Advertenties


LPG installatie inbouwen bij hoge kilometerstand?

Gestart door J to the H (Jeroen), 29 juni 2013, 09:55:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

J to the H (Jeroen)

Dat is een hele respectabele tankinhoud!
Ik vreesde voor een 40 litertjes. Super!

hansenn


BadEend

Weet je al welk merk LPG installatie het gaat worden?

J to the H (Jeroen)

Nee nog niet, heb her en der wat offertes aangevraagd per mail en zal er na de vakanties dieper induiken.
Ik wil het eigenlijk dit jaar nog wel realiseren, want hoe langer ik wacht, hoe minder het uitkan.
Maar ja, 2000 euro heb ik ook niet in een dag verdiend  :neen:..

Fubar (Marcel)

-je spaart 'bruto' €1 per liter LPG t.o.v. benzine(->€ 1,- per 10km)
-aanschaf LPG-installatie wordt steeds goedkoper (c.a. €1600-1750), afhankelijk van merk, garantietermijn, aanbieder (verschil in kwaliteit???).
-niet te lang wachten dusz eigenlijk :neen: o-)
Suc6 !-!
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

hansenn

kwam op een ander forum deze discussie tegen:

http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=51&t=78958

wel een paar jaar oud, maar misschien nog wel interessant.

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

BadEend

#22
Ik zou gaan voor een LPG systeem met 3 jaar garantie.
En natuurlijk in laten bouwen bij een goede inbouwer.
De benzineprijs ligt op dit moment bijna 2,5 keer boven die van LPG.
Prijzen voor een LPG systeem beginnen rond de € 1700.-

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

J to the H (Jeroen)

Goed,

Nu gaat het spannend worden.
Ik wil het nu binnen 2 weken gaan doen.
Nog even wat offertetjes bekijken enz..

Ik denk dat het een Eurogas installatie gaat worden.


BadEend

Nog even een tip voor wat betreft de LPG vulaansluiting.
Laat deze in ieder geval niet in de bumper plaatsen, die komt uiteindelijk los door het gewicht van het vulpistool.
Vulaansluiting bij de benzinevuller heeft als nadeel dat het vullen langer duurt en je kans hebt op lakschade mocht er iets mis gaan.
Beste is gewoon vulaansluiting in het midden onder de achterbumper of naast de trekhaak.
Heeft ook nog eens als voordeel dat je er altijd goed bij kan onafhankelijk van aan welke kant de pomp is.

Eurogas is gewoon een Landi Renzo alleen dan wel duurder.

J to the H (Jeroen)

Bedankt voor de tip.
Ik wil de vulopening het liefst niet in het zicht hebben, maar van dat langere tanken had ik nog niet gehoord. is dat veel langer?

hansenn

vulaansluiting achter de tankdop is iig wel mooi weggewerkt.
zoals badeend zegt moet je wel oppassen voor lakschade, vooral met de bajonet-aansluiting.
Echter  zolang je hier in nederland zelf lpg mag tanken en niet zoals bij veel buitenlandse tankstations een overijverige pompbediende het voor je doet, zou ik toch kiezen voor een vulaansluiting achter de tankdop.

hansenn

Citaat van: J to the H (Jeroen) op 28 juli 2013, 09:55:44
Bedankt voor de tip.
Ik wil de vulopening het liefst niet in het zicht hebben, maar van dat langere tanken had ik nog niet gehoord. is dat veel langer?

is mij nooit opgevallen. Ik merk wel onderling verschil bij diverse tankstations. De een vult sneller dan de ander

BadEend

Of dat veel langer is weet ik niet, maar in ieder geval wel langer doordat de diameter van de slang kleiner is

http://www.poulsbaarlo.nl/index.php/fotogalerij.html
Op deze site kan je een voorbeeld vinden van de vuller die ik bedoel bij de foto buitenvuller. Rechts naast de trekhaak zit de vuller.
Op deze manier heb je geen kans op roest, lakschade enz. en alles aan de auto blijft origineel.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev