Advertenties


Overschakelen van Benzine naar LPG gaat slecht

Gestart door Krudder, 26 juni 2013, 11:41:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Krudder

Heej Iedereen,

Ik heb sinds kort (afgelopen zaterdag) een Megane Coupe Base 1.4 16V uit 2000 met een LPG G3 installatie gekocht. Super fijne auto! Super blij mee. !-!

Alleen ben ik op een probleempje met de LPG installatie gestuit.

Als de auto een nachtje stil heeft gestaan, en ik wil weg rijden treden er problemen op.

Op het moment dat de auto van Benzine over wil schakelen op LPG loopt het toerental terug tot de motor afslaat. Extra hard het gas pedaal indrukken heeft geen uitwerking. het lijkt alsof de tank helemaal leeg is. Als ik een paar KM heb gereden op benzine en dan handmatig overschakel naar LPG heb ik nergens last van en loopt hij als een zonnetje.... Overigens heeft hij hier geen last van op Benzine.

Ik lees overal dat een motor een paar KM nodig heeft voor hij overschakelt, mijn installatie doet dit momenteel al na een paar 100 meter...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is, of hij langs een garage moet en wat het eventueel zou kosten?

Alvast bedankt voor de hulp

Groet

Anne --


Vroem Vroem VRRROOEEEMMM

Umpire (Robin)

Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Krudder

Citaat van: Umpire (Robin) op 26 juni 2013, 11:53:44
lijkt me een computerprobleempje...

Enig idee of 'computer probleempjes' makkelijk te fixen zijn?
Vroem Vroem VRRROOEEEMMM

jorritmg

Mijn megane classic 1.4 schakeld al na 100 meter over tussen het schakelen naar 2e versnelling dus zou geen probleem moeten zijn dat die snel over gaat.

Zou zeggen ga ff bij gasboer lang om na te laten kijken.

BadEend

#4
Dat hij zo snel overschakelt, is normaal, mits het een Eurogas EAS installatie betreft.
Deze heeft namelijk geen temperatuursensor.
Doet hij dat afslaan bij alle temperaturen?

Overschakelen gebeurd zodra je het gas loslaat, 2000 toeren of meer maakt en er een bepaalde tijd is verstreken.

Krudder

@Badeend.

Geen flauw idee of het bij iedere temperatuur gebeurt. Zal er even opletten. Gebeurt vooral als de motor net aanstaat en dus koud is lijkt me...

Maar het is dus normaal dat hij snel overschakelt, dat is in ieder geval al goed om te weten:D Is er iets wat ik zelf kan doen om dit overschakelen soepeler te laten gaan?

Euhm, Bijvoorbeeld hoog in de touren doorschakelen naar zijn twee? Of juist het eerste stuk erg rustig rijden?

Ben helemaal nieuw met LPG weet er dus nog niks van af:D
Vroem Vroem VRRROOEEEMMM

BadEend

Iedere buitentemperatuur bedoel ik.
Als je op benzine rijd tot de temperatuurmeter op het eerste streepje staat zou je geen problemen meer moeten ondervinden.
Dat afslaan gebeurd doordat de motor nog niet genoeg op temperatuur is om het LPG goed te laten verbranden.

musje83

Ha, doe je snel Anne  :D

Anyway: Het zou eventueel kunnen zijn dat je bougies vernieuwd moeten worden (evt. LPG bougies). Heb je garage rekeningen meegekregen van de vriendelijke meneer?

Even langs een LPG boer rijden kan ook nooit kwaad natuurlijk, misschien weet men hier nog een paar goede in het midden des lands?  Y

BadEend

Ligt niet aan de bougies aangezien er op benzine geen problemen zijn.
Wat je nog wel kan proberen is de LPG installatie opnieuw in te leren.
In principe zou je met de huidige buitentemperaturen geen problemen moeten ondervinden bij het overschakelen tijdens het rijden.

Op deze link is te vinden hoe dat moet. http://www.spronk.us/index.php/auto/109-inleren-eurogas-g3

Krudder

@Musje Haha ja, ben een snelle jongen. Nu nog snel achter het stuur worden:P

@BadEend, dank voor de omschrijving, denk alleen niet dat dit het probleem oplost.. hij schakelt namelijk nog wel naar LPG over als ik er mee op benzine heb gereden. Wellicht werkt de sensor niet meer goed...
Vroem Vroem VRRROOEEEMMM

jorritmg

Zou dan nog aan het inleren kunnen liggen dat die "koud" niet goed gaat, zou het gewoon ff doen dan weet je het zeker en is zo gedaan. !-!


BadEend

#12
Dat de motor smoort op LPG als de motor te koud is komt door de choke.
Op benzine is dit geen probleem maar zodra hij dan op LPG overschakelt komt er veel te veel LPG in de verdamper die door de te lage temperatuur niet allemaal verbrand kan worden. Dus pas overschakelen op LPG als de choke eraf is.

Bij nieuwere LPG installaties zit er een temperatuursensor op die ervoor zorgt dat er pas bij een bepaalde koelvloeistoftemperatuur
word overgeschakelt om dit fenomeen te voorkomen.

dirk77

hoi mensen,

Ik ben in het bezit van een Renault Megane Scenic van 2001. nu heb ik ik het probleem als ik hem start blijft hij op benzine lopen en als ik dan rij in de 3e versnelling door trek en dan trug schakel naar de 2e versnelling gaat hij over naar LPG. En die slug (smeerolie) is dat veel werk om het tedoen?

Groet Dirk

BadEend

Hij schakelt pas over op LPG zodra je geen gas geeft.
En het toerental moet boven de 2000 liggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev