Advertenties


gecleande achterklep info

Gestart door kevinbreda, 15 juli 2013, 23:45:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevinbreda

Hallo

Ik heb beetje hier op forum op gecleande achterklep gezocht

Maar ik kwam niet heel ver en als ik op kofferklep ging zoeken kwam ik taloze paginas tegen waar ik niks aan had


Maar ik heb dus op de sloop een meganetje gezien met een gecleande achterklep
En wou dus weten wat er gedaan moest worden en hoe alles omgelegt en gedaan moest worden

Ik weet van rogier al enkelen dingen die hij aangaf


Mist lichten inde achterlichten verwerken
Kenteken verlichting verleggen
En kenteken aan achterbumper vast maken

Maar nu blijft dus het belangrijkste over en dat is om de kofferklep open te maken

Dus is er ergens een how to of iemand die dit als eens gedaan heb en mij hier mee zou kunnen helpen dan ken ik daarna even kijken of ik het zelf kan of het idee moet laten varen bij gebrek aan ervaring

Alvast bedankt mensen

Mvg kevin


Lennart

Is het niet makkelijker om de gecleande achterklep van de sloop mee te nemen??
Bespaart je een hoop tijd, werk en waarschijnlijk geld, dan je eigen klep te cleanen..

Als ik de opsomming zie wat er moet gebeuren, spreek je wel over een projectje!
ik ga niet zeggen "laat dit varen en begin er niet aan", maar dit is wel mijn gedachte.

Ik weet nog de uitdagingen die je met je achterlichten / koplampen hebt gehad (connectors die niet paste).
Als ik nu zie dat je de mistlichten moet ziet te verwerken in je achterlichten, begin ik toch wel te twijfelen..

Hoe de kofferbak greep werkt (electronisch of meganisch) geen idee.

Maar denk er goed over na voor je straks met een beschadigde achterklep/achterlichten rond rijdt, of de hele zut weer op marktplaats moet zetten
assumption is the mother of all f*ck ups

kevinbreda

Met me achterlichten is het gelukt wacht nu nog even op de verloop stekkers van rohald

maar ik wil die gecleande achterklep gerust kopen

maar wil eerst de ditjes en datjes weten voor dat ik er aan begin

dus moet precies weten hoe alles zit en zo dan kan ik er aan gaan beginnen

als het mij te ingewikkeld word dan laat ik het toch tijdelijk nog varen en anders koop ik hem alvast en kan ik daarna nog kijken of het allemaal wil lukken

heb gelukkig wat mensen die mij kunnen helpen nu :P



maar ik wou niet graag ergens in gaan knippen en plakken dus vandaar


Rogier

Om je achterklep open te maken is niet moeilijk en ook niet duur, je hebt er van die poppers voor of een extra centrale deurvergrendeling op zetten, het laatste is mijn voorkeur omdat na 3 poppers gekocht te hebben geen 1 werkt. Bij andere werken ze weer wel. Een popper is een apparaatje wat aan het slot en je accu monteerd. Er zit een knopje bij zodra je daar om druk zorgt de elektrischetijd ervoor dat de magneet in de popper inwerking gaat en dan wordt je slot open getrokken, een popper kost 20,- en een centrale deurvergrendeling 35,-  het laatste weet je denk ik wel hoe het werkt. Dit is alleen niet aan te sluiten op je huidige cv

kevinbreda

Dankje voor je reactie


Zat zelf ook aan te denken met centrale vergrendelingaar dan kom je tot het punt dat je dan met 2 kastjes rond loop om alles te openen

En waar ik benieuwt naar ben is  hoe krijg je het kenteken verlichting in je achter bumper want die komt buiten de auto natuuijk

Paul

in die sloper zit toch al alles in??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

kevinbreda

Alleen die gecleande achter klep voor de rest heb ik  nog niet alles kunnen vinden

Moet eerst die achterklep daar open zien te krijgen zonder hem te slopen ;)

Dennis Postma

Via de achterbank misschien?

kevinbreda

Dat zou daar wel via moeten denk ik

Maar ga vande week eens vragen wat het allemaal moet kosten

Waar ik het benieuwste naar ben is waar de bekabeling en hoe moet verleggen

Paul

hetzelfde zoals in de sloper.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dirk Kuipers

Ik heb het met een popper. Werkt gewoon goed. Knopje heb ik in mijn dashboard. Zodra ik die indruk, popt het slot open.

kevinbreda

@dirk kuipers

Hoe heb jij jouw kenteken verlichting buiten jouw auto gekregen

Dirk Kuipers

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=4926.30
Volgens mij ben ik gewoon door een kabeldoorvoer vanuit het reservewiel naar buiten gegaan, ik weet het niet meer precies. Als je een trekhaak gaat monteren zit je met hetzelfde "probleem".

mark

Jup mijn trekhaak bedrading is ook zo gemonteerd.  ;)

kevinbreda

#14
zal vanavond als ik de tijd kan vinden eens even kijken of ik daar een Gat kan vinden om me kabels door heen te voeren

hou jullie op de hoogte

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev