Advertenties

Linker spiegel

Gestart door homan111, 4 juli 2013, 22:21:00

Vorige topic - Volgende topic

J to the H (Jeroen)

Mij ook, maar toen deed ik ook wel heel erg mijn best  :D.

homan111

Hoe moet je het glas verwijderen?

J to the H (Jeroen)

Ik wip voorzichtig met een schroevendraaier het glas eruit.

Aan de achterkant van het glas zit een ronde schijf (diameter iets van 11 cm) vastgeklikt aan de behuizing.

matthew

Ik zou hier een kunstof spateltje voor gebruiken, dan zal het glas in ieder geval niet stuk gaan.

homan111

Heb net een spiegel via marktplaats gekocht dus gaan het binnenkort eens proberen...

mark

Inderdaad gewoon proberen met een plastic lepel/spatel.  !-!
Dan wip je die er zo uit zonder dat er iets stuk gaat.  !-!

homan111

Vandaag de nieuwe spiegel er aangezet. Spiegelglas is geen probleem om die makkelijk te demonteren. Kapje is even wat meer gehanas maar is ook gelukt. Echter klapt hij nog steeds niet in, iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn!

homan111

Net nog even geprobeerd om de linker spiegel aan te sluiten op de rechter stekker, en wat denk je hij klapt gewoon keurig in. Dus de spiegel werkt wel! Waar zou dan het probleem kinnen zitten? In het draaiknopje? Of bekabeling? Iemand een idee of dit al vaker bij de hand gehad!

mark

Ik zou gewoon ff met een proeflampje/ multimeter aan de slag gaan.
Het zou natuurlijk kunnen dat je een kabelbreuk hebt.  ;)
Ik zou wel de  draaiknop als eerste checken.  !-!

Gewoon alles langs lopen, kom je vanzelf bij het probleem.
Ook de massa niet vergeten.  !-!

homan111

Helaas ben ik daar niet mee bekend hoe dat moet...

homan111

Volgens de dealer kan het niet in de draaikolk zitten aangezien rechts nog wel inklapt en de verdeling van de linker spiegel nog wel werk, kan dit kloppen? Of kan het dan alsnog in de draaikolk zitten....

mark

Als de draaiknop beide spiegels appart aanstuurde, zou het kunnen dat de knop kapot is.
Maar omdat de dealert zegt dat als de ene wel werkt de knop niet kapot is, verwacht ik dat beide spiegels met 1 signaal worden aangestuurd. ( op 1 pootje van de stekker )

Dus als je beide spiegels er af hebt, ff uitvogelen welke draad voor het inklappen is.
Dus als je dan links geen spanning op de draad voor het inklappen geen spannning hebt, dan heb jr een draadbreuk in dat draadje.  ;) krijg je daar wel gewoon spanning op, dan ff de massa na lopen. Dit is gewoon te doen met een proeflampje/ multimeter.  !-!

homan111

Net alles doorgemeten met iemand die er verstand van heeft. Echter komt er overal wel spanning op. Ds de vraag is nu even of iemand een schema heeft van de stekker van de spiegel of draaiknop....

mark

Daar kan ik je helaas niet mee helpen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev