Advertenties


klets maar raak DEEL 205

Gestart door Rohald, 29 juni 2013, 00:26:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Edwin Postma

Veel plezier Jeroen.
Mooi optijd erbij zeg 8)7
Truckertje

J to the H (Jeroen)

@Edje, met mijn vakantie bedoel je?  :D

Stefan

Nou, idd op tijd erbij 8)7 Y

Fijne vakantie !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

kevinbreda

Heb iets waar ik serieus over na aan het denken was

Een turbo op mijn f7r motor
Maar weet niet of ik het goed gelezen had maar is de zelfde motor nou ook als turbo versie of niet

Het setje levert 60pk op 0.5 bar

Dus wat vinden jullie er van




http://laurent-motors.com/shop/lang-en/moteur-f7p-f7r-clio-16s-williams-r19-megane/175-kit-turbo-standard-f7p-r-18l-20l-16s.html

Paul

leer eerst maar eens rijden voordat je aan zo'n dingen begint. 2.0 16v vind ik al vrij fors om mee te beginnen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

Ik denk dat een Belgisch forum lid die we hebben gekend,hier hartelijk om zou lachen.

Begin er niet aan,zelf mag ik dan geen turbo blok of project hebben,maar ik woon al bijna 10 jaar dynodagen bij
en kan je verstellen dat ook de meeste simpelere turbo blokken niet zo in elkaar gezet zijn als ze laten zien op die site.

Op zn minst moet je je zuigers afdraaien,en dat is bij lowboost het geval (alles onder 0,6 bar)
ga je naar een highboost,dan mag je toch echt gaan denken een degelijke wosner zuigers,doe je dit niet
dan kan je bij de 1e turbo opspoeling je zuigers tellen die door de motorkap naar buiten komen.

Er word niks vermeld van een remmen upgrade,daar wel eens aan gedacht?zeker met de highboost ben je minimaal 1000 euro lichter.

er word niks vermeld van een goeie ophanging,300 pk op standaard schokdempers en veren??

En dit hele verhaal ga je op een blok bouwen die bijna 200K heeft gelopen? een deftige revisie mag er dan ook gedaan worden
een kop revisie is overigens geen complete revisie.

Ik heb sinds okt. vorig jaar een 16v in bezit,waarom denk je dat ik niet nog geen turbo heb?mede door wat paul zegt
leer eerst de 16v kennen,maak de 1e aanpassingen zoals remmen en ophanging,en kijk dan nog eens verder.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

#97
 :ws: Ik zou ook inderdaad met een nieuw/gereviseerd fris aangepast blok beginnen.
En natuurlijk wat rij ervaring op doen.  ;)

En dan te bedenken dat ik gisteren met mijn 1.4e een (oude) volvo v70  het nog knap lastig heb gemaakt met een stoplicht sprint. (#trots  >:D  :P ) Die was nog maar net ietsje sneller, maar scheelde niet veel. Helaas was de invoegstrook niet zo lang dus ik moest remmen.

Dus kun je nagaan wat een 2 liter wel niet kan doen.  >:D  8)7

Christian de Vriend

uit ervaring kan ik zeggen (met enige trots) dat je met een 16v het een
ford fiësta ST of een subaru impreza gtt ,erg moeilijk maakt.

Hoe dan ook,als er bij mij een dikke haarfohn gemonteerd gaat worden,dan incl een revisie
en als alles dan toch open moet,dan maar meteen wosner zuigers steken.

realistisch gezien zal dit de komende jaren nog niet gebeuren,ik overweeg nu toch om geen
stand alone te steken,maar een uitsparing laten vrezen in de kop,verdeler kap er op,Dis module
er af,magnecore bougiekabels er op,kabelboom en een clio 16/willi monteren
en dan afstellen op de testbank door fastchip.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark

Ook leuke plannen.  !-!

Het lijkt mij wel grappig om een f7r in een hb te lepelen. En die dan vervolgens ook flink aan te pakken met een turbo. Maargoed ik heb er nu de tijd,geld,kennis en ruimte niet voor. Dus blijft het voorlopig gewoon bij mijn zuinige 1.4e.  :P  !-!

kevinbreda

#100
Ik weet natuurlijk wel dat de remmen enzo wel aangepast moeten worden en de ophanging

Maar vind de 2.0 16v wel mee vallen om mee te beginnen

Als ik dan toch straks echt serieus er over gaa denken om een turbo te steken als ik dan niks anders op het oog heb
Ken ik me blok pin me er niet helemaal op vast maar heb wel wat contacten die voor mij dingetjes willen doen
Ben ik 800 euro kwijt voor complete revisie (en niet door een beun haas maar wel bij een bedrijf door een vader van een maat van mij)

Dante

Hehe... Zo'n droom heb ik ook...
Een 1.8T 5V 180pk Quattro blok uit een A3 in de Coupe lepelen, incl. de Quattro & schijfremmen rondom... :love:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

@Mark De HB is standaard met een 16v geleverd,ze zijn alleen zeldzaam.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Paul

ken wel iemand die dat kan regelen dante, biturbo is ook mogelijk.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark

@christian Niet met de 2 liter f7r toch? Alleen met de 1.6 16v  ;)
Wil het dan in een fase 2 hb hangen.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev