Advertenties


Afslaan bij koude motor

Gestart door Monalisa, 10 juli 2013, 08:19:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Monalisa

Hoi,

Zal me eerst even voorstellen.
Ik ben John en rij zins kort de Megane van mijn vriendin, bouwjaar Megane is 1998, coupe, 1.6 ( volgens mij de K7M )op lpg G3, op de teller 253.000.
Ik vind het zelf een lekkere auto om in te rijden, we bezitten nog een Laguna station uit 2001.

Mijn probleem is het volgende.
Als de motor koud is, en ik moet afremmen, en trap de koppeling in dan slaat de motor af ( zowel op benzine en gas ), bij een warme motor heb ik hier geen last van, heb op het forum gekeken voor soort gelijke problemen, maar ik kom er niet uit.
Zal even opnoemen wat ik al heb vervangen om dit probleem op te lossen.

Door de gerage een nieuwe mapsensor, nieuwe stappenmotor,gaskleppenhuis laten schoonmaken, nieuwe uitlaat omdat hij lek was.
Zelf gedaan, nieuwe bougie's, nieuwe bougie's kabels, nieuwe lamdasonde, nieuwe temperatuurssensor tbv ecu, luchtfilter, luchtfilterslangen goed afgeklemt met slangeklemmen

Diverse keren opnieuw ingeleerd, op de volgende manier.
Minpool accu los, sluiting gemaakt met plus pool, kwartier gewacht, aangesloten, kwartier laten lopen met alle energie gebruikers aan. ( lampen, ventilator, airco ).

Mijn stationair toerental bij warme motor is, precies in het midden van 0 en 10 op de klok.

Wie o wie heeft ideeen, in welke richting ik moet gaan zoeken, ik ben u dan zeer dankbaar.

Paul

zijn de kleppen al eens gesteld??

voor die Laguna ben je welkom op www.lagunaclub.nl ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Monalisa

Nee nog niet, heb daar ook nog niet aangedacht.

Umpire (Robin)

Als je het bij zowel benzine en gas hebt, zoals je aangeeft, kun je even kijken of je een recht stukje kunt rijden, rond de 40, 50 ongeveer. Vervolgens voet van het gaspedaal en uit de versnelling halen, dus de bak in z'n vrij zetten zonder je koppeling te gebruiken. Slaat de motor dan nog steeds af? Als dat niet het geval is, ligt het aan de verbinding tussen pedaal en versnellingsbak.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Umpire (Robin)

Op die manier kun je zien of je versnellingsbak überhaupt ontkoppelt.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Paul

#6
ja Ok, maar dat is wel een ver gezochte oplossing. Dan heb je ook problemen met schakelen. dan krijg je hem niet in de versnellingen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Umpire (Robin)

Heb je gelijk in inderdaad, alleen heb ik dus met m'n hb precies hetzelfde gehad. Toen bleek t dus m'n koppelingskabel te zijn. Hoe? Ik zou het niet weten..
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Monalisa

Moet wel zeggen dat er een nieuwe ( gebruikte ) versnellingsbak onder zit, door de garage eronder gezet.
Heb overigens helemaal geen last met schakelen, en dan moet ik er toch ook last mee hebben als de motor warm is.

RobScénic

Heb je ook al eens naar de inlaatluchttemperatuursensor gekeken? Die zit in de slang tussen luchtfilter en gasklephuis.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

JB

500 Toeren is niet veel. Hij zou 750 toeren moeten lopen stationair en warm. koud rond de 1000.
Lijkt mij dus richting brandstof voorziening te kijken.
Loopt de motor wel netjes stationair koud, dus zonder te stotteren?

Monalisa

Hoe kan ik de inlaatluchttemperat uursensor controleren ??

Hij loopt stationaire koud in het begin redelijk goed, wacht je een paar seconden, dan wil hij net niet afslaan.

Mijn volgende vraag is, weet niet of het ermee te maken heeft, toen de garage de mapsensor vervangde, liet hij ons zien dat de oude mapsensor van GM was, en volgens hem niet geschikt was voor de megane, hij heeft er een andere opgedaan.

Weet namelijk niet meer zo goed wanneer de klachten zijn begonnen, en wil wel graag dat deze klacht word opgelost, omdat het zeer irritant is.

JB

Geen nieuwe mapsensor dus, maar één die hij had liggen nog...
Injector probleem lijkt mij de oorzaak.

Paul

op die mapsensor staat altijd gm
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

JB

GM...Geen Megane?  :D
Sorry, inkopper

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev