Advertenties


diverse lampjes blijven branden op het dashboard

Gestart door dirk77, 8 juli 2013, 21:25:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

dirk77

Hallo,

ik ben in het bezit van een Renault Megane Break van 2000.
Nu zit ik met het volgende problemen, als ik mijn auto start blijven de airbag, abs, handrem, stop en serv lampjes branden. Dit is gekomen nadat ik er een versterker heb ingebouwd. Ik heb namelijk per ongeluk de stekker van de  passagiersairbag in het dashboard losgetrokken. Nu heb ik hem uit laten lezen en toen kwam hij met 3 foutmeldingen namelijk, abs sensor rechtsvoor idem abs pomp en hij gaf nog een melding aan van de airbag in het stuur.

Bij het uitlezen is de versterker helemaal losgekoppeld, de meldingen waren er uit, maar zodra contact weer aangezet werd waren deze er weer. Ik heb zelf al gekeken naar de sleepringen, deze zijn nog in goede staat. Nu kreeg ik nog te horen dat er mogelijk een zekering verhoogd kan worden, weet iemand waar deze zich bevind? Zodat ik dat ook kan uitsluiten. En misschien kan iemand mij vertellen wat er nog meer de oorzaken zouden kunnen zijn. Ik wil namelijk eerst dit probleem verholpen, voordat ik de abs sensor ga vervangen.

Groet Dirk

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

dirk77

#2
Ja, maar bij mij blijven ze constant branden. Ze gaan niet uit als ik rijdt.

KAKATOE

Hebben ze ook de foutcode's gewist? en hebben ze de parameters ook gereset? zoniet blijft storing terug komen. ;(

dirk77

De foutcode's zijn wel gewist  maar van de parameters heb ik geen flauw idee van

Kan dit dus 1 probleem zijn

Paul

naast de accu zit een zekeringkastje. daar zit een zekering van de abs van 60a.

kijk al die zekeringen eens na.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

dirk77

hoi Paul,

Ik heb deze bekeken en er bleken 2 zekeringen slecht te zijn. Heb het zekeringenkastje schoon gemaakt en de slechte zekeringen vervangen.
De ABS, handrem en stop waren tijdelijk uit maar zijn toch weer gaan branden nadat mijn motor tijdelijk geen stroom kreeg.
Nu werd mij verteld dat ik van de eerste zekering een nieuw vrouwtje moet plaatsen omdat hij niet goed aansluit.
Dit ga ik nu proberen en hoop dat het hiermee is opgelost. Voor de airbag en serv lampje moet ik hem laten uitlezen bij de dealer, dit kan namelijk niet bij mijn garage.

Nog Bedankt voor het geven van deze goede tip

dirk77

ik heb inmiddels mijn auto in gerolen omdat ik steeds meer problemen kreeg met de computer. ik ben nu in het bezit van een Renault Megane Scenic

Roy16v

het was heel simpel geweest.
kap om de versnellingspook los nemen,zie je onder het dashboard een mini computer zitten met 3 moertjes en oranje stekker.
deze vervangen voor de juiste type voor 1 , 2 of 4 airbags en je lampjes zijn uit.
vind je op de sloop voor 2 euro

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev