Advertenties


rechteraandrijfas uit bak; nieuwe past opeens niet. veilig te rijden?

Gestart door otis, 21 juni 2013, 06:56:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

Je kan ook een gereviseerde aandrijfas nemen. Stuk goedkoper als nieuw maar toch net zo goed.

otis

Oorzaak dat as eruitviel blijkt in motorophanging te zitten; daardoor kantelde de motor telkens.

BadEend


JB

Gebruiken ze daar geen bouten om de boel vast te zetten?
Die assen worden toch vastgezet bij het differentieel?
Blijft een apart verhaal dit. _o_

otis

Motorsteun (waar weet ik niet);Ik kreeg een rond ding te zien waar een cilinder met olie in zat, het rubber was verpulvert en cilinder leeg, verder zit er een heen-en-weer schud rubber in langwerpig dat de motor op zijn plek houd ook stuk.
De andere 2 steunen schijnen goed te zijn geweest.

Er bleek geen splitpen aan de wielkant door de as te zitten.

Dus 2 nieuwe assen, 2x fusee kogel, nieuwe bakolie en hoesjes ed + uitlijjnen 975 euro

Hij maakt nu nog steeds 'as' geluid en ander bonkje. Ik denk dat ik nu maar eens naar het anwb keuringsstation ga.

otis

Citaat van: BadEend op 28 juni 2013, 17:07:00
Welke motorsteun is er niet goed dan?

Ik zal straks eens professioneel onder de kap voor je turen.

Renegade (Mark)

Splitpen door de as aan de wielkant :? die heb ik bij mij er ook nooit door gehad hoor.

otis

Ik heb het gaatje waarie door moest toch echt gezien.
Jij hebt waarschijnlijk nog goede motorsteunen  :P

Jacques

De splitpen gaat door de binnenste koppeling van de rechter aandrijfas aan de versnellingsbakkant. gewoon een spanbus van ca 5mm en ongeveer 35mm lang.

BadEend

Zo te horen waren er dus 2 dingen niet goed, te weten de motorsteun en de aandrijfassen.

otis

Klopt maar ten dele: als de motorsteunen goed waren geweest vraag ik me af of ie vorig en dit jaar eruit hadden kunnen vallen.
Ik had verder geen geluidjes van de assen. Beiden vielen eruit op een moment van heftige schudden vd motor...

1 hydraulische en de motor slinger beveiliging (of demper).
Ik kan trouwens echt niet zien welke vd 3 het was. Sorry.

Verder heeft de anwb alles vandaag op de brug onderzocht en konden alleen maar een versleten rechter achter wiellager constateren. Mag ook wel na 187.000 km.
En het geluid wat ik had na de reparatie vd assen is hiermee inderdaad weg.


lager:82 euro en 53 installatie kosten., bij renault Nieuwegein.

tnx voor het meedenken allemaal.

otis

Ik geloof dat ik gek ben.
Maar als ik 80 km rij hoor ik nog steeds iets wat niet klopt. Toch iets met een as??
De anwb heeft er niet sneller dan 50 mee gereden... en hij was een beetje doof...
Is er iemand met een goed gehoor dat er verstand van heeft die eens mee wil rijden??

Roy16v

Als je in de buurt woont kom je maar langs.
Wel dure garage zeg!

otis

Groningen?
Wanneer kom jij weer eens naar de jaarbeurs? - o-)

JB


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev