Advertenties


motorproblemen

Gestart door bks, 15 juli 2013, 11:42:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

RobScénic

Ja, daarom juist. Als de kabels dusdanig versleten zijn dat je er op benzine last van hebt, zal het op LPG nooit beter zijn. Dit soort storingen merk je eerst op LPG, pas later op benzine. Voordat je naar de dealer gaat zou ik eerst een nieuwe set bougiekabels monteren, ik ben er voor 99,9% zeker van dat je probleem hier in zit.
Heb hetzelfde euvel gehad, waarbij ik uit eigenwijsheid eerst van alles zelf ging proberen. Toen hij dit ook op benzine ging doen heb ik de auto ten einde raad maar bij de dealer neergezet. Na 10 minuten telefoontje: bougiekabels versleten. Nieuwe kabels gemonteerd en alle problemen, zowel op LPG als benzine, waren als sneeuw voor de zon verdwenen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

RobScénic

Overigens, wat voor bougies heb je er in gedaan? Ik heb de mijne destijds vervangen voor Bosch FR78X, dit zijn speciale LPG-bougies. En dat maakte een wereld van verschil!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

bks

#17
Ik denk gewoon normale bougies, was nou niet echt de beste garage helaas..

Zie net dat die Bosch apparaten slechts 3e per stuk zijn. Gelijk maar doen dan.:)

Verder, qua kabels zijn er echt veel opties, en veel verschillende prijzen:
http://www.onderdelenshop24.com/renault-onderdelen/megane-i-cabriolet-ea0-1/7881/10253/bougiekabel-aansluitdelen

Voor een 1.6e EA0F K7M 702/703 motor, wat heb ik dan nodig?

Ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de dealer om alles uit te laten lezen en te laten testen etc, maar dan weet ik in ieder geval in welke range ik het moet zoeken, de dealer vraagt namelijk prijzen met een goede marge. ;)

RobScénic

Staat erbij, maar je moet je bouwjaar even in de gaten houden. Kies dan ook een set, zodat ze alle 4 vernieuwd worden. De rest zijn allemaal enkele kabels.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

bks

#19
Ben nu bij de dealer, er schijnt voor ik hem kocht een bdp sensor verkeerd gemonteerd te zijn. Nu wordt ie getest dus en benieuwd..

Edit: probleem zou opgelost zijn, bdp sensor vervangen, maar bij 2500 3000 toeren op benzine weer een (zachte) plof en vermogensverlies. Status: check 2 en al €100 verder.

Edit 2:
De dealer heeft er kosteloos een nieuwe sensor in geplaatst. Dit lijkt te werken, hij rijdt op benzine in ieder geval weer prima. Heb nog geen lange rit kunnen maken dus op gas nog niet getest.

Wel merk ik dat er bij het schakelen of gas los laten bij toerental 2500 en hoger er iets nog niet helemaal goed zit, alsof er nog geen volledige verbranding is. Ga dit nog even afwachten, om te kijken of dit blijft.
Als de financiën weer toereikend zijn maar eens nieuwe bougies en bougiekabels (laten) installeren.

dank voor alle tips so far!

bks

De problemen lijken helemaal opgelost! Motor draait weer soepel als vanouds en ook de kleine plofjes zijn verdwenen.
Met dank aan Van Kerkhof Visscher Rotterdam voor de goede service!

Ps. bougies voor € 2,80:
http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/bosch-0-242-232-502_g686_a0300!242!232!502.html?select

Zal er maar gelijk 4 bestellen. (Vervangen per 15000 km was het toch?)

bks

Auto rijdt eigenlijk weer zonder problemen na het vervangen van de bdp sensor. Nu is de uitlaat alleen wat aan het brommen, volgens een expert gaat deze 'binnenkort' een keer lek.

Klinkt ook niet heel goed:

http://picosong.com/RGz2

Is dit te wijten aan de uitlaat of aan (onvolledige) verbranding?

Paul

Volgens mij is hij al lek.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

bks

Bah. Ga er volgende week mee op vakantie, ik neem aan dat ik even langs de garage moet hiermee?

bks

Even laten controleren door de garage, 2 miniscule lekkages. Wat een groter probleem is dat de achterdemper van binnen kapot is. Die wordt nu gelijk maar vervangen. Heb ook nieuwe bougies en bougiekabels besteld, maar die zijn helaas nog niet binnen. Daarna maar duimen dat er minder problemen komen..

bks

Had moeten afkloppen..   8)7

Iemand ervaring met problemen van de startmotor? Bij het starten blijft deze nog even 'hangen', alsof je nog probeert te starten terwijl de motor al loopt. Klinkt erg onplezierig.

Is dat nog een beetje aan te pakken?

BadEend

#26
Dat kan verder geen kwaad.

bks

Dank, dat stelt toch een beetje gerust zo vlak voor de vakantie. :)

€630 aan onderhoud in 3 maanden begint toch wel op te schieten zo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev