Advertenties


Richtingaanwijzerschakelaar vervangen

Gestart door Snijworst, 20 juni 2013, 14:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Snijworst

Wanneer ik mijn richting naar rechts aangeef door de hendel tot aan de "klik" naar boven te bewegen schiet hij vanzelf terug zodra ik loslaat. Zoals het hoort.

Doe ik dat naar links, dus de hendel naar beneden, dan blijft hij voor de klik" staan zodra ik loslaat. Niet goed, hoort niet.

Het meganiekje heeft kennelijk zijn beste tijd gehad.

kan ik dat zomaar vervangen? Moet het stuur er dan af? heb ik dan niet een probleem ivm de airbag?

Ik heb ooit eentje in een R19 vervangen voor zover ik weet, maar dat is al weer een jaartje of 15 terug... :-(

RobScénic

Als je je dat nog kunt herinneren hoe je het bij de 19 hebt gedaan, dan weet je genoeg. Zit nagenoeg hetzelfde in elkaar, en staat los van de airbag. Stuur hoeft er niet vanaf, alleen de kappen om de stuurkolom.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Snijworst

In dat geval was het geen R19 maar een ander merk/type... In elk geval bedankt...

Umpire (Robin)

Kapje boven en onder eraf, dan draai je je stuur naar links of naar rechts, ligt eraan hoe jij het beste bij de schroefjes kan. Die zie je als het goed is zitten. Die draai je los, schuif je de unit eruit en haal je de stekker eraf.

inbouwen gaat hetzelfde maar dan omgekeerd.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Steefje

Hallo,

Ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen zover me profiel me niet verraad al :-)
Ben Stefan en heb sinds enkele weken mijn Cabrio, erg blij ermee, alleen ook als ik naar links knipper slaat hij niet vanzelf terug.

Heb vandaag gekeken om dit te vervangen, heb al een andere richtingaanwijzer unit, maar bij mij moet denk ik wel het stuur eraf, er zit nl net één torxje in de unit die er in zit, maar die zit strak achter het stuur.
Heb helaas (nog) geen Torx 50 om me stuur los te halen, maar hier lees ik dat dat niet hoeft........kan iemand mij mss op weg helpen?

Ook heb ik een achterraam probleempje, maar ik vond geen post hiervan, zal een nieuwe plaatsen.
Ben een beetje een leek en daarom is dan ook alle hulp welkom.

Groet,
Stefan

J to the H (Jeroen)

Hallo Stefan,

Welkom hier op het forum.
Het is altijd leuk als iemand zich even wil voorstellen in het wie is wie topic.

Het zou heel erg apart zijn dat het stuur er bij jou af moet, Ik heb hem ook van de Megane 1 los gehad, zonder het stuur te demonteren.
Misschien wil je even een fotootje van de schroef plaatsen?

hier en hier zie je hoe dat werkt.

(PSSST, klik op die 2de, heb ik gemaakt ;P)

Succes

RobScénic

Als je het stuur zou draaien, kun je er dan nog niet bij?
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev