ook maar tijdelijk. Als ik het zo bekijk lijkt het wel of het een lekkende O-ring is of zo, hij lekt namelijk aan de bovenkant.

Mijn gebruikelijke automonteur weet niets van dit soort dingen zegt hij.  l-

Is zoiets dor mij zelf te maken?
Of weet iemand een goed adres bij wie ik dat kan laten repareren?
Omgeving Leiden of Amsterdam.

hansenn

prebeer eerst eens te achterhalen waar ie precies lekt.
Is het de bovenkant van de cilinder, daar waar de plunjer uit de buis komt, dan moet de cilinder worden vervangen.

is het bij de aansluiting van een slang aan de cilinder, dan is het zelf te doen. Dan is het ws een beschadigd o-ringetje.

Shaby2008

Dat probleem heb ik ook gehad..
Je kan het makkelijk zelf je bent er twee uur mee zoet ....

Mog je interesse hebben ik heb nog een goede liggen

Greetzz

ezaat

#3
Yup erg geïnteresseerd

Ik ga je proberen te PM-en

ezaat

Citaat van: hansenn op 25 juli 2013, 16:47:58
prebeer eerst eens te achterhalen waar ie precies lekt.
Is het de bovenkant van de cilinder, daar waar de plunjer uit de buis komt, dan moet de cilinder worden vervangen.

is het bij de aansluiting van een slang aan de cilinder, dan is het zelf te doen. Dan is het ws een beschadigd o-ringetje.

Het is inderdaad aan de bovenkant.
Dank voor je antwoord, bovendien een nieuw woord geleerd (plunjer), dat geeft me inzicht!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev