Advertenties


LPG installatie inbouwen bij hoge kilometerstand?

Gestart door J to the H (Jeroen), 29 juni 2013, 09:55:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Fubar (Marcel)

Citaat van: lpgtopper op 20 september 2013, 11:36:36
Mooiste installatie is Vialle LPI die vloeibaar inspuit waardoor je een intercoolereffect krijgt en het rendement iets omhoog gaat, bij inspuiting daalt namelijk door het verdampende LPG de inlaatlucht temperatuur naar min 40 graden ofzo.
Maar daar heb ik geen LPI voor genomen, kheb LPI omdat deze geen verdamper heeft. Omdat je dan geen verdamper hebt, met extra water aansluitingen ! , blijft de motor zelf - op de inspuiters na- 100% origineel en, zo blijkt ook uit de Scenic 3 ton video, het is lastig om een verdamper + extra waterslangen ergens kwijt te kunnen onder de motorkap  en die extra niet originele waterslangen kunnen gaan lekken.

"(....)
Het systeem maakt GEEN gebruik van een brandstofpomp in de LPG-tank, die stuk kan gaan, zoals bijvoorbeeld bij Vialle LPi het geval is.:dunno: Het voordeel hiervan is dat u de LPG-tank helemaal leeg kan rijden(....)"
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Roadkill (Michiel)

@Jeroen, bij mij is de laadvloer net zoiets als bij jou denk ik, maar jij kan mooi ff meer tanken al is het niet eens zoveel meer btw (ik red soms de 53 liter). Tanken met een LPG bak is echt bijna een feest, wat dat betreft vind ik het stiekum wel een beetje jammer dat de Meg weg gaat, maar goed zit denk ik zometeen op 6-7000km per jaar dus ga nu op zoek naar iets waar in de toekomst misschien een beetje knappe caravan achter kan ;) (maar eerst de Meg maar eens verkopen) Btw qua onderhoud merk ik eigenlijk ook niks dat het duurder zou zijn dan enkel benzine, en ik reed toch een 30K per jaar
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

BadEend

#62
Citaat van: Fubar (Marcel) op 20 september 2013, 21:02:26
"(....)
Het systeem maakt GEEN gebruik van een brandstofpomp in de LPG-tank, die stuk kan gaan, zoals bijvoorbeeld bij Vialle LPi het geval is.:dunno: Het voordeel hiervan is dat u de LPG-tank helemaal leeg kan rijden(....)"

Helemaal leeg rijden kan met een LPG installatie met verdamper ook niet omdat deze al voortijdig overschakelt op benzine.
Alleen bij een vialle moet je al eerder op benzine gaan rijden omdat er anders LPG bij de olie van de pomp komt en deze dan kapot gaat.

hansenn

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 16 september 2013, 10:55:36


Ik heb gisteren 59,83 liter gas kunnen tanken en heb hiermee 744 km gereden. Heerlijk dat mijn actieradius nagenoeg gelijk is gebleven.
Opvallend is wel dat mijn boordcomputer dacht dat mijn verbruik 7,5/100km was, terwijl dit eigenlijk hoger lag. Computer kan dit toch niet helemaal meer goed uitrekenen kennelijk. Actieradius in tegenstelling tot wat hier eerder gezegd werd ook niet, omdat hij uitgaat van de benzinetank inhoud.

Omdat ik er zo'n bigass tank in wilde kwam de vloer noodgedwongen (volgens gasboer) 2 tot 3 cm omhoog. Daar baal ik wel een beetje van omdat ik nu geen vlakke laadvloer meer heb.. (Roadkill: Is dit bij jou ook zo?)

Als laatste het schakelaartje.
Ik heb de inbouwer gevraagd de schakelaar niet te monteren zodat ik dit zelf kon doen.  Het schakelaartje zou net schuin voor mijn pook (rood cirkeltje) komen, maar dit is te veel in het zicht voor mij.. dus heb hem netjes heel diep weggestopt:


komt de vloer misschien omhoog omdat je er een grotere tank in hebt? 60 liter netto is wel een 75 liter tank. Die van mij is 69 liter bruto.

en misschien een domme vraag, maar waar staat bigass voor? :?


Roadkill (Michiel)

Big Ass, oftewel groot... :D (ik moest het ook ff 2x lezen ;) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

hansenn

hahaha, ja ik zag dat ook, maar wou het toch effe vragen

J to the H (Jeroen)

Sorry voor mijn taalgebruik jongens.. haha

De tankinhoud is volgens de papieren gewoon 69 liter.
Het is ook niet de tank die het probleem veroorzaken, maar de beugels die eroverheen lopen en het blok wat aan de tank vastzit.

Dan een domme vraag van mijn kant. Wat is dat voor blok, en wat is dat voor mooi draaiwiel wat daaraan zit?

BadEend

Dat is een gasdichte kast waarin de lpg slangen aan de tank zijn bevestigd.

J to the H (Jeroen)


BadEend

#69
Die is bedoeld om de gasdichte kast te openen en te sluiten.

Paul

ik heb nog nooit een verdamper hoeven te vervangen. eens in de zoveel tijd de sludge aftappen, zeker als sje veel korte stukken rijdt. allebei de Laguna's met de originele verdamper 350.000 zonder problemen.

vialle pomp van de coupe ook nooit stuk gehad. die reed ik wekelijks leeg. maar die had ook maar een actieradius van 250km
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

J to the H (Jeroen)

250 km??  :shocked:, zat die op de plek van het ruitenwisservloeistofvaatje?
Dat moet dan een 30 liter tankje zijn ofzo.

Wat versta je onder korte stukken Paul? want ik rijd 13 km naar mijn werk.
Baal hierom dan ook dat hij pas overschakelt na ongeveer 1,5 tot 2 km rijden.
Maar volgens de gasboer staat hij al op minimaal ingesteld (40 graden)...

Paul

Ik had een gewoon tankje (lpi met pomp) in het reservewiel, dus geen grote ringtank.
Daar tankte ik max 25ltr mee.

Korte stukken, kids naar school brengen, boodschapjes e.d. dan krijg je veel sludge in de verdamper. de plug eruit draaien als de motor warm is (motor uit!!)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

lpgtopper

Citaat van: Paul op 22 september 2013, 09:34:17vialle pomp van de coupe ook nooit stuk gehad.
Inmiddels zijn die LPI pompen beter zodat ze officieel volgens vialle in ieder geval 230.000 km mee gaan. Maar nogmaals , je hoeft dus geen lpg-filter te vervangen want heeft hij niet en geen eventuele verdamper-sludge af te tappen. Hoe zuidelijker het land hoe minder schoon de LPG is dwz zit meer vettige vaste stoffen/verontreiniging in. Daarom is bijvoorbeeld in Italie LPI populair omdat die de vettige stoffen, die in een verdamper sludge kunnen vormen,  gewoon mee ingespoten worden en verbranden.   

Gaat de LPI-pomp toch kapot dan is revisie een oplossing;  kosten all-in 375 euro.
http://www.mesman.nl/lpg/vialle-lpi-pomp-stuk

Mooie verhalen allemaal en zelf zag ik de iets duurdere LPI niet zitten maar ik heb me lang geleden laten 'ompraten' door mn gasinbouwer die vertelde dat hoe minder je onder de motorkap veranderd hoe minder er kapot kan gaan.
Nou ja, door het ontbreken van een verdamper  onder de motorkap is LPI het simpelste.   

Roadkill (Michiel)

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 22 september 2013, 10:36:02
250 km??  :shocked:, zat die op de plek van het ruitenwisservloeistofvaatje?
Dat moet dan een 30 liter tankje zijn ofzo.

Wat versta je onder korte stukken Paul? want ik rijd 13 km naar mijn werk.
Baal hierom dan ook dat hij pas overschakelt na ongeveer 1,5 tot 2 km rijden.
Maar volgens de gasboer staat hij al op minimaal ingesteld (40 graden)...


hm die van mij schakelt al na 500 meter over naar gas...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev