Advertenties


f7r 2.0 16v loopt hoog toerental 1500

Gestart door royboy1985, 13 juli 2013, 14:53:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

royboy1985

Ik heb al diverse fora gelezen over het afstellen stationair van mijn megane maar hij blijft 1500 toeren lopen en al ik een keer gas geef daalt het toerental wel en zit al een nieuwe stationair regel klep op en geen valse lucht heb ik gecheckt met remmen reiniger

Het lucht schroefje kan ik alleen niet vinden om stationair af te stellen weet iemand waar ik die vindt


En ja ik ga me voorstellen. Hahah

Mvg roy

Christian de Vriend

Als je die zoekt,kan je wachten tot je een ons weegt,die zit er niet op namelijk
als je stappenmotor is vervangen,dan zal het ergens anders aan liggen,afstellen is niet
mogelijk,ook niet door de motor ecu.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Op een megane zit helaas geen carburateur, maar gewoon inspuiting.

Als je de gasklep vervangt dan moet je die natuurlijk wel inleren.  l-  :coffee:

Er zit dus niks anders op dan langs de dealer te gaan en de gasklep in te laten leren met de clip.  o-)  ;)

Paul

Knap als ze een mechanische klep in kunnen leren.

Waarschijnlijk toch de luchtomloopklep (nieuw of gebruikt). Of toch ergens valse lucht slangetjes, rembekrachtiger.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jacques

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog 2 stationair regelkleppen liggen. Kun je er zo opschroeven en even uitproberen. Het kan ook zijn dat er aan de aanslag van de gasklep is gedraaid. dan loopt hij hoger stationair. Normaal staat die klep bij gas los dicht en regelt de omloopklep het stationair.

mark

Owja deze heeft nog mechanisch. foutje van mij  8)7

royboy1985

Ik las een topic hoe je hem moest afstellen maar kan stel boutje niet vinden

Jacques

#7
Hier een uitleg van het systeem. Succes ermee: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14389.msg259924#msg259924  Je kunt natuur ook elders een luchtlek hebben, bijvoorbeeld een van de slangen rondom de EGR klep of naar de rembekrachtiger of naar de MAP sensor. Bij lekkage van elk van deze slangen zal het toerental omhoog gaan. O ja. je hoeft bij deze auto niet het gasklephuis of stappenmotor in te leren. Ik spreek uit ervaring!

Christian de Vriend

@royboy als je die schroef gevonden hebt,laat het even weten waar die zit, als je wilt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

royboy1985

Ik ga maandag de motor en alle slangen checken en gas klep huis demonteren en schoonmaken  en egr afdroppen

Mvg roy

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev