Advertenties


Plaatsen van afbeeldingen

Gestart door Roy16v, 14 juli 2013, 13:43:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy16v

het plaatsen van afbeeldingen vind ik,als a technisch computerman nogal moeilijk en omslachtig.

is dit niet iets om een keer aangepast te worden?
b.v. dat je dit kan downloaden vanaf je eigen afbeeldingen bestand?
ik wou een afbeelding plaatsen,maar ben er maar mee gestopt,krijg het niet voor elkaar.

thanx

Mark V.

Zou idd een stuk makkelijker zijn  Y
Mvg. Mark

Felix

#2
Het is de bedoeling dat je de afbeelding ergens host en vervolgens het adres tussen img tags plaats. [ img ] en [ / img ] (zonder spaties). Zo moeilijk is dat toch niet?
Als je ze bij photobucket (en veel andere sites) upload krijg je al meteen de code te zien om de foto op een forum te plaatsen.
(Dus zoiets als [ img ]http://blablablabla.photobucket.com/users/blablabla/1239083/plaatje.jpg[ / img ] )

Mark V.

.... maar het zou toch veel makkelijker zijn als je ze van je eigen pc zou kunnen uppen?
Mvg. Mark

Roy16v

dat is het nou net,voor jou zou het niet moeilijk zijn felix maar waar moet ik zon foto dan heensturen?
kijk marktplaats meganeforum 112 sites etc weet ik wel,,maar om een foto ergens achter te laten,dat zou ik niet weten.

idd zo van je eigen pc afhalen is makkelijker,denk dat er heel veel mensen zijn die geen afbeeldingen plaatsen om deze reden.

of is dit een dure ingrijpende operatie ?

met computers ben ik ook maar een leek hoor :P

Felix

#5
Je bedoeld dat de foto's op meganeclub.nl gehost worden? Ik denk niet dat men hieraan gaat beginnen omdat dit gigantisch veel schijfruimte en bandbreedte kost. Schijfruimte en bandbreedte kosten geld ;)

En linken naar een foto die op je eigen computer staat gaan natuurlijk nooit werken, hij moet op internet geplaatst zijn ;)

Je kan ze (bijvoorbeeld bij photobucket, dat is mijn voorkeur namelijk) gewoon uploaden vanaf je eigen pc. Je krijgt dan netjes de code voorgeschoteld, het enige wat je nog hoeft te doen is de code in het bericht plakken.  ;)
Op deze manier worden de foto's dus buiten meganeclub.nl gehost, dat kost 'ons' dus geen enkele cent.

Dennis Postma

Ik kan je geen antwoord geven op het idee of dit technisch mogelijk is.

Wel heb ik het topic wat je aangemaakt hebt even samen gevoegd met de ideeënbus.

Dante

#7
@Roy: Kijk eens hier ;)

Citaat van: Mark V. op 14 juli 2013, 14:26:42
maar het zou toch veel makkelijker zijn als je ze van je eigen pc zou kunnen uppen?
Jazeker Mark, maar dan zitten we wel met een volle server over enige tijd... En ik zie jou niet mee gaan betalen aan het upgraden van die ruimte bij de hoster. Tuurlijk, dat zou dan uit de contributie van de betalende leden betaald kunnen worden, maar jij hebt er ook profijt van, dus dat is dan een beetje oneerlijk ;)

@Felix: Juist, jij snapt 'm. Ik ken maar weinig fora die dusdanig veel serverruimte ter beschikking hebben, dat ze alle forumleden toestaan om bijlages aan berichten te hangen...

@Dennis: Jazeker. Ik heb toch al enige bestanden vanaf onze serverruimte gehost staan in het leden deel ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev