Advertenties


koelvloeistof

Gestart door Tuned, 30 mei 2005, 08:51:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Tuned

wel een duur blokkie bob of wil je ruilen ?;)


Tuned

Citaat van: dennisvr op 30 mei 2005, 14:17:29
ik zou niet doorrijden dermee
straks gaan je kleppen krom en je kop echt stuk.
Als je toch gaat rijden, pleur wat koelvloeistof en olie in je auto, en hou de temperatuurmeter in de gaten
moet er donderdag en vrijdag nog mee rijden :(
kan niet anders

ppveenstra

Ik heb hier wat adressen van renault slopers. Het leek mij wel handig om ze hier te plaatsen. Hier komen ze:

Renault specialist
J.A. van den tol
autohandel-demontagebedrijf-import en export
Tel:0186-613366
Fax:0186-617337 E-mail renault.spec.tol@wxs.nl
Albert Einsteinstraat 18, 3261 LP Oud Beyerland

Paul Gelling Renault onderdelenservice Eindhoven
Gebruikte en nieuwe renault onderdelen
In- en verkoop renault schade auto`s
Hoogstraat 175 Eindhoven Tel:040-2523441
verzending door heel nederland

Renoparts Rotterdam
Gebruikte renaults (ook klassiekers)
losse onderdelen eventueel ingebouwd
Vliststraat 41 Overschieseweg 109
3044 ET Rotterdam (spaanse polder) Tel:010-4378821

Autodemontage bedrijf Snuverink
Borculo Kamerlingh Onnestraat 15/22
7271 Borculo Tel:0545272064 Fax:0545275226

Gam cuijk
Renault onderdelen
Laagveld 13, 5431 NX Cuijk (industrieterrein `t Riet) Tel:0485-321806

Holtrop en zn
Jousterweg 51, 8465 PB Oudehaske
Tel:0513-677250 Fax:0513677357

Veldhoven bv
De Run 5125, 5503 LV Veldhoven
Tel:040-2544499 Fax:040-2531903

Autocommerce Autorecycling
Industrieterrein "De Liede"
Achterasweg C-11, Vijfhuizen
Tel:023-5338895 Fax:023-5451002

Franse auto
Helsinkistraat 1 Groningen
Tel:050-3183419 Fax:050-3134924

Maresia Auto-onderdelen Frans en Italiaans
Tilburg Tel:013-5432215

Renault Specialist
Carl Cheizoo
Tel:0412-465040 Fax:0412-465165
Kapelstraat 55, 5366 BX Megen

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben  :D

Tuned

koelvloeistof staat trouwens gewoon goed vol..
olie zal ik vanaaf even kijken

Tuned

is dat makkelijk om te ruilen van motor, (zonder schijfremmen enz enz) alleen het blok want de distributie riem moet ook nog vervangen worden en een grote beurt zou ook welkom zijn dus dat word een mega klapper..maar tja als het moet moet het simpel as that...

Tuned

er is net gebeld met de dealer en er kunnen 3 dingen zijn

*verkeerd gevuld

*systeem is vervuild

*pakking is kapot

EbOoZ

Laten we hopen dat het het eerste is :D

Tuned

maar dan zou het betekenen dat ik dat heb gedaan en naar mijn weten heb ik er allen maar koelvoeistof in gedonderd :)

Mck

Dit witte spul krijg je ook als je veel korte afstanden rijd, dat je motor nooit echt goed warm wordt!
Vaak zit dit dan ook aan de onderkant van je olie vuldop!!

Misschien.... :-\

Tuned

tis precies dat spul wat jij zegt maar korte afstanden  :o
rotterdam apeldoorn
apeldoorn nordhorn(net over de grens bij duitsland)
nordhorn apeldoorn
apeldoorn rotterdam

is zo beetje de wekelijkse route  ::)

MB82

Om maar ff de topic van Dave te gebruiken... Ik rij meestal zo'n 20km per dag en dat is niet veel. Heb ik dan ook een verhoogd risico op dit soort problemen? Ik heb net alles ff opnieuw gecheckt maar heb nergens wit spul of wat dan ook zitten, ziet er allemaal keurig uit zelfs.

Wel heb ik af en toe een schommelende temperatuurmeter met stationair draaien van de motor. Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter normaal doen en komt eigenlijk nooit verder dan 1 derde deel van de meter.

Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort problemen :-\ Bij de volgende APK wil ik ook een grote beurt laten uitvoeren namelijk.

Meganez

Citaat van: Martijn B op 30 mei 2005, 22:12:02
Om maar ff de topic van Dave te gebruiken... Ik rij meestal zo'n 20km per dag en dat is niet veel. Heb ik dan ook een verhoogd risico op dit soort problemen? Ik heb net alles ff opnieuw gecheckt maar heb nergens wit spul of wat dan ook zitten, ziet er allemaal keurig uit zelfs.

Wel heb ik af en toe een schommelende temperatuurmeter met stationair draaien van de motor. Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter normaal doen en komt eigenlijk nooit verder dan 1 derde deel van de meter.

Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort problemen :-\ Bij de volgende APK wil ik ook een grote beurt laten uitvoeren namelijk.

Het gaat er bij korte afstanden om dat je motor niet op bedrijftemparatuur komt. Dus ff snel naar de super en weer terug ofzo. Bij 20km is je olie al lang op bedrijftemparatuur (als het goed is) en is er bij jou dus niks aan de hand. De temparatuur van mijn megane gaat ook aardig snel wat omhoog als ik ff stil sta, vooral bij file rijden en wat langer stilstaan. Dit komt omdat je motor dan niet gekoelt wordt door rijwind, niks om zorgen over te maken dus  :D

Tuned

temp blijft altijd op de helft file of geen file..
ben nu wel aan het kijken om er een (weer) 1.6e motortje in te doen met weinig tot 0 KM
omdat een 2 liter blok net zo duur kost erinmake dan de auto zelf
misschien dat een 1.6 16v nog wel kan maar ben bang van nie
dus moet ik even bekijken ik  wacht eerst vrijdag het bezoekje aan de dealer wel af

Tuned

even een vraagje de 1.6e wat voor carterpan zit daaronder aluminium of metaal?

MB82

Dat valt me dan weer mee, het is al gauw 30 km zag ik vandaag. De temp.meter zit zelfs nog wat lager met de dagelijkse ritjes. De motor wordt iig niet te warm. En Dave: een 1.6 met weinig kilometers... turbootje er op? Of gaat dat niet met gas?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev