Advertenties


Strooilicht

Gestart door SebasMegane, 10 juli 2013, 17:06:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SebasMegane

Hallo,

Ik wil graag een xenon setje kopen voor in mijn megane cabrio uit 2002. Nou weet ik niet of deze zo zijn in te bouwen zonder foutmeldingen en of de lampenkasten dit kunnen hebben. Wil namelijk geen strooilicht want heb een hekel aan van die sukkel die dan rond rijden met dat licht wat dan alle kanten uit schiet.

Mvg,

Joey-vd-B

Dit moet geen enkel probleem zijn.
Groeten Joey :)

SebasMegane

En daar wil je mee zeggen dat ik gewoon zo een setje kan kopen, dat dat geen foutmeldingen geeft en ik ook geen strooilicht veroorzaak?

Roy (Coup a One)

Nieuwe verlichting plaatsen betekent ook opnieuw afstellen, anders heb je wel degelijk strooilicht ;)

mark

Op een megane zul je nooit een fout melding krijgen als je xenon in de lampen plaatst.
Verder raad ik je wel aan om een paar koplampen te kopen met projector glazen. (een paar deftige angel eyes of devil eyes  ;) )

Dit scheelt al een heel stuk in vergelijking met de originele koplampen, en verder natuurlijk goed afstellen.  !-!

Met de originele koplampen ontkom je bijna niet aan strooilicht, of je moet ze zo ver naar beneden stellen dat het voordeel van xenon al weg is.  ;)

SebasMegane

Gaat dat makkelijk dan dat afstellen? Want ik neem liever geen angel eyes want ik houd niet van die after market lampen. Bedankt voor de reacties dusver !-!

Joey-vd-B

Waarom xenon als ik het vragen mag?
Groeten Joey :)

SebasMegane

Omdat ik het een prettiger lichtbeeld vind, ik het er luxer uit vind zien en omdat ik zin heb om aan mijn auto te sleutelen :P

Stefan

Om GEEN strooilicht te krijgen is de enige oplossing om koplampen te monteren met projector lenzen erin.
Anders krijg je echt wel strooilicht.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

SebasMegane

En dat houd dus in dat ik in feiten gewoon van die angel eye dingen moet aanschaffen?

Felix

Misschien is dit een leuk idee :) ?
http://www.meganeclub.it/forum/index.php?topic=35476.0

Dit is ook wel met een Megane I koplamp te doen denk ik.

Stefan

Citaat van: SebasMegane op 11 juli 2013, 11:47:32
En dat houd dus in dat ik in feiten gewoon van die angel eye dingen moet aanschaffen?

Wellicht...
In ieder geval een unit waarin een projector lens zit verwerkt.. ;)
Ik weet niet wat voor een units er allemaal te koop zijn..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

SebasMegane

@ Felix
Dat is ook wel vet om te doen! Alleen hoe kom je dan aan een losse projector lens?

@Stefan
Ik weet eigenlijk niet welke koplampen deze allemaal hebben, mss dat die goedkopere angel eyes dit ook niet eens hebben? Ik weet het iig niet.

mark

Ik weet dat er wel van die lenzen los te koop zijn.
Maar waar weet ik zo niet.   ;)

Benjamin Renon

je zou kunnen kijken bij retrofitlab. Iemand bij de Clioclub heeft deze ook gemonteerd in de standaard halogeen koplampen en het resultaat zag er wel goed uit.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev